Hallo,
Ik heb in phyton de volgende regular expression:
Ik heb deze regex getest via regexplanet en krijg bij de find() daar alle juiste resultaten.
Alleen krijg ik uit de twee groepen in de values en dus in de array.
Weet iemand hoe ik de gehele string kan krijgen? dus incl de 2 groups?
vanuit de zoektocht kwam ik dit tegen:
Opgelost:
Je moet een extra groep aanmaken dan krijg je dus een array met daarin arrays terug die de 3 groepen bevat.
dan kan ik die eruit halen en in mijn eigen lijst zetten.
Ik heb in phyton de volgende regular expression:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| def getFilters (responseString): p = re.compile('page:basePage:multCol:zkFilt:0:fopid:([^":]+):fopiid:([^":]+):fopilnk') values = re.findall(p, responseString) filters = [] for value in values: filters.append(value) print(filters) return random.choice(filters) |
Ik heb deze regex getest via regexplanet en krijg bij de find() daar alle juiste resultaten.
Alleen krijg ik uit de twee groepen in de values en dus in de array.
Weet iemand hoe ik de gehele string kan krijgen? dus incl de 2 groups?
vanuit de zoektocht kwam ik dit tegen:
En dat laatste wil ik dus eigenlijk hebben.If the regex contains one or more capturing groups, re.findall() returns an array of tuples, with each tuple containing text matched by all the capturing groups. The overall regex match is not included in the tuple.
Opgelost:
Je moet een extra groep aanmaken dan krijg je dus een array met daarin arrays terug die de 3 groepen bevat.
dan kan ik die eruit halen en in mijn eigen lijst zetten.
Python:
1
2
3
4
5
6
7
| def getFilters (responseString): p = re.compile('(page:basePage:multCol:zkFilt:0:fopid:([^":]+):fopiid:([^":]+):fopilnk)') values = re.findall(p, responseString) filters = [] for value in values: filters.append(value[0]) return random.choice(filters) |
[ Voor 40% gewijzigd door Bl4ckviper op 07-01-2010 10:48 ]
Be fast .... Be furious....