jouw favo web traffic counter

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compuhair
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 13:59
Ik ben een nieuwe website gestart en om traffic te meten gebruik ik een teller van statcounter.com. Daar ben ik behoorlijk tevreden over en ik zit te denken om de betaalde versie te nemen om een grotere hoeveelheid bezoekers te kunnen meten.

Alleen nou dacht ik, voordat ik dat abbo kan ik beter eerst eens rondkijken naar andere traffic counters. Na een beetje bingen kom je om in de counters. Dat is dus onhandig, want je ziet door de bomen het bos niet meer.

Vandaar dat ik hier meer eens vraag naar jullie ervaringen. Welke visitor counter gebruiken jullie, en hoe bevalt die?

Ik gebruik dus nu statcounter.com.
Voordelen:
Eenvoudig te installen
Mogelijkheid voor zichtbare of onzichtbare counter
Behoorlijk wat rapporten: popular pages, entry pages, exit pages, exit links, keyword analysis, visitor paths, kaart van de wereld met je bezoekers, returning visits, vist length etc.
Je kan de logs downloaden naar excel bv.
Snel. Een minuut na een visit is dat al te zien op de website.

Nadelen:
Je kan niet je eigen ip-adres wegfilteren. Omdat ik net ben gestart met de site is veel traffic van mezelf en daardoor zijn de stats vertekend, dus zou ik graag mezelf kunnen wegfilteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-03-2022
Ik gebruik ook statcounter.

Oplossing om je eigen IP niet mee te tellen:
http://my5.statcounter.co...address&search_category=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:47

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Ik denk dat het gros van de mensen ondertussen Google Analytics gebruikt.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compuhair
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 13:59
MueR schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 10:05:
Ik denk dat het gros van de mensen ondertussen Google Analytics gebruikt.
ohja, die gebruik ik ook. Sinds een paar dagen komen daar de stats van binnenrollen. Heb alleen 't idee dat ik niet zelf de ip-adressen kan zien. En daar mis ik dan toch wat mee. Misschien is dat op een andere manier op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 14:19
Klopt, standaard kan je in in Google Analytics geen IP adressen terug zien ivm privacy beleid, echter zou je als het goed is via andere manieren wel user defined variabelen mee kunnen geven.

Zoiets als: http://intermarketing.mer...-address-google-analytics

[ Voor 57% gewijzigd door PeterSelie op 07-01-2010 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

Ik denk dat er qua gratis alternatieven weinig op kan tegen Google Analytics. Nee je kunt geen individuele gebruikersgegevens nakijken, maar mijnsinziens is dat ook meer een gimmick die je eigenlijk in de praktijk nergens voor nodig hebt. Dat soort micro-management heb je niks aan als je de gegevens wilt gebruiken voor analyse en verbetering van je website.

En het is niet realtime, maar met een paar uur vertraging, maar ook dit lijkt me irrelevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henridv
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Persoonlijk kies ik ook voor Analytics. Bij deze kan je echt mooi zien wat er allemaal aan het gebeuren is op je website. Ongelofelijk uitgebreid.
De rapporten die je kan genereren met Analytics zijn ook heel erg mooi :).

Een voordeel van Statcounter is wel dat die bezoekers telt die geen javascript gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

Ik wil dan Clicky nog wel even onder de aandacht brengen, dat is een mooi pakketje wat naast Google Analytics kan draaien. En hou je van wat meer bloated-software dan zou je ook nog naar Woopra kunnen kijken.

http://getclicky.com/
http://www.woopra.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 16:54

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Het klinkt misschien voor velen verrassend, maar Yahoo Web Analytics verslaat wat mij betreft Google Analytics op een redelijk aantal punten. Ik ben al jaren bezig met Google Analytics en het is een geweldige tool. Toch vind ik de tool van Yahoo beter. Het is net het verschil tussen erg goed en heel erg goed.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:27
Het valt me op dat niemand Piwik nog genoemd heeft. Open source, vergelijkbaar met Google Analytics en te installeren op je eigen domein.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

DexterDee schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 11:03:
Het klinkt misschien voor velen verrassend, maar Yahoo Web Analytics verslaat wat mij betreft Google Analytics op een redelijk aantal punten. Ik ben al jaren bezig met Google Analytics en het is een geweldige tool. Toch vind ik de tool van Yahoo beter. Het is net het verschil tussen erg goed en heel erg goed.
Mee eens, nadeel is dat je het niet even zomaar kan krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Clicky is erg mooi inderdaad maar omdat het betaald is laat ik het toch liggen. Woopra is tegenwoordig ook betaald en daar kijk ik ook niet meer naar om dus. Ik vind het zonde geld uit te geven voor een globaal beeld van de bezoekers van mn site. Het scheelt natuurlijk wel dat ik me niet heel veel bezig hou met de gegevens, ik wil gewoon een beetje makkelijk kunnen zien hoeveel bezoekers ik heb en hoeveel pageviews die genereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boelie-Boelie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09-2020
Ter aanvulling op Clicky (en Woopra): die laat real-time resultaten zien en ip-adressen. Ligt ook een beetje aan je doel denk ik, of dat nuttig is. Ik kan bij Clicky ook regelen dat hij mijn bezoeken niet meet.

Verder wilde ik bijna gaan tegenspreken dat Clicky betaald is, maar ik zie dat ze inmiddels het gratis pakket nogal hebben uitgekleed :| .. Woopra heeft nog wel een gratis pakket.

Onderzoek van Forrester ziet Google Analytics iig als een 'strong performer' voor enterprise analytics, best aardig voor een gratis pakketje.
Onderzoek van Immeria [..] maakt duidelijk dat 24% van de 500 grootste retail websites 2 web analytics pakketten gebruiken en dat tweede pakket is vrijwel altijd GA.
Voor een leuk tellertje kun je natuurlijk ook terecht op http://tellertest.com ...

Cogito ergo dubito

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Ik gebruik Google Analytics professioneel. En met plezier. Al moet ik zeggen dat ik smacht naar een betaalde versie (die dan ook gelijk bloedjesnel is en niets sampled maar alles echt gebruikt, @andre: je collega MO liet me een voorbeeld zien van het verschil tussen sampled en niet, genant echt!).

Clicky ook wel eens gebruikt en leuke nieuwe speler.

Goede verhalen gehoord over Yahoo Analytics (voorheen IndexTools) maar nog geen hands on ervaring.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Jazzper schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 00:30:
@andre: je collega MO liet me een voorbeeld zien van het verschil tussen sampled en niet, genant echt!).
3 keer raden wie hem dat vertelt had :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Klaas? :+

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakraiser
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-09 12:36

tweakraiser

I have such sites to show you

Ik gebruik statcounter.
Eens gekozen, en blijven gebruiken. Veel prettiger dan analytics imo. Visitorpaths vind ik een erg fijne optie van statcounter.

Strava | Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

ziet er wel leuk uit, zeker voor eigen sites, maar voor zakelijk zie ik dat het al snel oplopend geld gaat kosten (overkomelijk overigens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zidane007nl
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:49
Ik gebruik ook Google Analytics al een paar jaar. Ik doe er niks speciaals nog mee.
Daarvoor gebruik ik Extreme Tracking en daarvoor Nedstat (waar ik vanaf stapte toen die pop-up reclame ging weergeven).
Pagina: 1