Ik ben een nieuwe website gestart en om traffic te meten gebruik ik een teller van statcounter.com. Daar ben ik behoorlijk tevreden over en ik zit te denken om de betaalde versie te nemen om een grotere hoeveelheid bezoekers te kunnen meten.
Alleen nou dacht ik, voordat ik dat abbo kan ik beter eerst eens rondkijken naar andere traffic counters. Na een beetje bingen kom je om in de counters. Dat is dus onhandig, want je ziet door de bomen het bos niet meer.
Vandaar dat ik hier meer eens vraag naar jullie ervaringen. Welke visitor counter gebruiken jullie, en hoe bevalt die?
Ik gebruik dus nu statcounter.com.
Voordelen:
Eenvoudig te installen
Mogelijkheid voor zichtbare of onzichtbare counter
Behoorlijk wat rapporten: popular pages, entry pages, exit pages, exit links, keyword analysis, visitor paths, kaart van de wereld met je bezoekers, returning visits, vist length etc.
Je kan de logs downloaden naar excel bv.
Snel. Een minuut na een visit is dat al te zien op de website.
Nadelen:
Je kan niet je eigen ip-adres wegfilteren. Omdat ik net ben gestart met de site is veel traffic van mezelf en daardoor zijn de stats vertekend, dus zou ik graag mezelf kunnen wegfilteren.
Alleen nou dacht ik, voordat ik dat abbo kan ik beter eerst eens rondkijken naar andere traffic counters. Na een beetje bingen kom je om in de counters. Dat is dus onhandig, want je ziet door de bomen het bos niet meer.
Vandaar dat ik hier meer eens vraag naar jullie ervaringen. Welke visitor counter gebruiken jullie, en hoe bevalt die?
Ik gebruik dus nu statcounter.com.
Voordelen:
Eenvoudig te installen
Mogelijkheid voor zichtbare of onzichtbare counter
Behoorlijk wat rapporten: popular pages, entry pages, exit pages, exit links, keyword analysis, visitor paths, kaart van de wereld met je bezoekers, returning visits, vist length etc.
Je kan de logs downloaden naar excel bv.
Snel. Een minuut na een visit is dat al te zien op de website.
Nadelen:
Je kan niet je eigen ip-adres wegfilteren. Omdat ik net ben gestart met de site is veel traffic van mezelf en daardoor zijn de stats vertekend, dus zou ik graag mezelf kunnen wegfilteren.