[Ubuntu]Nieuwsgroepenclient met folder search functie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Storm
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 10:02
Sinds een weekje ben ik bezig met Ubuntu en ik moet zeggen dat het me goed bevalt.
Zelf heb ik al liggen worstelen met Samba en het gewonnen :)
Maar daarvoor is niet dat ik een topic aanmaak, maar om de volgende reden.

Ik wil via folder search functie een .nzb bestand automatisch in laten laden.
Ik heb rondgekeken, en de enigste nieuwsclients die ik zag die het ondersteunen zijn hellanzb(niet meer ontwikkeld) en Newsbin(geen officiële linux ondersteuning. Er zullen er wel meer rondlopen maar ik kon die dus niet vinden met de juiste zoekwoorden.

Dus in het kort, ik zoek een nieuwsgroepen client die automatisch een folder zoekt op een nzb, en die download. Hetzelfde wat kTorrent voor torrents kan doen dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sabnzbd+. Verder werkt HellaNZB nog wel prima overigens. Het ligt eraan wat je fijner vindt: webinterface (Sabnbzd+) of een cli (HellaNZB).

Sabnzbd+ zit ook gewoon in de repo, dus met 1 commando te installeren (of via synaptics).
sudo aptitude install sabnzbdplus

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2010 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Storm
Dus als ik het goed heb, is Sabnzbd+ gewoon een dir instellen en hij download het gelijk? Even uitproberen dan maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, daarnaast par't en urar't hij ook gelijk. Verder kun je hem ook nog aan de hand van wat hij gedownload heeft de troep in speciefieke folders laten dumpen (muziek, films, maar ook tv series in de juiste map e.d.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mocht je de voorkeur hebben voor een GUI interface. Dan vind ik lottanzb wel een aanrader :)

http://www.lottanzb.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Storm
Ik heb zitten kijken met lottanzb, maar ik zie de folder search niet echt, moet je hem dan in server mode draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P-Storm schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 17:51:
Ik heb zitten kijken met lottanzb, maar ik zie de folder search niet echt, moet je hem dan in server mode draaien?
Als je dat wil doen moet je lottanzb in een local of remote frontend mode draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fd1sk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:37
Ik zweer bij NNTPGRAB, bevalt mij errug goed op Ubuntu. NZB aanklikken op www.nzbindex.nl en NNTPGRAB wordt automatisch opgestart, downloaden maar. Ook parren en unrarren gebeurt automatisch.

NNTPGRAB kan automatisch NZB files inladen van een toegewezen directory, is dat folder search?

[ Voor 20% gewijzigd door Fd1sk op 07-01-2010 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Storm
@LaptopSmurf: Dat lijkt er veel op, zal het eens installeren.

@Stacheldraht
Met Lottanzb krijg ik hem maar niet in local fronted mode draaien, krijg een foutmelding.
Wordt dus eerst NNTPGRAB proberen.

Als ik bash draai:
Hellanzb
<more text>
Cannot bind to XML RPC port, is another hellanzb queue daemon already running?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnOeFz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:31

KnOeFz

no comment...

Ik ben ook zeer tevreden over NNTPGrab, meerdere newsservers in te stellen , auto par check en unrar... heerlijk. En nog altijd in ontwikkeling. Leuke bijkomstigheid... het is een nederlands product met een forum waar de maker van de software ook actief is via http://forum.ftd.nu

:)

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

Pagina: 1