Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[feat] tweakblogs..

Pagina: 1
Acties:
  • 224 views

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
beste devvers,

ik las pas op een van de devvers bloggs (weet even niet meer wie), dat er zoveel last is van spam,
toch wil ik graag dat mensen op mijn blog kunnen reageren (ook van buiten tweakers.net...

ik zou daarom graag zien dat er 1 of meerdere nieuwe 'account mogelijkhededen' komen op de twaak blogs...

en dat je per groep kunt bepalen wat ze kunnen...

bijv:

[1] Tweakers.net accounts > reageren JA - post-editen Oneindig lang - moderatie NEE
[2] Google accounts * > reageren JA - post editen 1 week - moderatie NEE
[3] Open ID > reageren JA - post editen ja 1week - moderatie JA
[4] iedereen > reageren NEE -------------------------------------------

* google login: check ook de google-login module van Wordpress, dat werkt anders dan standaard openID.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:06

crisp

Devver

Pixelated

De spam bleek achteraf voornamelijk een probleem bij 1 enkele blogger die inmiddels het anoniem reageren heeft uitgezet. Daarbij heb ik al een mogelijkheid ingebouwd om het reageren op blogposts na x tijd automatisch te disablen. Op dit moment lijkt er dus (nog) geen grote noodzaak om zaken als moderatie (eventueel adhv een spamscore oid) in te bouwen.

Ondersteuning van Google accounts/OpenID is feitelijk weer een heel andere request, maar ook daar zie ik zeker mbt het reageren op de Tweakblogs niet zo heel veel extra waarde in.

Intentionally left blank

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Beste Crisp, was het niet jouw blog waar ik dat op gelezen had...

dit idee, is vooral ontstaan na het lezen van dat bericht over die spam,

vooral omdat ik niet het risco wil lopen om hieraan debet te zijn...

dat hele google idee is/was onstaan om 'bloggers te helpen, bij het voorkomen van spam,

het laten inloggen met google bied namelijk zekerheid dat het account actief is, en delegeer je dus een deel van het anti-spam gedoe... maar omdat ik google meer vertrouw dan een *self-signed* openID provider, had ik daar dus ook andere restricties voor ...

als je het zo ziet, is het 'gebruik maken van google account inlogs gewoon een manier om. toch een inlog systeeme te gebruiken waarvan je kunt uitgaan dat ie WAT veiliger is dan enkel een whatspam.org email.
zodat je gebruikers, minder fanatiek in de gaten hoeft te houden... naarmate de manier van inloggen 'vertrouwder' is....

ik denk dus dat dit idee als geheel in de ijskanst kan, om er uit te komen als het onverhoopt OOIT toch nodig blijkt...

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:06

crisp

Devver

Pixelated

Beste Crisp, was het niet jouw blog waar ik dat op gelezen had...
Dat klopt :)
ik denk dus dat dit idee als geheel in de ijskanst kan, om er uit te komen als het onverhoopt OOIT toch nodig blijkt...
En dat is inderdaad de feitelijke status van het anti-spam projectje waar ik ideeën voor had; op dit moment is er nog geen nijpend probleem.

Intentionally left blank

Dit topic is gesloten.