Toon posts:

Videokaart voor een Quad core

Pagina: 1
Acties:
  • 304 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit te kijken voor een nieuwe videokaart. Ik heb namelijk een GeForce 7600 GS. Mijn processor is een Intel Quad core Q6600 2.4 Ghz en heb 2 GB RAM. Dit zit allemaal op een moederbord van Asus model: P5KPL-CM. Mijn monitor is een 20" LG met een resolutie van 1680*1050. Ik wil graag HD films zonder gestotter kunnen kijken. Nu is dat nog een probleem. Misschien moet ik ook nog mijn monitor vervangen? Prijs is niet zo een groot probleem. Graag laat ik mij door jullie adviseren. Ik zelf denk aan een HD 4770 of GTS 250.

Wat vinden jullie ervan?

• _Noldy
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-07-2025
Ik heb zelf een 250 gts. Het is niets in SLI of iets van dat maar voor het geld krijg je dan een goede videokaart die ook full hd af kan spelen. Asus maakt ze ook, verschillende uitgangen dat wel. Ik heb een VGA, DVI en HDMI uitgang. Vooral die laatste wou ik graag in verband met full hd tv en mijn boycot op verloopstekkers van DVI naar HDMI of omgekeerd.

Het hangt er natuurlijk ook vanaf of je veel games speelt maar als je alleen full hd films wilt kijken dan kan volgens mij een 8400gs (die ik hiervoor had) ook. Dat ding kost tegenwoordig 30-40 euro maar presteert niet goed met games!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-03 14:51

Hokkie

Hello

Als het puur om films gaat, is zelfs de HD4770 en/of GTS250 al wat overkill. Wil je ook wat games (vloeiend) kunnen spelen, kan je denken aan een HD4870/ GTX260. Deze zijn 2de hands rond de 100 euro te krijgen (nieuw iets van 130 euro).

V.w.b. je monitor, heb ik wel goede ervaringen met LG, ik denk dat je hier ook nog wel mee vooruit kan. T.z.t. een Full HD monitor is beter...

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02-2025

neliz

GIGABYTE Man

als de prijs niet zo'n groot probleem is, koop je een GTX285 of HD5850! voor €280 heb je een kneitersnelle kaart.

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

• danielmolenaar
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-04 15:48
Leuke Budget kaart:

Nvidia GeForce 8600 GT
Speelt HD af zonder gestotter, is nieuw ongeveer 40-50€
en je kunt er de spellen van vandaag redelijk mee spelen (settings op medium is meestal voldoende)

Gebruik hem zelf ook en kon Call of Duty Modern Warfare 2 op bijna max soepel spelen.

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Met een nVidia Geforce 7600GS en een Intel Q6600 kijk je HD-films niet vloeiend? Dat zou toch moeten kunnen, denk ik zo. :)

[ Voor 9% gewijzigd door _the_crow_ op 07-01-2010 09:39 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• lordMocro
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-07-2022
hij geeft toch duidelijk aan dat het alleen voor HD films bedoeld is.
kzou persoonlijk voor de 4550 gaan. Passief gekoeld, dus stil, goedkoop en meer dan zat voor HD playback.

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagemedium/1241423328.jpeg

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:58
Full HD is een resolutie van 1920x1080 dus als je dat wil kunnen bekijken ben je een groter scherm nodig (24" minimaal).

Qua videokaart, als het nog even kan wachten dan is een kaart uit de komende Radeon HD56xx serie ook een leuke optie.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-03 14:51

Hokkie

Hello

@lordMocro

Je heb gelijk... das inderdaad een mooie kaart voor HD content (heb deze laatst voor mijn buurman zijn HTPC ook ingebouwd). Als de TS daarnaast ook XBMC gebruikt, heb je een mooie combi.

Edit:

Mijn buurman heeft trouwens een 42" LED van Samsung -> gaat perfect.

[ Voor 16% gewijzigd door Hokkie op 07-01-2010 09:48 ]

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02-2025

neliz

GIGABYTE Man

Hokkie schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 09:47:
@lordMocro

Je heb gelijk... das inderdaad een mooie kaart voor HD content (heb deze laatst voor mijn buurman zijn HTPC ook ingebouwd). Als de TS daarnaast ook XBMC gebruikt, heb je een mooie combi.
Want ati kaarten werken met xbmc?

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-05 21:53

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Hokkie schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 09:47:
@lordMocro

Inderdaad... een combinatie die geen hardwareversnelling op de GPU toe kan passen. XBMC = linux = NV.

Blijft staan dat dit een echte opzoekvraag is. Ik zie in de TS niet wat er nou aan onderzoek is gedaan, anders dan gewoon hier de vraag neerplempen. Ik zet er dan ook een slotje op.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.