20 pin voedingsconnector vervangen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japposs
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-08-2020
ik heb een tijdje geleden een setje uv reagerende connectors aangeschaft, de molexen nzo lukken allemaal vlot om te vervangen, maar de 20 pin ( en 4 pin ) voedingskabels krijg ik maar niet los van de oude connector, ik dacht dat dit gewoon wat wringen zou zijn, maar blijkbaar niet, dus : is er een bepaalde manier om deze het beste los te krijgen ?
of wring ik gewoon niet hard genoeg ? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 02:52
je moet al die dingetjes losmaken he... dat weet je toch??

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-08 12:33

Shuriken

Life is all about priorities

Google maar eens op atx connector tool

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Sowieso moet je ervoor zorgen dat je labeltjes aan je kabels hebt hangen. Want: probeer maar eens uit je hoofd die 20 (+ 4) kabeltjes goed terug te stoppen :)

Daarnaast: hou je 2 aparte connectoren of stop je de kabels nu in een "native" 24-pins plug?

Een setje voor jou om even naar te kijken: Sunbeam Molex Extractor Kit

Heb ik ook, gebruik ik en is geweldig! Echt aan te raden ;)

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowmiss
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-09 06:44
Blue-Tiger schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 07:45:
Sowieso moet je ervoor zorgen dat je labeltjes aan je kabels hebt hangen. Want: probeer maar eens uit je hoofd die 20 (+ 4) kabeltjes goed terug te stoppen :)
Dat is nergens voor nodig, gewoon even zoeken op het net voor een pin layout. Zoiets bijvoorbeeld: pin layout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japposs
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-08-2020
ik wist niet dat hier zo'n handig tooltje voor bestond, heb er ineens 1 besteld, enorm bedankt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 15:22
Op mijn werk heb ik een zeer geavanceerde tool waar ik bijna elke connector mee los krijg, met name een bindertje waarmee snoeren samen worden gehouden. Je ontmantelt aan beide uiteinden 1 cm, zodat het metaaldraadje uitsteekt, en daarmee kan je mits wat handigheid de metalen clip indrukken die de het contact in de connector vast houdt.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

daarvoor heb ik n 0.5mm plat schroevendraaiertje, kan je ook fijn de haakjes mee indrukken...
Pagina: 1