Asus P8P67 EVO | i5 2500k (4.8 GHz) | Sapphire HD 7970 Vapor-X GHz Ed. | 8 GB DDR3 1600 | 1 TB HDD
De meeste functionele talen hebben wel een flip functie, die de parameters van een functie omwisselt. Zo niet, dan kun je die zelf wel definiëren à la:
(Geen idee welke syntax daar in F# precies bij hoort.)
Als je dat maakt, kun je simpelweg (flip Array.append) aanroepen.
code:
1
| flip f x y = f y x |
Als je dat maakt, kun je simpelweg (flip Array.append) aanroepen.
Bedankt voor de suggestie! Had nog niet zover gedacht. F# geeft zelf geen flip functie. Ik kon eentje maken maar na wat online voorbeelden te bekijken over pipelining heb ik een beter alternatief gevonden:
Als ik zo bekijk was het eigenlijk redelijk simpel. Misschien moet ik mijn boek maar eens helemaal uitlezen vooraleer ik begin met knutselen in F# hehe
.
F#:
1
2
| [| 1 |] |> (fun arg -> Array.append arg [| 2; 3 |]) |
Als ik zo bekijk was het eigenlijk redelijk simpel. Misschien moet ik mijn boek maar eens helemaal uitlezen vooraleer ik begin met knutselen in F# hehe
Asus P8P67 EVO | i5 2500k (4.8 GHz) | Sapphire HD 7970 Vapor-X GHz Ed. | 8 GB DDR3 1600 | 1 TB HDD
Hyperz schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 00:26:
Ik ben onlangs begonnen met F#.
Toewijzen van waardes/functies gaat met let:Soultaker schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 01:10:
code:
1 flip f x y = f y x
code:
1
| let flip f x y = f y x |
dus het voorbeeld wordt dan
code:
1
| [|1|] |> flip Array.append [|2;3|] |
wat dus eigenlijk neerkomt op
code:
1
| flip Array.append [|2;3|] [|1|] |
"I'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotomy." (Tom Waits) | PoE
Vooral lekker knutselen met F#! Ik heb zelf met F# ervaren dat als je er alleen maar over leest het toch niet echt blijft hangen omdat het een totaal ander paradigme hanteerd t.o.v. imperatieve talen (lees C#, Java).Als ik zo bekijk was het eigenlijk redelijk simpel. Misschien moet ik mijn boek maar eens helemaal uitlezen vooraleer ik begin met knutselen in F# hehe.
zaken als pipelining, function composition en al die andere coole dingen in functionele programmeertalen leer je toch beter imho door er veel mee te doen.
Mijn advies: stukje lezen, lekker freubelen, verder lezen, nog meer freubelen, etc...
[ Voor 3% gewijzigd door Laurens-R op 07-01-2010 23:44 ]