Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[W7] Installatie start niet op een nieuwe 80GB intel ssd

Pagina: 1
Acties:

• henk99
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-11 15:33
Ik heb net een nieuwe Postville 80Gig SSD van Intel gekocht en besloot om er w7 op te zetten. Echter, ik krijg het niet geinstalleerd.
De nieuwe drive is al voordat ik met de install begon ge-initialiseerd en geformateerd in drive management (NTFS). De drive was daarna gewoon benaderbaar en beschrijfbaar. In de Bios staat AHCI ook aan.

Als ik de pc start is de intel schijf gewoon zichtbaar.
Als ik boot vanaf de w7 dvd, dan krijg ik het scherm "windows is loading files" en een progress bar flitst snel langs. Dan begint onmiddelijk een nieuwe progress bar, maar die stopt na 10% en blijft stil staan totdat ik de volgende error krijg:

"Windows has encountered a problem communicating with a device connected to your computer"

Daarna een verhaaltje over "unplugging a removable storage device etc., etc.

En er staat een "Status 0xc00000e9" en "Info: An unexpected I/O error has occured"

Ik dacht onmiddelijk dat het aan de nieuwe intel drive lag, maar ik heb bij wijze van test een vista install geprobeerd en die gaat wel gewoon goed. Die Intel drive werkt dus wel gewoon.

De W7 dvd is ook wel goed, want die is recentelijk nog op een andere pc getest en installeerde goed.

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

Verwijderd

Test eens met AHCI uit.

• henk99
Ik heb het geprobeerd, maar het maakt geen verschil. Ik kan in met google dezelfde fout wel terugvinden, maar nog niet dat iemand die fout krijgt tijdens "windows is loading files".

Verwijderd

http://social.technet.mic...4-4893-b9d6-e0b504983fa9/

Zoals je hier leest hebben meer mensen het, alleen bij hun is het toch echt de DVD... Misschien toch een poging wagen?

• henk99
Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 10:57:
http://social.technet.mic...4-4893-b9d6-e0b504983fa9/

Zoals je hier leest hebben meer mensen het, alleen bij hun is het toch echt de DVD... Misschien toch een poging wagen?
Dank je voor deze link, ik ga het proberen. In die andere pc waar w7 al op is getest met deze dvd zit een ander merk dvd drive. Misschien is die beter en ondervind daardoor geen problemen ofzo.

Verwijderd

Ja het hoeft niet persee je SSD te zijn toch. ik zou het gewoon proberen.

succes, ik zie vanzelf je volgende bericht wel ik volg je.
henk99 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 11:04:
[...]

Dank je voor deze link, ik ga het proberen. In die andere pc waar w7 al op is getest met deze dvd zit een ander merk dvd drive. Misschien is die beter en ondervind daardoor geen problemen ofzo.

• henk99
Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 11:05:
Ja het hoeft niet persee je SSD te zijn toch. ik zou het gewoon proberen.

succes, ik zie vanzelf je volgende bericht wel ik volg je.

[...]
Het is opgelost! Ik heb de ISO opnieuw gebrand op een lagere snelheid en dan gaat de install wel goed.

Hartelijk dank voor de hulp!

W7 draait als een zonnetje op de SSD trouwens, echt lekker soepel.

Verwijderd

Gelukkig was het de DVD en niet je SSD:)
Pagina: 1