Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Kortsluiting 2e Moederbord Verbrand.. :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn pc, ik zal het proberen uitteleggen.

Paar dagen geleden ging mijn pc ineens uit, met brandgeur. ik probeerde het optestarten maar niks. Ik heb zelf de probleem gevonden waarom het kortsluit. De 4pin connector die van de voeding direct naar de moederbord (MSI K9N2 SLI PLATINUM) gaat, zodra ik die aansluit is er weer een kortsluiting.(Mijn voeding is een Coolermaster 620WATT Realpower) Gelukkig is me voeding beveiligt tegen zulke acties.. Dus ik dacht oke mischien is het gewoon een ongelukje. Nieuwe moederbord bestelt (MSI K9A2 CF) , Ok alles geinstaleerd opgestart en hij doet het, ik blij bla bla. De volgende dag(nu dus) Heeft ie weer een kortsluiting gemaakt! en ja hoor weer de zelfde reden! :@ zodra ik de 4pin connector aansluit maakt ie kortsluiting. Wanneer ik de 4pin helemaal niet aansluit, gaat de pc wel aan maaar alleen zwart beeld. Monitor blijft gewoon op standby gaat niet aan.

Ik ben nu gewoon hopeloos. Ik weet niet waardoor het komt, ik wil ook niet een nieuwe moederbord weer bestellen want ik weet zeker dat die ook gaat verbranden..

En wat ik HEEEL vreemd vind is dat de kortsluiting precies gebeurden toen ik met sony vegas video aan het render was! Ik weet niet of daardoor is, of gewoon toevallig.

Dus ik hoop dat jullie misschien antwoordt op weten.

MVG,

Dubish :'(

• navlim
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02-2024
andere voeding proberen misschien?

[ Voor 15% gewijzigd door navlim op 06-01-2010 23:44 ]

Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Dat Vegas is een intensief programma dat een hoop vergt van je PC. en dus vermogen. Als je je voeding nog niet hebt uitgesloten is dat het eerste waar je nu naar moet gaan kijken. Wat ook kan is dat je CPU te heet wordt en je systeem daardoor zichzelf beschermt. Koeler goed vast?

Verwijderd

Topicstarter
Exorcist schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 23:45:
Dat Vegas is een intensief programma dat een hoop vergt van je PC. en dus vermogen. Als je je voeding nog niet hebt uitgesloten is dat het eerste waar je nu naar moet gaan kijken. Wat ook kan is dat je CPU te heet wordt en je systeem daardoor zichzelf beschermt. Koeler goed vast?
Ik denk niet dat het door mijn voeding komt, want die werkt gewoon naar behoren. (Ook als ik het op een ander pc aansluit), Me CPU was inderdaad 'heet' niet zo heet dat ik het niet kon vasthouden. Maar als mijn systeem zichzelf bescherm hoort ie toch wel weer te kunnen starten? want als ik de 4pin aansluit en pc wil starten, hoor je een raar 'klikje' en gaat me voeding lamp rood branden. Ja en koeler zat goed vast.

MVG,

Dubish

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
zoals exorcist zegt, probeer een andere voeding...

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• navlim
Exorcist schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 23:45:
Maar wel vreemd dat er dan kortsluiting ontstaat?

Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

navlim schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 23:52:
[...]

Maar wel vreemd dat er dan kortsluiting ontstaat?
Is het wel kortsluiting? is het niet gewoon de beveiliging van de voeding die aanslaat bij een bepaalde load, en die load is niet meer wat het vroeger was blijkbaar.

Probleem is dat als je die voeding laat testen op een andere PC hij waarschijnlijk werkt totdat je hem goed belast.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• navlim
Ik heb zelf ook vegas en op mijn vorige pc met een 480watt voeding deed die het ook prima, had daarbij meerdere fans en HDD's (5) in zitten, dus dan moet zijn cpu wel heel veel trekken wil de voeding er de brui aan geven.

[ Voor 10% gewijzigd door navlim op 07-01-2010 00:03 ]

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 20:17
Ik mis wat info... waar ontstaat die kortsluiting nu precies? In de voeding of op de plank?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Picaroon schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 17:34:
Ik mis wat info... waar ontstaat die kortsluiting nu precies? In de voeding of op de plank?
Nee, je mist geen info. Voeding geeft met een lampje aan dat er kortsluiting is. In welk component kun je niet op basis daarvan vast stellen.

Aangezien er 2 moederborden "verbrand" zijn.

-CPU?
-Mobo (2x pech)
-Voeding (te veel spanning ofzo --> METEN?)

Is niet vast te stellen met de info van TS

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb mijn oude pc even uit de kast gehaald. Voeding aangesloten op mijn 'huidige' pc, en niks hij start niet. pc doet gewoon helemaal niks, Hebben jullie mischien nog ideen wat ik nog allemaal kan proberen zodat ik de oorzaak kan vinden?

*UPDATE*
Heb net de cpu (AMD Phenom X4 9950) van mijn 'huidige' pc, in mijn 3e oude pc geplaatst, en die start NIET op als ik Phenom erin zet. Maar als ik zijn oude (ahtlon) erin plaatst start het wel, de vervelende is dat ik niet weet of mijn phenom uberhaupt wel compatible is met mij 3e oude pc. En als laatst, OOK AL is het niet compatible hoort de pc toch wel gewoon opstartbeeld enzo te geven, want ik krijg alleen zwart beeld, monitor gewoon op standby.

MVG,

Dubish

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2010 20:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu gewoon vast? Wat kan ik nu nog verder proberen?

*UPDATE*

Ok, ik heb nu mijn voeding CM 620Watt, op mijn oude pc aangesloten, met mijn videokaart 260gtx, athlon processor. Heb video render gestart met vegas, ook nog counterstrike source, op full HD settings gespeeld. Heb daarna benchmark software gestart, en pc 'gestrest'. Maar GEEN kortsluting, dus dan denk ik dat ik de voeding ook kan uitsluiten.

Dan blijft er nog 2 over: CPU, RAM

Ik zou niet weten hoe ik de cpu moet testen zonder een moederbord te 'verbranden'
Ik weet niet eens of RAM wel kortsluiting kan veroorzaken?

Hoop dat jullie nou meer info hebben, als jullie nog meer info willen graag even vragen.

MVG,

Dubish

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2010 01:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nog steeds niet opgelost..

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Heb je nu al een andere voeding geprobeerd? De stresstest bij de andere PC is niet voldoende om deze uit te sluiten.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1