Toon posts:

Beeldscherm laptop doet raar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een IBM ThinkPad R40, waar ik geen zware applicaties op draai, maar enkel emailen en af en toe office op draai en natuurlijk surf. Heb recent ook geen gekke download gedaan. Welnu, sinds gisteravond vertoont hij kuren:

- soms start hij op, zie ik windows en kan ik bij mijn gebruikersaccount inloggen (meestal als hij nog 'koud' is, dus een paar uur minmaal niet aan heeft gestaan!), maar vaak ook weer niet, omdat het beeldscherm zwart wordt;
- ik maak ook mee, dat ik na herhaaldelijk aan- en afzetten (een warme start helaas!) niets meer zie en gevolesmatig ook het idee krijg dat hij helemaal niet meer opstart
- de fan hoor ik snel gaan draaien
- heb naar wat ik weet geen virus (aldus NOD32)
- heb geprobeerd om monitor van standalone pc aan te sluiten, maar ik krijg geen beeld (op 2 externe monitoren)

Als hij eenmaal opstart en ik hem kan aansluiten op een externe monitor, wil ik desnoods checkdisk uitvoeren, maar ik kom dus niet zo ver...

Wat zie ik over het hoofd? Wat kan er aan de hand zijn? :? Ben trouwens qua niveau enigszins newbee...

Verwijderd

Topicstarter
Afgelopen avond laat helaas te vroeg gejuicht: de IBM ging het weer doen. Heb zelfs CHKDSK uitgevoerd: daarbij viel op dat de laatste stap nogal een lang heeft geduurd (half uurtje) en daarvoor had ik voor de zekerheid systeemherstel. Tenslotte wilde ik updates laten controleren en downloaden en installeren...ja, en toen was weer het beeld zwart

Wat mij verbaast is, dat ik op geen van mijn twee externe monitoren beeld krijg.

Wie o wie kan helpen?