Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

kort geleden heb ik een netbook aangeschaft. Een N135 van Samsung (zie link).
http://tweakers.net/price.../samsung-n135-ja01nl.html

Deze is mij uitstekend bevallen afgezien van het feit dat het intern geheugen beperkt is tot 1024mb,
dit zou ik ivm met performance willen uitbreiden tot 2048mb.

Nu heb ik deze netbook bij de mediamarkt gekocht en vertelde een verkoper mij daar (en het stond ook bij de specs. van de netbook) dat ik het geheugen eventueel zou kunnen uitbreiden. Op de website van Samsung staat dat er één intern geheugenslot aanwezig is en zou ik dus in principe gewoon een geheugenreepje van 2gig erin kunnen zetten, alleen weet ik niet zeker of ik daarmee de levensduur drastisch terugdraai of dat ik misschien zelfs de netbook daarbij om zeep help(!?)

Heeft iemand ervaring met netbooks al dan niet de n135 of denkt iemand de oplossing op mijn vraag te weten dan bedank ik diegenen alvast hartelijk _/-\o_

Vriendelijke groeten,
boomtakzaag

Overig:

Systeemspecs Samsung N135

Besturingssysteem: Legitieme Windows 7 Starter
Processor : Intel® ATOM™ ProcessorN270 (1,60 GHz, 533 MHz, 512 KB)
Main Chipset : Intel 945GSE + ICH7M
Geheugen : 1 GB (DDR2 / 1 GB x 1)
Geheugensleuf : 1 x SODIMM
Beeldscherm : LCD 10,1" WSVGA (1 024 x 600), mat, LED-schermverlichting
Grafische gegevens: Graphic Processor Intel GMA 950 (Int. Graphic)
Graphic Memory : Gedeeld geheugen (Int. Graphic)

Voor overige systeem specificaties zie de website van Samsung:
http://www.samsung.com/nl...etail&tab=spec&fullspec=F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 09:43
Als je gewoon normaal geheugen er (goed) in drukt zou dat verder geen invloed op de levensduur van je netbook moeten hebben. Heb je al gekeken wat de huidige geheugenconfiguratie is, zit de huidige 1GB in het uitbreidingslot of is deze leeg (bij sommige netbooks zit bv 1GB op het mb gesoldeerd en is het slot echt voor uitbreiding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als op de website of waar dan ook staat aangegeven dat je kunt uitbreiden zal dit wel kunnen, let alleen op welk geheugen enzo. Ik zou lekker contact opnemen met Samsung m.b.t levensduur en welk geheugen je nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nielson schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 10:59:
Als je gewoon normaal geheugen er (goed) in drukt zou dat verder geen invloed op de levensduur van je netbook moeten hebben. Heb je al gekeken wat de huidige geheugenconfiguratie is, zit de huidige 1GB in het uitbreidingslot of is deze leeg (bij sommige netbooks zit bv 1GB op het mb gesoldeerd en is het slot echt voor uitbreiding).
dat ik weet is het een open slot en daar zit er nu één 1gb kaartje in.
Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 11:12:
Als op de website of waar dan ook staat aangegeven dat je kunt uitbreiden zal dit wel kunnen, let alleen op welk geheugen enzo. Ik zou lekker contact opnemen met Samsung m.b.t levensduur en welk geheugen je nodig heb.
tja, daar zat ik ook al aan te denken maar ik dacht dat er misschien iemand op dit forum hier ervaring mee zou hebben, toch bedankt ! :)

Ik ga dan binnenkort telefoontje plegen naar de samsung helpdesk, ik zal het resultaat vervolgens hier posten.

Groeten,
boomtakzaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Update:

Ik heb vanmiddag Samsung gebeld, die wisten mij te vertellen dat de N135 tot 2GB aan geheugen ondersteund, en toen ik vroeg tot welke snelheid de laptop ondersteund kreeg ik een of ander vaag antwoord; iets met 500 mhz, overigens had hij nog nooit gehoord van afkortingen zoals PC2-6400 en dergelijke.

Op google kan ik niks vinden over maximale geheugen snelheid, wel over het product in het algemeen,

Weet iemand toevallig tot welke snelheid de Samsung N135 ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 20:19:
Ik ga dan binnenkort telefoontje plegen naar de samsung helpdesk, ik zal het resultaat vervolgens hier posten.
gewoon zoeken op het web wat anderen gebruiken, en kijken met CPUZ wat er nu in de geheugenbank zit. Daarna gewoon vervangen door een 2Gb SO-DIMM die daar zoveel mogelijk op lijkt of die succesvol door iemand anders is gebruikt.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Die 500MHz zal wel 533 zijn.

Dat ding slikt dus DDR2 So-Dimm, en dan kom ik uit op deze:

http://tweakers.net/price...viW0KZadphcDIWOk_KlrF8Dy_

Edit: Nu met juiste filter ;)

[ Voor 49% gewijzigd door RaZ op 12-01-2010 19:46 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Misschien dom dat ik daar nu pas achter kom, maar ik las net op de website van Samsung dat de N135 precies hetzelfde is als de N130 (wat hardware betreft) :+ . Na opnieuw te googlen ben ik op onderstaande website terechtgekomen...
http://www.netbookusers.c...ram-memory-upgrade-guide/

... daar wordt uitgelegd dat pc2-6400 mogelijk is. Nu nog wachten tot ik de weer een gaatje heb in mijn portemonnee heb en dan ga ik waarschijnlijk onderstaande bestellen.
http://azerty.nl/8-739-69...n-valueram-geheugen-.html

Bedankt voor alle hulp!

P.S: Ik neem aan dat bovenstaande Kingston Value geheugen van goede kwaliteit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 09:43
Kingston Valueram is idd goede kwaliteit, draait netjes volgens jedec spec, heeft een nette prijs en draait meestal zonder problemen op de meeste moederborden. Je hebt alsnog kans dat het op maximaal b.v. DDR2 667 snelheid draait, beetje afhankelijk van wat de chipset toelaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Laatste update:

Bovenstaand geheugen is geinstalleerd: het werkt perfect! Op windows prestatie index een magere toename in performance: 2.2 voor bureaubladgraphics in vergelijking met 2.1 ervoor. En van 4.4 naar 4.5 voor geheugen prestaties. Wel te noemen dat windows véél sneller opstart en dat dingen zoals UAC-meldingen en het kijken van hd-films veel soepeler gaan.

Ook meteen Samsung WriteMaster SE-S224Q erbij gekocht: werkt ook goed maar is wel luid en log.

Bedankt voor alle hulp!

Groeten,
boomtakzaag
Pagina: 1