Probleem VAPOR-X HD 4890 2GB GDDR5 PCI-E OC!!

Pagina: 1
Acties:

• JimZzter
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 30-04 12:45
Beste Mensen,

Heb een zeer belangrijke vraag en misschien een probleem op dit moment..
Heb internet flink afgestruind maar kan geen geschikt antwoord vinden tot nu toe..

Vandaag na enkele dagen wachten heb ik dan eindelijk m,n kaart binnen gekregen, de VAPOR-X HD 4890 2GB GDDR5 PCI-E OC. Heb een Pc van een vriend van mij overgenomen en wilde daar deze kaart voor gaan gebruiken.

even kort de setup:

Core 2 duo E6750
Asus Striker extreme
2gb geheugen
Raptor schijf
XP professional, service pack 3

Tevens vandaag ook een nieuwe voeding aangeschaft namelijk de: OCZ fatality 550 Watt.

In eerste instantie leek alles goed te gaan, windows installatie verliep vlekkeloos, installeren van de moederbord drivers ook..... TOTDAT ik de pc opnieuw moest opstarten...

M,n scherm bleef totaal zwart, bleef constant zoeken tussen hdmi, dvi etc.. m,n videokaartfan bleef in eerste instantie de hele tijd vol lopen en daarna stopte deze daarmee...
opnieuw aan en uit gezet, gereset etc.. niks werkte..

Kaart uit pc gehaald opnieuw erin (vraag me nie waarom) andere stekkers gebruikt van m,n voeding etc niks helpt.

Opvallende is dan ook wat de meeste mensen schijnen te hebben met dit probleem, dat er een lampje Rood gaat branden op de videokaart met daaronder de letters CTF.

Is mijn videokaart gewoon naar de Kl*te? of doe ik iets verkeerd ofwat..
Kaart heeft het zo ongeveer 25 minuten goed gedaan..

Kan ik deze kaart dan terugbrengen met het recht op een nieuwe?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

• iPims
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-07-2024

iPims

~Lv200 Broan Nightlord~

Heb je al geprobeerd om je beeldscherm aan te sluiten op de onboard vga/dvi?
Probeer dat eens. Mocht je pc nu normaal opstarten, zonder enige problemen heb je grote kans dat je kaart inderdaad is overleden.

Als je nog over een andere computer beschikt, kan je de kaart ook even in die pc kunnen drukken, en kijken of hij opstart. Doet hij het bij deze ook niet? Een nog grotere kans dat je kaart overleden is.

What the BBQsaurusrex?

• JimZzter
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 30-04 12:45
Zelf hier inderdaad ook al over nagedacht, maar helaas heb ik geen onboard VGA/DVI.. en ik heb niet de mogelijkheid om de kaart ergens anders te testen helaas:(

Heb inmiddels wel al mailwisseling gehad met Sapphire technical service en zij konden m,n kaart wel omruilen zonder problemen alleen dan ben ik de kaart weet ik hoe lang kwijt (opsturen en dergelijke).. beetje vervelend als je zonder vervangende pc zit! Maar ik sta toch in m,n recht nu om deze kaart gewoon om te ruilen in de desbetreffende webshop?/

• iPims
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-07-2024

iPims

~Lv200 Broan Nightlord~

Zover ik weet is, dat als er nog garantie op zit, dan zou je hem weer terug kunnen sturen ivm garantie.
Vind het wel raar dat er geen onboard op zit..

What the BBQsaurusrex?

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-03 14:51

Hokkie

Hello

"andere stekkers gebruikt van m,n voeding"

Wat voor andere stekkers? Je voeding -> videokaart kan alleen maar op één manier. OF heb je een verloop van Molex naar PCI gebruikt (die mee worden geleverd met de videokaart)?

Als het laatste het geval is, dan zou het inderdaad je videokaart kunnen zijn. Heb je ook al gekeken naar je voeding? Ik heb ook eens een OCZ voeding gehad i.c.m. een GTX260, bleek dat hij de boosdoener was...
(qua wattages zit je ruim voldoende hoor)

Probeer ander je videokaart bij die vriend van je...

Kost je wel wat tijd, maar opsturen en wachten duurt nog langer :'(

[ Voor 11% gewijzigd door Hokkie op 07-01-2010 11:05 ]

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

• Huib_Bloodstone
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-05 22:06
Wat is het nummer van je sapphire kaart

Deze serie: HD4890 Vapor-X -->> SKU/PN numbers (SKU#11150-05 // P/N:288-1E115-020SA) schijnen nogal wat problemen te veroorzaken.
Pagina: 1