Serverside script, auto file delete

Pagina: 1
Acties:
  • 223 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik zit met het volgende issue... Op een FTP server (Windows) wordt elke maandag 12:00 bestand x.csv automatisch neergezet. Vervolgens wordt dit bestand met een ingestelde job automatisch elke maandag om 12:15 geïmporteerd in een systeem (staat verder los van de FTP server).

Hierna moet bestand x.csv elke maandag om 12:30 weer automatisch van de FTP server verwijderd worden.. Helaas is het niet mogelijk om dit commando mee te geven in de ingestelde job in het systeem.

Zien jullie mogelijkheden om een script te laten draaien wat met een bepaalde interval checkt of bestand x.csv in map x staat, en vervolgens het bestand verwijderd?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Wat heb je zelf al gezocht? want met een hit op google vind je het eerste beste script die dit via de console en eventueel via powershell uitgevoerd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4VAlien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-06 09:47

4VAlien

Intarweb!

Een batch bestand maken met de huidige job en daarna de file deleten? Dit batch bestand kun je dan in plaats van de huidige job zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@bobsquad: Dat was ook het probleem, ik heb meerdere search querys uitgevoerd.. Maar kwam niet tot de goede termen omdat ik niet exact wist in welke hoek ik moest zoeken.. :(

De optie die je noemt vereist dan wel elke maandag (zoals mn voorbeeld) een handmatige actie? Of is dat ook eenmalig?

@4VAlien: In principe is er nog niets draaiende, maar ik begrijp je antwoord niet goed denk ik. Het systeem dat het .csv bestand klaarzet kan ik zelf niet beheren. Enkel de applicatie waar de job draait en de FTP server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Als dit bestand elke maandag precies dezelfde naam heeft en om 12:15 verwijderd moet worden doe je dat toch via de taakplanner zet je batch bestand in de taakplanner en klaar

Mocht je alleen de FTP Share tot beschikking hebben is het makkelijker om dit via telnet of ssh te doen vanaf je lokale computer of een andere pc

Edit:
Zie net dat het alleen serverside moet/mag zijn. Geef eens aan wat je allemaal mag op de FTP server en of je de beschikking hebt over cronjobs & dergelijke.

[ Voor 20% gewijzigd door bobsquad op 06-01-2010 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Ja, ik zie daar mogelijkheden voor. Die heten op crons of scheduled tasks. Het script zelf kan een hoop zijn. PHP, ASP, Batch en zo nog meer.

Dit is echter wel serverside, dus dit hoort niet in WEB, zie Waar hoort mijn topic? Ik ga je topic alleen niet verplaatsen omdat het in de devschuur over zelf programmeren gaat. Daar zie ik in je post bijster weinig van terug, waardoor het meer een scriptrequest lijkt.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.