Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 07:55

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Ik heb zondag na een paar weken research gedaan en forums gelezen te hebben een Epson TW-2900 gekocht. Ik heb een HD-DVD speler, een UPC HD-DVR en een Xtreamer. Mijn vorige beamer was een Panasonic PT-AX100 (HD-ready), maar ik vond dat ik wel toe was aan full HD.

Ik heb m nu ongeveer een uurtje of wat geprobeerd, en tot nu toe is het droevig. Ik moet erbij vermelden dat ik een HDMI switch heb en 10 meter kabel. Dit gaf op de Pana geen problemen, alles in 720p.

Resultaat nu:

UPC doos op 720p OK, 1080i: verliest elke minuut een paar keer sync
Xtreamer: doet het goed op 720p en 1080i, 1080p niet geprobeerd
HD-DVD: doet helemaal niks op 1080i en 720p, pas bij 576p beeld

Heb voor de vorm de switch er tussenuit gehaald, dan doet de HD-DVD het wel op 720p, maar dan heb ik steeds 1 seconde beeld en 1 seconde zwart. Dus nog steeds sync verlies.

Ik kan een paar dingen proberen:
1. Betere HDMI kabel kopen. Heb nu deze, deze is vast beter. Hoewel ik dat niet moet vragen in het elfen bij maanlicht topic.
2. HDMI repeater kopen.
3. Ik heb de projector gekocht bij Redcoon, en van hun mag ik hem binnen 14 dagen terugsturen, maar dan moet er natuurlijk geen 200 branduren op staan, dus ik ben een beetje huiverig om lang te gaan lopen klooien.

Wat raden jullie aan? Ik kan natuurlijk gewoon op de gok zowel een kabel als een repeater laten komen, maar ik gooi liever geen geld weg. Wat is wijsheid? Repeatertje bestellen (wordt vast binnen een paar dagen geleverd), nogmaals proberen, en anders beamer terugsturen?

Edit: Die repeater kost hier 23 euro, en heeft 7 dagen retourrecht. Dat lijkt me een poging waard.

[ Voor 5% gewijzigd door SeatRider op 06-01-2010 21:15 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 01:30
de eerste link van je (de kabel die je nu hebt) is een HDMI--> DVI kabel.
de tweede link (de volgens jou betere kabel) is een HDMI--> HDMI kabel
maar dit was je zelf ook al opgevallen natuurlijk ;)

en een repeater kopen kan natuurlijk geen kwaad, als je hem terug mag sturen.
ik heb hier (nog) geen ervaring mee, maar ik zal proberen te helpen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
yannickie111 schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 21:28:
de eerste link van je (de kabel die je nu hebt) is een HDMI--> DVI kabel.
de tweede link (de volgens jou betere kabel) is een HDMI--> HDMI kabel
maar dit was je zelf ook al opgevallen natuurlijk ;)
Nu je het zegt :). Maar wat ik nu heb was de goedkoopste 10m HDMI-HDMI kabel. En dat wordt nu en dure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
ik heb de TW1000 en gebruik een budget HDMI kabel met een budget switch en dat werkt gewoon perfect op 1080p.
oftewel, het ligt echt niet aan de beamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarkov
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 14:29
Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 10:54:
Hallo,
ik heb de TW1000 en gebruik een budget HDMI kabel met een budget switch en dat werkt gewoon perfect op 1080p.
oftewel, het ligt echt niet aan de beamer.
-Semi off topic-

Dat zegt natuurlijk helemaal niets, met welke apparatuur, welke afstanden om nog maar niet te spreken van het feit dat het hier best om een brak model of exemplaar kan gaan.Komt een beetje neer op ik heb een Epson koffiezet apparaat en die werkt prima, dus dit apparaat moet het ook gewoon doen.

-Semi off topic-

Voor de OP, ik zou als ik jouw was even kijken wat er gebeurt als je de beamer aansluit met een kortere kabel. Zeg max een meter, werkt dan alles prima dan stokt het signaal dus ergens in die budget kabel/switch en ligt het dus niet aan de beamer.

In dat geval zou ik kijken voor of een betere kabel of een booster/versterker. Ik moet zeggen dat ik zelf ook problemen heb gehad met een goedkope 15meter kabel, alleen kreeg ik wel beeld maar bij 1080 onstonden groene spikkels. Zodra ik terugschakkelde naar een lager resolutie was het probleem opgelost. Ik heb toen twee hdmi kabels aan elkaar geknoopt met een versterker ertussen en toen werkte het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Zoals gemeld heb ik inmiddels een betere kabel en een Konig repeater besteld, als dat binnen is ga ik daarmee testen, dan haal ik ook de switch en de HD-DVD uit het meubel en kan ik alles uitsluiten.

Redcoon meldt dat zolang de beamer alleen wordt gebruikt voor testen/normale evaluatie, retourzenden binnen 14 dagen geen probleem is. Dat geeft mij voldoende rust en tijd e.e.a. uit te zoeken. Ik baal alleen dat zolang ik niet zeker weet dat ik deze kan houden, ik dus mijn normale TV avondjes moet doen met een 32" LCD ipv beamer ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:56
Ik ben erg benieuwd naar de oplossing, aangezien ik deze beamer besteld heb, en hem ook over 10m DVI kabel + adapter wil aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Prince_of_Darkness schreef op maandag 11 januari 2010 @ 09:06:
Ik ben erg benieuwd naar de oplossing, aangezien ik deze beamer besteld heb, en hem ook over 10m DVI kabel + adapter wil aansluiten.
Als het goed is komen de kabel en repeater vandaag binnen, en kan ik vanavond/morgen melden of het hielp ;)

Edit: Crap. Alleen de repeater is geleverd, kabel was niet voorradig. Alternatieve kabel komt (pas) overmorgen :(

Edit2: Maar de eerste resultaten zijn bemoedigend! UPC doos gaat nu tot 1080i zonder problemen, HD-DVD tot 720p zonder problemen, bij 1080i wel beeld, maar valt iedere seconden heel even weg (dat deed ie eerst bij 720p al). Ik verwacht overmorgen, met nieuwe kabel, nog beter nieuws. En eigenlijk denk ik dat die HD-DVD misschien ook wel vervangen mag worden door een BR ;)

[ Voor 41% gewijzigd door SeatRider op 11-01-2010 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Vandaag nieuwe HQ kabel binnen, werkt helemaal perfect nu! HD-DVD 1080p zonder uitval, zelfs zonder die repeater ertussen. Die kan dus terug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 01:30
SeatRider schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 21:38:
Vandaag nieuwe HQ kabel binnen, werkt helemaal perfect nu! HD-DVD 1080p zonder uitval, zelfs zonder die repeater ertussen. Die kan dus terug ;)
nou, da's makkelijk opgelost dan :) _/-\o_
succes ermee, en heel veen plezier!
Pagina: 1