Livebox - toegang beperken

Pagina: 1
Acties:

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Topicstarter
Ik heb een vrij simpel 'probleem' waar ik heel internet en GOT al voor heb afgestruind, zonder een oplossing te vinden.

Hebben hier in (studenten)huis een livebox staan icm online ADSL abbonement. Nu wil ik de toegang beperken, in die zin dat iemand niet aan de instellingen kan komen zonder een wachtwoord in te voeren.
Ik heb de boel nu met een WPA key beveiligigd, maar zodra je daarmee op het netwerk bent, kan je daar binnen de instellingen van de router aanpassen.

Ik wil namelijk niet dat andere huisgenoten e.d. de poorten openzetten en op die manier de boel weer verklooien. Ook onder 'geadvanceerd"-> firewall heb ik gekeken en daar staan 2 accounts. Wat ik ook doe ik krijg het niet voor elkaar om de toegang op die manier te beperken. Alleen het tabblad geadvanceerd is nu beperkt toegankelijk (door een wachtwoord), maar ik wil daar voor de gehele router :)

Wat ik wil: dat als je probeert in te loggen op de router eerst een wachtwoord moet invoeren, voordat je de instellingen kan wijzingen. Hoe doe ik dat?

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Normaal gezien kun je in een router gewoon een wachtwoord instellen wat je in moet geven voordat je uberhaupt in de webinterface komt. Sterker nog meestal is er vanuit de fabriek al een standaard wachtwoord ingesteld wat je eventueel dan kan aanpassen.

Ik heb verder zelf nooit met een livebox gewerkt maar het lijkt mij sterk als het daarbij niet kan.

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Topicstarter
ik222 schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 22:44:
Normaal gezien kun je in een router gewoon een wachtwoord instellen wat je in moet geven voordat je uberhaupt in de webinterface komt. Sterker nog meestal is er vanuit de fabriek al een standaard wachtwoord ingesteld wat je eventueel dan kan aanpassen.

Ik heb verder zelf nooit met een livebox gewerkt maar het lijkt mij sterk als het daarbij niet kan.
Klopt,en zo te lezen begrijp je precies wat ik bedoel. Helaas kan ik het niet vinden, ook niet in de handleiding :/

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Je kunt voor een paar tientjes een andere ADSL modem/router kopen, waarmee je veel meer kunt. Sowieso vaak beter dan een Livebox.

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Topicstarter
Exorcist schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 23:31:
Je kunt voor een paar tientjes een andere ADSL modem/router kopen, waarmee je veel meer kunt. Sowieso vaak beter dan een Livebox.
Mja om die nou te kopen als deze verder goed werkt...

Als ik het wachtwoord onder 'standaard' (menu) instel, dan accepteert hij dat wel,alleen hij vraagt er nergens om (ook niet na reboot +opslaan). Lekker vaag.
Schijnbaar niet zo veel tweakers met een livebox?