Toetsen Asus X56SN laptop eruit halen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik heb dus zojuist cola over mijn laptop gegooid! :D

Oké.

Maar nu wil ik dus de toetsen eruit halen, zodat ik alles goed kan schoonmaken zodat het neit gaat plakken en zo.

Ik typ nu op het toetsenbord, maar ik merk dat de spatie al flink plakt... Ik wil dus zo snel mogelijk alle toetsen eruit halen.

Maar nu heb ik de linker ctrl toets eruit proberen te halen... Ik krijg 'm wel los, maar niet eruit. Ik durf niet harder te trekken want ik ben bang dat ik iets breek...

Weet iemand waar ik kan vinden hoe ik de toetsen er op een goede manier uit haal? Ik kan op google niets vinden helaas.

Het is een nogal raar mechanisme... En ik heb de ctrl toets nu dus los, maar ik krijg 'm ook niet meer vast. Met geen mogelijkheid.

Ik ben radeloos!

Groetjes aan iedereen!

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 11:28

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Dat gaat vaak niet zonder plastic te slopen. Het is geen vijf euro toetsenbord waar je de toetsen met een schroevendraaier uit kunt wippen :P

Zoek anders even op internet voor een nieuw/tweedehands toetsenbord. Als je een beetje handig bent met laptops uit elkaar puzzelen hoeft dat niet meer als 40-50 euro te kosten. Wel geld, maar ongelukjes zijn niet gratis :P

Asus is trouwens best OK met spareparts. Je kunt contact opnemen met de winkel waar 'ie vandaan komt eventueel. Ik had zakelijk een laptop met een dood scherm (niet de schuld van de klant) en een toetsenbord zonder "A" toets (wel de schuld van de klant). Voor een paar tientjes werd het ding gewoon gefixed (klant hoefde alleen het toetsenbord te betalen).

[ Voor 32% gewijzigd door strandbal op 06-01-2010 20:43 ]

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-08 05:35
Ik zou het toetsenbord er uit halen. Ik gok dat er onder de grote kap schroeven zitten (heb de F3, maar dat is hetzelfde model behuizing) voor het toetsenbord, die losdraaien. Bovenin zitten 4 lipjes, die wegduwen. Dan rustig er uit halen en de flatcable los halen.

Verder kun je de toetsen er gewoon af slopen. Niet bang zijn, gewoon doen. De grotere toetsen, zoals spatie en shift, zitten met een ijzeren stukje vast, dus die even goed bekijken. Je moet ze er ook gewoon op kunnen drukken, anders heb je ze wel gesloopt. Maar ze kunnen heel wat hebben, gewoon doen dus. Als je er een sloopt is het overigens ook geen ramp, Asus stuurt ze zo op via de post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Gelukt hoor.

Voor de zoekers:

De meeste toetsen zitten vast met 4 houdertjes: | | waar dan dit: | inschuift.

Door met de nagel van de wijsvinger van je rechterhand onder de rechterkant van de toets te gaan en als idem dito voor links doet en vervolgens voorzichtig en hard omhoog te gaan met je vingers kun je de toets eraf halen.

Om de zwarte plastic kap die om/onder het drukgeval van de toets zit weg te halen moet je 'm wat optillen en daarna naar voren duwen, dan gaat het onderste deel los. Daarna nog een beetje wringen om 'm boven uit de houder te halen.

That's it. Daarna kun je het er weer gewoon op maken (met een beetje gedoe) en daarna de toets er weer op klikken.

Bij spatie en shift etc. is het anders. Maar het idee is hetzelfde.

Sommige toetsen zitten ook gedraaid, dat zijn de `/~ toets, esc toets, F1 t/m F12, pause/break, prt sc / sysrq, ins, del.

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?