• KiLLaHeRTz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-02 16:34
Hallo Tweakers,

Iedere keer voor ik naar een LAN party ga, gaat er altijd iets stuk aan mijn PC. Ook deze keer geen uitzondering!

Helaas is dit keer mijn waterkoelpomp dood, geen punt, had nog luchtkoeling staan! Maar nu werkt mijn PC niet meer..

Ben dus naar de LAN party gegaan met mijn kapotte PC, daar had iemand een videokaart liggen, erin gedouwd, nog geen beeld... En mijn mobo LCD geeft aan DETRAM = hij probeert het geheugen te vinden.

Hmm dacht ik, dan ligt het vast aan mijn mobo, goedkope mobo gekocht dat met 45nm CPU's overweg kan, nog geen beeld.. Dus dan zou het aan mijn geheugen moeten liggen.. niet dus :/ Ik heb 3 verschillende setjes geprobeerd, dus 6 verschillende repen! |:(

Tja, toen zat ik met een raadsel... Laatste optie is dus mijn CPU, maar dat kan ik niet testen, heb immers het mobo niet meer en geen extra videokaart. Zou mijn CPU stuk kunnen zijn?

Het betreft:
Intel Q9450
Asus Maximus Formula
ATi 4870 1GB
Chieftec 520W voeding

Uit het bovenstaande zou betekenen dat mijn videokaart, mobo en het geheugen niet het probleem zijn, dus dan maar de CPU? Helaas heb ik niet de benodigde harware meer om het te testen :'(

Alvast bedankt voor de reacties!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-02 14:41
Voeding kan ook nog, even dit topic doornemen zou je moeten kunnen uitvissen wat er mis is.
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

• KiLLaHeRTz
Meestal is het zo dat een voeding het of wel doet, hij het in het begin doet maar na 2 weken ermee ophoudt of hij het helemaal niet doet. De mijne is al een jaar oud, A merk, dus ik denk niet dat mijn voeding kaduuk is.

Heb helaas ook geen materiaal om het te testen :(

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-02 23:55

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

• KiLLaHeRTz
Ik dacht, aangezien het om CPU, mobo, geheugen EN videokaart = complete PC, dat het meer pastte in CSL. Maar igg bedankt :)

• KiLLaHeRTz
Bump!

Even een vervolg. Ik heb vandaag mijn onderdelen getest bij een mede Tweaker (Hans Kuiper, bedankt!) en daaruit kwam dat mijn videokaart het begeven had.. Want de rest werkte dus wel nadat ik zijn 8800GT erin had gezet!

Maar dat vind ik persoonlijk HEEL erg vreemd, aangezien ik op die LAN party een 9800GT erin had, die het dus niet deed :/

Maarja, ik heb RMA aangevraagd, ik kan kiezen voor de dagwaarde van mijn XFX 4870 1GB (209 euro voor betaald) of reparatie. Ik krijg de dagwaarde te horen nadat ik het compleet verstuurd heb, op dat moment kan ik kiezen voor RMA of geld..

Hoort een winkel je dan niet het volledige bedrag terug te geven?

(EDIT. Mijn voeding doet het dus nog wel! Zijn PC werkt gewoon als ik mijn voeding erop aansluit, voeding is dus nog oke, evenals mijn geheugen, proc en mobo ;))

[ Voor 11% gewijzigd door KiLLaHeRTz op 07-01-2010 18:05 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hoort een winkel je dan niet het volledige bedrag terug te geven?
Dat zou niet werken bij videokaarten. Dan koop je een dikke kaart voor 400 euro. Na anderhalf jaar sloop je de kaart zelf, en krijg je 400 euro. Daar koop je dan weer een kaart mee die 3x zo snel is.

De dagwaarde van 209 euro is een meer dan prima bedrag. Als je ziet dat 2e hands de kaarten weg gaan voor onder de 100 euro. Leg een beetje geld bij en je hebt een HD5850.

[ Voor 72% gewijzigd door PilatuS op 07-01-2010 18:16 ]

• KiLLaHeRTz
PilatuS schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 18:08:
[...]

Dat zou niet werken bij videokaarten. Dan koop je een dikke kaart voor 400 euro. Na anderhalf jaar sloop je de kaart zelf, en krijg je 400 euro. Daar koop je dan weer een kaart mee die 3x zo snel is.

De dagwaarde van 209 euro is een meer dan prima bedrag. Als je ziet dat 2e hands de kaarten weg gaan voor onder de 100 euro. Leg een beetje geld bij en je hebt een HD5850.
Ik heb hem voor 209 gekocht, de dagwaarde zal dus lager uitvallen ;)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
KiLLaHeRTz schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 18:16:
[...]

Ik heb hem voor 209 gekocht, de dagwaarde zal dus lager uitvallen ;)
Ja, ik las het even niet goed.

• hanskuiper24
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-02 12:24
Hey mike!

Moet je nu kiezen voordat je hem opstuurt of kan je ook nog kiezen als de dagwaarde bekend is ?

• KiLLaHeRTz
hanskuiper24 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 22:41:
Hey mike!

Moet je nu kiezen voordat je hem opstuurt of kan je ook nog kiezen als de dagwaarde bekend is ?
heey kerel d:)b Bedankt voor je hulp nogmaals :)

Ik kan nog kiezen, zodra hij bij hun binnen is, en de dagwaarde bekend is!

• hanskuiper24
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-02 12:24
Nou aangezien je wou upgraden naar een 5850 zou ik hem opsturen, RMA-en. En dan verkopen op tweakers :)
Omdat de 5850's nu toch nog niet beschikbaar zijn ;)
Pagina: 1