Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerplay
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-09 15:02
Medetweakers,

Tijdje geleden heb ik Windows 7 naast XP geinstalleerd, om te kijken of Windows 7 mij beviel.
XP en Windows 7 staan beide op een aparte HDD. De PC bootte altijd van de XP cd, waarna ik in een BootManagerMenu kwam, en daar Windows 7 of Earlier Version of Windows kon aanklikken.

Nu zo aan Windows 7 gewend te zijn, was ik van plan de XP HDD eruit te halen. ( Aangezien dit IDE was, en teveel extra kabels in beslag nam).

Maar na het weghalen van de XP HDD, start hij Windows 7 niet op. Komt met de melding dat hij geen OS kan vinden. ( Wanneer ik de XP HDD terugplaatst, start hij natuurlijk wel weer op ).

Ik weet dat dit met de bootmanager te maken heeft, maar heeft iemand enig idee hoe ik dit precies oplos?
Zonder Windows 7 opnieuw te hoeven installeren.

Mocht er meer informatie nodig zijn, dan hoor ik het.

Grtz PowerPlay

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Win7 gebruikt de bootsector van de IDE-schijf. Je zult deze dus moeten verplaatsen, maar of dat zo simpel is? In ieder geval is het dus geen handige constructie geweest, maar daar ben je nu ook achter ;) .

Start eens op van de Windows 7 DVD, en doe een herstel zonder de IDE schijf aanwezig?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerplay
In het begin dacht ik juist dat het een handige constructie was.
( Andere HDD verwijderen, en gewoon verder werken op de andere ).

Ben nu de juiste W7 DVD aan het zoeken!

*Ondertussen deze link gevonden;
http://blogs.techrepublic.com.com/itdojo/?p=1306

Staat dat ik de map 'boot' en de file 'bootmgr' van de XP schijf naar de W7 schijf moet kopieren, maar zonder succes..

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
gambieter schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 19:11:

Start eens op van de Windows 7 DVD, en doe een herstel zonder de IDE schijf aanwezig?
^^
je hebt geen XP meer (beschouw de disk als gecrashed).

Je zal je disk
1) bootable moeten hebben staan
2) recovery environment opstarten van DVD en dan de boot configuratie weer fixen (da's googlebaar).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerplay
Heb eindelijk de juiste W7 DVD gevonden, en opgestart en ' Repair your Windows' aangeklikt.
Hij kwam gelijk met de melding, dat er opstartproblemen waren. En hij zou ze fixen en dan rebootten, maar zonder succes. Ik heb nu wat gevonden over BootRec /fixboot & Bootrec /fixmbr.

Ik zal dat eens proberen

Ik hou jullie op de hoogte!

*kleine update. Hij geeft nu de melding Missing NTLDR ipv dat hij geen OS kan vinden.
Nadat ik 'Opstartherstel' heb gedraaid vanaf de W7 DVD.

[ Voor 17% gewijzigd door powerplay op 06-01-2010 19:30 . Reden: update ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerplay
Uiteindelijk goed bericht!
BootRec /fixmbr & Bootrec /fixboot hebben geholpen.
XP HDD is losgekoppeld en Windows 7 boot vlekkeloos!

Bedankt voor jullie hulp!

Grtz PowerPlay

-

Pagina: 1