Beste tweakers,
Sinds kort heb ik een nieuwe pc besteld in onderdelen.
Het is een fijn systeempje en alles werkt perfecto.
Behalve..
Windows 7 crasht bij elke 1e boot.
Wat is de eerste boot? Zeg maar nadat de pc een nachtje heeft geslapen.
Op het moment dat Windows 7 is geladen verschijnt er heel plots een bepaalde monotone kleur (afhankelijk welk windows thema ik ingesteld heb). De pc doet direct niets meer. Geen harddiskactiviteit, helemaal niks.
De resetknop werkt in dit geval ook niet. Ik moet de 1/0 knop even ingedrukt houden om vervolgens weer opnieuw op te starten.
En het rare is dat de pc het vanaf de 2e keer opstarten uitstekend doet.
Ik heb er al genoeg uren achter gezeten om te kunnen constateren dat de pc niet meer vastloopt.
Niet met opstarten, niet na urenlang gamen of zware activiteit. Het maakt niet uit hoeveel keer je em diezelfde dag nog opstart, de pc zal niet vast lopen.
Totdat de volgende dag weer aanbreekt. Dan krijg ik het bovenbeschreven riedeltje nogmaals.
Dit gebeurt structureel.
Ik heb memtest een uurtje gedraaid en die kan niks vinden in mn werkgeheugen.
Misschien moet ik dat programma eens een nachtje aan laten staan om tot een meer betrouwbare meting van mijn werkgeheugen te komen.
De specs van het systeem zijn:
Asus P7P55 LX
Intel Core I5 750 2.66 GHz, 2.5 GT/s, 1 MB, 8 MB
GeIL Value Dual Channel 4 GB, PC3-10666, 1333 MHz, 7, Non-ECC, Kit Of 2
Samsung Spinpoint F3 1 TB 1 TB, 7200 Rpm, 32 MB, S-ATA II/300
Gigabyte ATI HD5770 1024 MB
OCZ ModXstream Pro 500 Watt, 20+24 Pins, 80 Plus Rating
Heeft iemand suggesties?
Sinds kort heb ik een nieuwe pc besteld in onderdelen.
Het is een fijn systeempje en alles werkt perfecto.
Behalve..
Windows 7 crasht bij elke 1e boot.
Wat is de eerste boot? Zeg maar nadat de pc een nachtje heeft geslapen.
Op het moment dat Windows 7 is geladen verschijnt er heel plots een bepaalde monotone kleur (afhankelijk welk windows thema ik ingesteld heb). De pc doet direct niets meer. Geen harddiskactiviteit, helemaal niks.
De resetknop werkt in dit geval ook niet. Ik moet de 1/0 knop even ingedrukt houden om vervolgens weer opnieuw op te starten.
En het rare is dat de pc het vanaf de 2e keer opstarten uitstekend doet.
Ik heb er al genoeg uren achter gezeten om te kunnen constateren dat de pc niet meer vastloopt.
Niet met opstarten, niet na urenlang gamen of zware activiteit. Het maakt niet uit hoeveel keer je em diezelfde dag nog opstart, de pc zal niet vast lopen.
Totdat de volgende dag weer aanbreekt. Dan krijg ik het bovenbeschreven riedeltje nogmaals.
Dit gebeurt structureel.
Ik heb memtest een uurtje gedraaid en die kan niks vinden in mn werkgeheugen.
Misschien moet ik dat programma eens een nachtje aan laten staan om tot een meer betrouwbare meting van mijn werkgeheugen te komen.
De specs van het systeem zijn:
Asus P7P55 LX
Intel Core I5 750 2.66 GHz, 2.5 GT/s, 1 MB, 8 MB
GeIL Value Dual Channel 4 GB, PC3-10666, 1333 MHz, 7, Non-ECC, Kit Of 2
Samsung Spinpoint F3 1 TB 1 TB, 7200 Rpm, 32 MB, S-ATA II/300
Gigabyte ATI HD5770 1024 MB
OCZ ModXstream Pro 500 Watt, 20+24 Pins, 80 Plus Rating
Heeft iemand suggesties?
[ Voor 4% gewijzigd door ErDBeer op 06-01-2010 19:07 ]