Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[windows7] Audigy 2 geeft geen geluid, is wel werkende.

Pagina: 1
Acties:

• skullsplitter
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-10 14:11

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Topicstarter
Ik ben nog voorzien van de audigy 2 generatie, en dit werkte altijd prima onder XP. Gisteren W7 64 bitch erop gegooid, en geen geluid meer.

Driver = audigy support pack 3.6, waar volgens google het meeste wel mee werkt, echter hier niets.
Rest van het systeem werkt naar behoren, alle drivers zijn reeds geinstalleerd en geen hardware conflicten.

www.avpnews.com

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:43

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wat heb je zelf nog meer geprobeerd? Google resultaten die je al hebt gevonden en het resultaat daarvan?
Apparaatbeheer status? Audio eigenschappen? Er is zo veel wat je niet noemt.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Topicstarter
Hero Of Time schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 10:29:
Wat heb je zelf nog meer geprobeerd? Google resultaten die je al hebt gevonden en het resultaat daarvan?
Apparaatbeheer status? Audio eigenschappen? Er is zo veel wat je niet noemt.
Ik vergeet steeds dat dit tweakers is en niet een willekeurig forum :')

Afijn, Google geeft voornamelijk de pack aan die ik al gebruik, daarnaast geeft de apparaatbeheerstatus aan dat ie gewoon werkt, en ook bij volumeregeling krijg ik netjes een bar te zien die werkt. Volume op 100%, maar geen geluid.

Als ik echter Creative programmas gebruik krijg ik de melding dat het geluidsapparaat niet omgezet kan worden in mijn standaard apparaat. Een melding waar ik niets mee kan, want buiten die geluidskaart zit er geen ander (actief) apparaat in mijn machine.

En tuurlijk, ik kan een nieuwe geluidskaart kopen, maar wil eerst dit eens proberen voor ik 160 euro op tafel leg voor een X-Fi.

www.avpnews.com

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:43

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Een X-Fi is echt geen 160 euro, er zijn al kaartjes voor minder. Je maakt 't zelf zo duur als je wilt.
Heb je ook al geprobeerd om die applicatie van creative te starten als admin (rechtermuisknop)? Heb je ook gelet op het type uitvoer, dus dat je geen SPDIF/digitaal laat gebruiken terwijl je analoog hebt aangesloten, of andersom.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Topicstarter
-Ik zit met maar 1x PCI-e, en daarin huist een videokaart
-Creative wordt aan alle kanten afgeraden vanwege driverproblemen/gebrek aan steun
-Andere kaarten ondersteunen geen EAX 4 & 5, maar minder tot gelijk aan mijn huidige kaart vind ik ook geen investering waard.

Rest slechts een Auzentech met een X-Fi chip.

Blijft er niet veel over eerlijk gezegd.

[ Voor 36% gewijzigd door skullsplitter op 07-01-2010 16:56 ]

www.avpnews.com