• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:39
Mijn situatie:
Ik werk redelijk vaak via remote desktop met mijn thuis pc. Sinds ik UPC Fiber Power heb merk ik dat mijn IP erg vaak veranderd (bijna elke dag). Nu kan ik elke ochtend kijken wat mijn wan ip is, maar dat is niet echt handig.

Vraag:

Nu vroeg ik mij af of ik mijn server, die draait op pfSense 1.2.2, automatisch mijn wan IP kan laten mailen zodra die veranderd of elke ochtend rond een uur of 8.

Heb al gezocht naar packages die daartoe in staat zijn, maar die kan ik niet echt vinden. Een vriend van mij adviseerde om misschien Ipost of IP Adress Monster te gebruiken. Hier kan ik echter niks over vinden icm pfSense.

Heeft iemand een oplossing voor mij probleem zodat ik weer (vrolijk) via remote desktop kan werken zonder elke dag mijn ip te gaan 'opzoeken'. Alvast Bedankt :)

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
pfSense ondersteunt diverse services zoals DynDNS en dergelijke. Te vinden onder Services, Dynamic DNS.

Even een accountje aanmaken op dyndns.org, je inloggegevens in pfSense invullen en klaar!

• NL-RaVeR
En dan update die automatisch het IP (zover ik het zie) en verwijst dan daarna door vanaf xxxxx.dyndns.info ?

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
NL-RaVeR schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 16:20:
En dan update die automatisch het IP (zover ik het zie) en verwijst dan daarna door vanaf xxxxx.dyndns.info ?
Jep. Je benadert dan vanaf je werk je thuispc via het xxx.dyndns.info adres en die zorgt ervoor dat dit automatisch naar je dan geldende ip wordt vertaald.

• NL-RaVeR
Super, thnx voor de info :)