[T-Mobile] Na verlenging SIM only veel hogere kosten

Pagina: 1
Acties:
  • 585 views

• mrfunk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Sinds oktober 2008 heb ik een sim-only abbonement bij T-Mobile. Om precies te zijn een T-Mobile Voordeelsim Sim Only nieuw abonnement 300+100 SMS. Overigens raar dat het op mijn contract eigenlijk nergens vermeld staat. Daar staat alleen 'Gekozen beltarief: Relax 300 SIM only". Ik betaalde hiervoor 11 euro. Dit was een éénjarig contract.

In oktober 2009 besloot ik om dit abbonement gewoon nog een jaar door te laten lopen. Zo gezegd, zo 'niets' gedaan. Nu (januari) 2010 kijk ik toevallig op My T-Mobile en zie ik ineens in mijn facturen dat ik veel meer betaal sinds oktober, namelijk 24,75 (voor Relax SIm Only 300 17,25 en Relax Sms 100 7,50.

Nu ben ik natuurlijk behoorlijk pissed, omdat ik voor dezelfde service gewoon ineens meer dan twee keer zoveel betaal. Dit heb ik me niet gerealiseerd en als ik het had geweten had ik het natuurlijk nooit gedaan. Nu is de vraag: wat kan ik doen; wat is mijn recht en wat moet ik doen.

Ik hoop dat er hier iemand is die ervaring heeft met deze situatie.

Reacties dat ik dom ben en gewoon had moeten opletten zijn niet gewenst. Ik heb mezelf al genoeg gestraft.

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:57
Al gebeld met de klantservice van T-Mobile?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Je contract is afgelopen en stilzwijgend verlengd, je mag je abonnement dus gewoon opzeggen met een maand opzegtermijn.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Frostbite
  • Laatst online: 20-12-2025

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ik zou contact opnemen met T-mobile. Ze hebben je contact verlengt na 1 jaar en dan ook nog een duurder abonnement. Dat mag volgens mij niet meer.

Je bent niet alleen : http://kassa.vara.nl/vraa...il/stilzwijgend-verlengt/

[ Voor 25% gewijzigd door Frostbite op 06-01-2010 16:05 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07-2025
Gefeliciteerd, je bent in de val getrapt. Mobile operators hanteren veel hogere tarieven nadat je je contract hebt uitgediend. Daar waarschuwen ze je niet voor. Dus je kunt of fors meer betalen, of een nieuw contract afsluiten. Wegens dit soort wanpraktijken is die nieuwe wet mbt de opzegtermijn eigenlijk nutteloos geworden: je wordt haast gedwongen een nieuw contract te nemen na het verlopen van het oude.

Telco's doen alsof ze je beste vriend zijn. Maar vergis je niet, dat zijn ze nooit. Wees wantrouwend naar die bedrijven. Ze zijn uit op je geld, en zijn daarbij (imo) behoorlijk achterbaks.

[ Voor 3% gewijzigd door Fuzzillogic op 06-01-2010 16:03 ]

Verwijderd

Klacht indienen bij T-mobile , als je zelf niet verlengt maar stil zwijgend laat doorlopen gelden de oude contract voorwaarden

Heb je echter een verlenging aangevraagd bij T-mobile dan heb je een nieuw contract en kan je niets dan gewoon betalen of opzeggen...

Verwijderd

Excusses voor dubbel post
Fuzzillogic schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 16:01:
Gefeliciteerd, je bent in de val getrapt. Mobile operators hanteren veel hogere tarieven nadat je je contract hebt uitgediend. Daar waarschuwen ze je niet voor. Dus je kunt of fors meer betalen, of een nieuw contract afsluiten. Wegens dit soort wanpraktijken is die nieuwe wet mbt de opzegtermijn eigenlijk nutteloos geworden: je wordt haast gedwongen een nieuw contract te nemen na het verlopen van het oude.

Telco's doen alsof ze je beste vriend zijn. Maar vergis je niet, dat zijn ze nooit. Wees wantrouwend naar die bedrijven. Ze zijn uit op je geld, en zijn daarbij (imo) behoorlijk achterbaks.
Je maakt 1 fout , je sluit niet iets af voor 1 jaar maar een contract wat je het eerste jaar niet kan opzeggen tenzij je wilt dokken....tenzij je opzegt is de provider verplicht zich te houden aan de voorwaarde en tarieven van het moment van afsluiten

Daarom betaal ik zelf nog steeds 29,95 voor mijn abbo bij Tiscali/telfort terwijl het zelfde abbo nu al dik 2 jaar 34,95 kost

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:11
Bij veel sim-only contracten krijg je extra korting tijdens je contract duur. Je gaat dus het normale tarief sim-only betalen als je contract is afgelopen. Het normale sim-only tarief is vaak 50% koring op het normale abbonnement, en je contract tarief is dan vaak nog eens 25-50% korting.
Je hebt nu 2 opties:
1. Je contract z.s.m. opzeggen en ergens anders een sim-only contract afsluiten.
2. Z.S.M. de afdeling verkoop van T-Mobile bellen of op internet een nieuw sim-only abbonnement afsluiten.

• Fuzzillogic
Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 16:06:
Je maakt 1 fout , je sluit niet iets af voor 1 jaar maar een contract wat je het eerste jaar niet kan opzeggen tenzij je wilt dokken....tenzij je opzegt is de provider verplicht zich te houden aan de voorwaarde en tarieven van het moment van afsluiten
Nee, je sluit een abonnement af voor de hoge kosten, maar je krijgt het eerste jaar korting op die kosten. Ze spelen gewoon een smerig spelletje.

• Frostbite
  • Laatst online: 20-12-2025

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Fuzzillogic schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 16:01:

Sorry maar dit is echt kul. Het zijn gewoon bedrijven met klanten. Als je een 1 jarig abo hebt en het loopt af dan laten ze je nog doorbellen met andere kosten. Een ander bedrijf zou gewoon de stekker eruit trekken zodat je onbereikbaar zou zijn.

Volgens mij moet TS gewoon even bellen en een nieuw abo nemen of gewoon een aangetekende brief sturen met zijn opzegging.

Meestal kunnen ze je via de telefoon nog een betere aanbieding doen met een mooier toestel.

[ Voor 4% gewijzigd door Frostbite op 06-01-2010 16:12 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

• mrfunk
  • Niet online
ik heb de klantenservice nog niet gebeld omdat ik me eerst wou informeren over wat ik zou kunnen doen.

Waar ik nou ZO boos om kan worden, is het feit dat als ik zelf mijn abonnement had verlengd ik die "korting" gewoon weer had gekregen en ik hetzelfde had betaald. Als je het dus niet zelf verlengt (of opzegt), wordt het stilzwijgend verlengd en betaal je ineens twee keer zoveel.

Nu ben ik eigenlijk best wel tevreden met T-Mobile (gewoon qua provider) en ga ik liever niet weg. Ook wil ik geen ander nummer (dat kan echt niet). Zou ik dan eerst mijn huidige abonnement moeten opzeggen en vervolgens hetzelfde abonnement weer aanvragen? (komop, wie ziet hier niet de ironie...)

Dat geld zie ik niet terug, dat begrijp ik wel. Maar ik wil nu wel op de beste en snelste manier het weer hebben zoals het was. Misschien even naar een T-Mobile shop gaan (waar ik het overigens ook heb afgesloten)?

Verwijderd

Als je niet weg wilt kan je maar 1 ding doen , zeg je abbo op en laat het nummer omzetten naar prepaid , als het pre paid sluit je weer een nieuwe af met nummer behoud.....de shop kan je daar bij helpen

• Nivado
Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 16:21:
Als je niet weg wilt kan je maar 1 ding doen , zeg je abbo op en laat het nummer omzetten naar prepaid , als het pre paid sluit je weer een nieuwe af met nummer behoud.....de shop kan je daar bij helpen
Buiten het feit dat dit veel geld kost (pre-paid kaart + overzetten naar prepaid) is het vooral véél sneller om gewoon een sim-only verlenging aan te vragen. Je hoeft niet persé je huidige abbo te verlengen met een verlenging. Sterker nog, dat heb ik nog nooit gedaan.

Je kan gewoon elk willekeurig abbo kiezen als verlenging. kijk hier maar.

• mrfunk
  • Niet online
Nivado schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 16:26:
[...]

Buiten het feit dat dit veel geld kost (pre-paid kaart + overzetten naar prepaid) is het vooral véél sneller om gewoon een sim-only verlenging aan te vragen. Je hoeft niet persé je huidige abbo te verlengen met een verlenging. Sterker nog, dat heb ik nog nooit gedaan.

Je kan gewoon elk willekeurig abbo kiezen als verlenging. kijk hier maar.
Maar ik kan nu dus ook zomaar een nieuw abbo bestellen? Dan vervalt gewoon degene die ik nu heb?

• Fuzzillogic
Sc0rPi0N schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 16:10:
[...]

Sorry maar dit is echt kul. Het zijn gewoon bedrijven met klanten.
Wat is er kul aan het misleiden van klanten? TS is er dus ingetrapt, en zelf was ik ook 1 maand te laat met verlengen vorig jaar, waardoor ik dus ook opeens het dubbele kwijt was, ook omdat de "gratis" SMS-bundel opeens €7/maand ging kosten.

Ik gun bedrijven echt wel mijn geld, maar dit soort praktijken trek ik ook slecht. Ze spelen altijd mooi weer, maar als je de kleine lettertjes niet leest dan onweert het gegarandeerd op je bankrekening.
jpboere schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 16:28:
[...]

Maar ik kan nu dus ook zomaar een nieuw abbo bestellen? Dan vervalt gewoon degene die ik nu heb?
Ja, je hebt nu een opzegtermijn van 1 maand. Wettelijk geregeld. Je kunt dus overstappen naar een nieuw goedkoop T-Mobile-contract, of je wisselt van provider.

[ Voor 23% gewijzigd door Fuzzillogic op 06-01-2010 16:31 ]

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn T-Mobile 150 sim only.. gisteren achter gekomen. Je kan hem idd via de website zelf verlengen en dan betaal je weer minder maar smerig is het wel ..

Ook zo'n handig trucje met alleen online facturen (meeste mensen kijken die minder snel dan een normale brief)..

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01 11:19
Fuzzillogic schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 16:29:
Wat is er kul aan het misleiden van klanten? TS is er dus ingetrapt, en zelf was ik ook 1 maand te laat met verlengen vorig jaar, waardoor ik dus ook opeens het dubbele kwijt was, ook omdat de "gratis" SMS-bundel opeens €7/maand ging kosten.

Ik gun bedrijven echt wel mijn geld, maar dit soort praktijken trek ik ook slecht. Ze spelen altijd mooi weer, maar als je de kleine lettertjes niet leest dan onweert het gegarandeerd op je bankrekening.
Misleiding? Dat is wel erg zwaar aangezet. Als een contract met een telecomprovider afsluit, staat er altijd: Kosten abo: € XX, eerste 12 maanden € XX-50% (bijv.). Het is dus volstrekt duidelijk dat na die eerste 12 maanden, de prijs omhoog gaat. Niks kleine lettertjes, staat gewoon in je contract bij 1 van de hoofdpunten.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:26

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Ik denk dat de TS een SIM Only had genomen met een extra korting voor 12 maanden. Na die 12 maanden vervalt die extra korting en ga je dus meer betalen. Controleer op je factuur eens of daar de maanden voor het uitdienen van je contract iets van Korting SIM Only of iets dergelijks op staat.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• mrfunk
  • Niet online
RAILGUNNER schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 16:34:
[...]

Misleiding? Dat is wel erg zwaar aangezet. Als een contract met een telecomprovider afsluit, staat er altijd: Kosten abo: € XX, eerste 12 maanden € XX-50% (bijv.). Het is dus volstrekt duidelijk dat na die eerste 12 maanden, de prijs omhoog gaat. Niks kleine lettertjes, staat gewoon in je contract bij 1 van de hoofdpunten.
Ik heb het contract hier voor me liggen (alle papieren die ik gekregen heb in de T-Mobile shop toen ik het afsloot). Er staat NIETS over in. Ik heb nu wel gezien dat ze het op hun website hebben staan. Maar ze zouden het ook op papier in de shop moeten geven.

En dan nog overigens! Het zijn toch gewoon maffiapraktijken als je twee keer zoveel betaalt omdat je niet ZELF je contract verlengt maar je provider dat doet. Ongeacht of ze dat ergens in de kleine lettertjes verstoppen. Is dat klantenSERVICE?

• Nivado
RAILGUNNER schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 16:34:
[...]

QFT
Het kortingstarief bij Sim Only abonnementen geldt gedurende minimaal 12 maanden bij 1-jarige abonnementen en gedurende 24 maanden bij 2-jarige abonnementen.
bron

• Fuzzillogic
Hoe dan ook, het blijven flauwe grappen, die er vaak ook op gericht lijken te zijn om een nieuw contract te forceren. En met een nieuw contract kunnen ze je ongemerkt nieuwe voorwaarden door de strot duwen.

Verwijderd

@ TS: bel de volgende keer eerst even met de klantenservice en vraag naar de reden. Ben je bang dat je iets anders aangesmeerd krijgt, bepaal dan van tevoren dat je dan alleen vraagt en geen nieuwe producten afneemt. Met die info kun je vervolgens veel gerichter info vragen op een forum. In dit geval was de oplossing snel gevonden. Omdat we officieel alleen topics sluiten wegens het overtreden van de policy sluit ik hem ivm onvoldoende inzet ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.