Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Probleem met printen vanaf Vista naar XP via netwerk

Pagina: 1
Acties:

• ninoxps
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-11 12:19
Geachte medetweakers,

Ik heb hier op een thuisnetwerk een printer aangesloten (Sharp AL-1457D), helaas ben ik erachter gekomen dat Sharp sinds 2005 geen nieuwere drivers heeft gereleased voor alle OS'en na XP, dus het is niet mogelijk om aan mijn Vista PC deze aan te sluiten.
Gelukkig had ik nog een workstation met XP erop, dus ik denk bij mezelf: Aansluiten en delen via het netwerk!

Nu is de printer geinstalleerd met de laatste drivers voor XP, gedeeld via het netwerk, en nu print hij op XP prima, maar via het netwerk print de Vista PC niet, hij geeft aan op het moment dat ik op printen druk "Service niet beschikbaar" en zodra ik op "zoek printer" klik geeft hij aan: "Active directory domain services niet beschikbaar"!

Natuurlijk heb ik gegoogled en het enige waar ik op uit kwam is dat mensen adviseerden tijdens het toevoegen van de printer in het configuratiescherm rechtmuis te gebruiken en dan te klikken op "Als administrator" maar ik heb dit geprobeerd maar als ik met de rechtermuis erop klik gebeurd er niks!

ik zit op dit moment met de handen in het haar, heeft iemand enig idee hoe dit wel kan werken?

Bij voorbaat dank,

Nino }:O

Mijn systemen: http://tweakers.net/gallery/296191#tab:inventaris

• denivan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 15:40

denivan

de enige

Als je een printer deelt (maw je maakt een printserver van je xp machine), dan zal deze de printer beschikbaar maken met de XP drivers, dus daar heb je niet veel aan.

Kan je niet proberen een ingebouwde driver van Vista (bvb HP Laserjet 4) te gebruiken ? Veel opties zullen dan uiteraard niet werken, maar met een beetje geluk lukt het dan wel om af te drukken.

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
Heb je al geprobeerd de printer op het Vista systeem aan te sluiten? Want volgens mij heb je dat op voorhand als niet mogelijk afgeschreven... maak ik op uit je reactie? Er bestaat een reële kans dat Vista een standaard driver aan boord heeft, of via update kan binnenhalen waar de printer op zou kunnen werken. Niet geschoten is altijd mis... Mijn oude Canon scanner werkte ook prima onder Vista terwijl daar op de supportsite ook geen vista drivers voor te vinden zijn. De extra functies werken dan wel niet meer, maar ik kon het ding toch inpluggen en werd toen volgens mij met een standaard driver aangestuurd.