Audessey setup Onkyo TS-SR507 wil niet voltooien zonder sub

Pagina: 1
Acties:

• brtk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-02 13:21
Ben nu al eventjes in het bezit van een Onkyo TX-SR507.

Ik maak alleen gebruik van 2 front-, een center- en 2 achterspeakers (4 zuilen en een een redelijk grote center) en geen subwoofer en krijg het maar niet voor elkaar om de Audessey setup met de meetmicrofoon correct te voltooien.

Alle speakers worden netjes gemeten op positie 1, totdat de subwoofer aan de beurt is. Dan komt er na enige tijd een "Speaker Error" (logisch natuurlijk).

Daarna kan ik alleen kiezen voor : Retry (ENTER). En dan begint het hele zaakje weer van voor af aan, bij positie 1. Positie 2 en 3 komen nooit aan bod.

Ik heb in Speaker Configuration in de receiver al ingesteld : Subwoofer : No. Dit geeft geen resultaat bij de Audessey setup.

Zelf afstellen ben ik helaas niet zo goed in, wilde nou net graag die Audessey setup het werk laten doen met met de meetmicrofoon.

Uiteraard heb ik met de handleiding en google al geprobeerd om dit probleem op te lossen, maar heeft nog niet mogen baten.

Iemand een idee hoe ik de Audessey setup zonder dat er een subwoofer is aangesloten kan voltooien ?

[ Voor 6% gewijzigd door brtk op 06-01-2010 15:29 ]

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-02 16:07

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Frontspeakers ook al op "large" ingesteld? (of hoe dat maar heet bij Onkyo)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• brtk
Question Mark schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 15:33:
Frontspeakers ook al op "large" ingesteld? (of hoe dat maar heet bij Onkyo)
Ik heb zowel de front als de rear speakers op, idd, "large" ingesteld....

• OswaldDeformed
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-02 14:20
Laat hij de testtones van de andere vijf speakers wel correct horen en wordt de afstand daarvan correct gemeten? Of kan je dat nog niet zien zonder dat de subwoofer is gemeten?

Wat gebeurt er wanneer je licht over de microfoon wrijft wanneer hij aangesloten is, hoor je dan geluid uit je speakers komen?

• brtk
OswaldDeformed schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 16:17:
Laat hij de testtones van de andere vijf speakers wel correct horen en wordt de afstand daarvan correct gemeten? Of kan je dat nog niet zien zonder dat de subwoofer is gemeten?

Wat gebeurt er wanneer je licht over de microfoon wrijft wanneer hij aangesloten is, hoor je dan geluid uit je speakers komen?
Ik hoor uit de vijf speakers inderdaad een testtoon komen. Omdat de setup nooit compleet voltooid, worden echter de waarden niet opgeslagen denk ik... dus kan de gemeten afstand niet controleren.

Wrijven over de mic zal ik eens proberen, al denk ik niet dat daarmee het probleem wordt opgelost.

Is het uberhaupt mogelijk een 5.0 setup in te meten met een Audessey procedure, of heb je daar echt een 5.1 setup voor nodig ?

• OswaldDeformed
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-02 14:20
Het zou normaal gesproken gewoon mogelijk moeten zijn om met een 5.0 setup Audyssey te gebruiken. Testen of de microfoon geluid produceert uit de boxen, is om te checken of hij als actief wordt ingesteld door de receiver. Dit zou namelijk de niet bedoeling moeten zijn.

Lees dit topic anders eens door vanaf post #8602, het lijkt erop alsof hij min of meer hetzelfde probleem heeft als jij, echter wel met een Denon receiver.

• brtk
bedankt voor die link op avsforum, dat is inderdaad het probleem wat ik ook heb. Ook het whoopen wat er beschreven wordt is bij mij het geval. Ik wist helegaar niet dat er maar 1 toon uit de speakers mag komen bij het meten.

Er is dus iets mis met de speakersetup of er zijn teveel achtergrondgeluiden. Ga het straks nog eens een keer proberen met alle apparaten in de buurt zoals HTPC enzo compleet uit.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-02 16:07

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

brtk schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 16:55:
Er is dus iets mis met de speakersetup of er zijn teveel achtergrondgeluiden.
Ik heb een Pîoneer AX/3 van alweer een paar jaar oud. Deze heeft ook een "inmeetmechanisme", maar deze waarschuwt echter voor teveel achtergrondgeluid tijdens het inmeten. Ik mag aannemen dat jouw Onkyo dat dan toch ook doet?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• taaiewillem
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-02-2024
De Onkyo moet het inderdaad aangeven als veel omgevingslawaai zijn meetgegevens verziekt. Overigens heb ik net een Onkyo 674 met zo'n meetmicrofoon aangeschaft maar moet de meting nog doen. Wat je probleem betreft, heb je je achterspeakers al op klein ("small") gezet? Dat wil misschien helpen. Ik heb wel een subwoofer, van Mitac (via Conrad), maar heb die alleen op de DVD speler aangesloten, als effectspeaker, want samen met mijn frontspeakers (Pied Pipers) zou ik te veel bas krijgen bij gewone (klassieke) muziek. De receiver krijgt de woofer dus niet te "zien". Kaat je weten hoe/wanneer je het probleem hebt opgelost?

'We zullen wel zien' zei de kat en loosde in de suikerpot

• dj_dysaster
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-02 14:42

dj_dysaster

Stoom \o/

Ik heb de zelfde receiver met de zelfde speaker opstelling (5.0). Ik heb de onkyo zo uit de doos met de meetmic. aangezet. Hij gaat wat "whoopen" uit alle 5 de speakers en heeft bij mij dat een prima meeting. Misschien een doa bij jou receiver?

• brtk
Problem solved : op de een of andere vage manier waren de kortsluitkopertjes tussen de tweeters en woofers van de front zuilen verwijderd ! 8)7 :S (die haal je normaal gesproken alleen weg als je bi-amp (of bi-wire?) aansluit, toch ?)

Kopertjes geplaatst, opnieuw ingemeten, zonder subwoofer, speelt geweldig nu en met Audessey :)

[ Voor 3% gewijzigd door brtk op 13-01-2010 12:04 ]

Pagina: 1