Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-08 10:05
Ik heb hier een verse foxconn netbox waarop ik tot nu toe geen enkel OS succesvol op heb kunnen installeren.

Kubuntu 9.04, ubuntu desktop 9.04, ubuntu desktop 9.10 en ubuntu server 64bit 9.10 vertonen allemaal hetzelfde probleem:
Zodra ik "Try ubuntu without any changes to your computer" of "install ubuntu" kies in het menu krijg ik niets meer dan een knipperend streepje. Het gaat hier om een installatie vanaf een externe DVD-rom drive, aangesloten via USB.

Een memtest vanaf dezelfde installatie CD van 9.10 ubuntu verloopt zonder fouten.

Bij windows vista loopt de installatie vast wanneer alle bestanden zijn geladen en hij het UI gaat laden. Hij loopt dan vast bij de 1e frame van de "windows-is-aan-het-opstarten-animatie", waarbij je net nog heel donker het windows-logo kan zien met een lege balk eronder waar normaal van die streepjes heen-en-weer bewegen.

De netbox is uitgerust met 2GB 800mhz kingston SO-DIMM geheugen en een 160gb laptop hardeschijfje, waar ubuntu ook al op geinstalleerd was, welke ook bij opstarten niet meer dan een streepje geeft.

Wanneer ik recovery start ("Resque a broken system" vanaf de server-disk of de recovery-mode van de geinstalleerde (9.04 ubuntu) versie op de HDD) vliegt er een hoop witte tekst voorbij met een zwarte achtergrond en staat deze stopt opeens met als laatste regel:

code:
1
[    1.215681] io sheduler cfg registered (default)

met daaronder een een knipperend streepje en daarboven nog meer tekst, welke ik liever niet helemaal ga overtypen, deels omdat er niets boeiends lijkt tussen te staan.

Iemand een idee wat ik nog zou kunnen proberen, want mijn lijstje met mogelijke oplossingen raakt op.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, totaal geen problemen mee gehad. Op een ander systeem met usb-creator een bootable usb stick gemaakt met ubuntu 9.10 (amd64) er op.

Overigens (maakt vast niets uit) heb ik de wifi module en antenne kabel er uit gehaald, die gebruik ik toch niet met xbmc.

Gewoon booten van de usb stick, installatie gedaan en alles werkt zonder problemen.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2010 15:45 . Reden: 9.10 (geen 9.1) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Fijn ook dat je ons vertelt met welke hardware je werkt. "Foxconn netbox" zegt mij vrij weinig, ik gok iets van Intel Atom? Wat voor ding is het dus?

Probeer ook eens een andere distro dan Ubuntu, mogelijk zit er daar iets in de kernel wat bokt met jouw systeem. Hoewel Vista ook bokt om een of andere reden... maar om even uit te sluiten dat dat toeval is.

Aangezien de boel lijkt te hangen na het laden van de scheduler kun je ook eens proberen een andere daarvan te pakken. Bijvoorbeeld de "deadline" of zelfs de "noop".
Kwestie van de GRUB kernel boot regel aanpassen door achteraan even:
code:
1
elevator=deadline

toe te voegen.

Komt hij dan wel verder?

Heb je de harddisk al getest met een tool van de fabrikant? Kwam ook nog in me op.

Ben beetje druk met een studievak, dus vandaar even beknopt alles ;)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMazzter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-08 22:59
Probeer het gewoon eens met zo min mogelijk / andere hardware, pas wilde ik Windows weer eens installeren en kwam ik erachter dat dat alleen lukte als ik mijn interne DVD-drive losgekoppeld had, en het installeerde vanaf een usb-cd-drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-08 10:05
Ultraman schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 22:39:
Fijn ook dat je ons vertelt met welke hardware je werkt. "Foxconn netbox" zegt mij vrij weinig, ik gok iets van Intel Atom? Wat voor ding is het dus?

Probeer ook eens een andere distro dan Ubuntu, mogelijk zit er daar iets in de kernel wat bokt met jouw systeem. Hoewel Vista ook bokt om een of andere reden... maar om even uit te sluiten dat dat toeval is.

Aangezien de boel lijkt te hangen na het laden van de scheduler kun je ook eens proberen een andere daarvan te pakken. Bijvoorbeeld de "deadline" of zelfs de "noop".
Kwestie van de GRUB kernel boot regel aanpassen door achteraan even:
code:
1
elevator=deadline

toe te voegen.

Komt hij dan wel verder?

Heb je de harddisk al getest met een tool van de fabrikant? Kwam ook nog in me op.

Ben beetje druk met een studievak, dus vandaar even beknopt alles ;)
Ik had de betreffende netbox bij gerelateerde producten gezet. Zeker overheen gekeken? :P

Maar het is al opgelost door de muis (...de muis...) in een andere usb aansluiting aan te sluiten. Ik had deze eerst aangesloten op mijn toetsenbord, waar-ie dus niet zo blij mee was.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Gamebuster schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 00:58:
[...]

Ik had de betreffende netbox bij gerelateerde producten gezet. Zeker overheen gekeken? :P
De procedure is: vermeld alles wat van belang is in je post.
Ik kijk zelden naar gerelateerde producten, dus ja, uiteraard gemist.
Maar het is al opgelost door de muis (...de muis...) in een andere usb aansluiting aan te sluiten. Ik had deze eerst aangesloten op mijn toetsenbord, waar-ie dus niet zo blij mee was.
Vaaaag, USB hub doet iets vies?
Goed dat het is opgelost iig. :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1