"Het programma iTunes kan niet worden geopend"

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathieuh
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-09-2023
Sinds gisteren heb ik ineens het vreemde probleem dat wanneer ik itunes wil starten, dat niet meer gaat en ik de volgende foutmelding krijg:

"Het programma iTunes kan niet worden geopend. U hebt onvoldoende toegangsbevoegdheden voor deze bewerking."

Ik ben gewoon ingelogd onder de enige account op de computer, de administrator account.

Ik heb al geprobeerd:
- via programma's verwijderen itunes te herstellen. Dit gebeurd gewoon niet. Als ik op herstellen klik dan laad er een windows installertje en die gaat na een halve minuut gewoon weer weg.
- via rechtermuisknop op "als administrator uitvoeren" klikken, dit hielp. itunes startte op, maar dit is natuurlijk niet wenselijk.
- itunes verwijderen en daarna weer opnieuw downloaden en installeren. De foutmelding blijft aanhouden en ik kan nu ook niet meer met de rechtermuisknop op "als administrator uitvoeren" klikken want deze optie staat er niet meer bij. Als ik via de map program files ga en dan rechtstreeks op itunes klik met rechts en dan op "als administrator uitvoeren" klik, dan werkt het wel weer.

Ik heb helemaal niets veranderd aan de computer, alleen maar xbmc geïnstalleerd om te testen, daar kreeg ik vaak runtime errors. heeft dat er wellicht iets mee te maken?

Ik draai windows 7 ultimate 32 bit.

nu is mijn vraag natuurlijk: hoe los ik dit vervelende probleem op???
Alvast bedankt met het helpen :D

[ Voor 5% gewijzigd door Mathieuh op 06-01-2010 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathieuh
Oke, het aller vreemdste:
ik heb dit nu ook op een andere pc met windows 7 ultimate 32 bit....

trouwens: op beide pc's ook eventjes windows mediacenter bekeken, maar geen settings veranderd ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathieuh
niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje: heb je UAC aanstaan?