Toon posts:

UTwente exchange in Mail

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn studentenmail van de universiteit Twente synchroniseren in Mail. Dankzij de handleidingen van de snt heb ik mijn iPod touch al op Exchange over gezet, als ook Outlook 2007 op mijn Windows XP computer.

Op mijn Mac lukt het wel met Entourage, maar ik wil graag Apple Mail blijven gebruiken. Helaas zijn er voor Mail geen handleidingen hoe ik het moet instellen. Het gaat al fout wanneer ik de exchange server moet invullen (Mail noemt dit 'server inkomende post')

Ik heb een aantal dingen geprobeerd, zoals het in andere handleidingen voorkomt; xs.utwente.nl (iPhone/iPod touch) EX01.service.utwente.nl (Outlook) en xs.utwente.nl/exchange/sxxxxxxx@student (Entourage). Echter lukte het zo niet.

Weet iemand hoe ik een exchange account in Mail werkend krijg? Server, poorten etc?

• dream0r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Dit gaat niet lukken aangezien Universiteit Twente nog een verouderde versie van Microsoft Exchange gebruikt (2003). Daarvan loopt de communicatie nog via oude protocollen die Apple Mail niet ondersteund. Je zult moeten wachten tot ze Microsoft Exchange 2007 draaien.

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Je kan het wel via IMAP doen in Mail.app;

server: xs.utwente.nl
gebruikersnaam: student\s0012345
wachtwoord: die weet je zelf wel:P

Uitgaande post, smtp-auth.utwente.nl
gebruiksernaam: s0012345
wachtwoord: zelfde als eerst

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Verwijderd

Ik maak gebruik van Exchange IMAP in mail en dat werkt naar behoren.

Server: xs.utwente.nl
Poort 993 + Gebruik SSL
Indentiteitscontrole: Wachtwoord

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de uitleg! Dat verklaart het één en ander :)

@ Blom:
Wat is het precieze verschil tussen IMAP en Exchange IMAP?

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-02 09:13
Nouja, bij mijn Fontys Exchange werkte het direct (wel Exchange 2007 volgensmij).

Het enige wat ik heb gedaan is een nieuw mailaccount aangemaakt, mijn emailadres ingevuld en Mail deed de rest. Werkt dat niet voor jou?

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-02 10:57

r0b

dream0r schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 13:58:
Dit gaat niet lukken aangezien Universiteit Twente nog een verouderde versie van Microsoft Exchange gebruikt (2003). Daarvan loopt de communicatie nog via oude protocollen die Apple Mail niet ondersteund. Je zult moeten wachten tot ze Microsoft Exchange 2007 draaien.
;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 23:42:
Bedankt voor de uitleg! Dat verklaart het één en ander :)

@ Blom:
Wat is het precieze verschil tussen IMAP en Exchange IMAP?
Ik heb geen idee, maar dat staat er bij "Type account" bij accountinformatie, dus vandaar.
Pagina: 1