Deze vraag zit al een lange tijd in me kop
Waarom zijn er zoveel verschillende merken maar toch zelfde kaart?
[ Voor 18% gewijzigd door SinergyX op 06-01-2010 13:11 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
[ Voor 25% gewijzigd door CrazyTurk op 06-01-2010 13:13 ]
[ Voor 29% gewijzigd door Mad Marty op 06-01-2010 13:13 ]
Rail Away!
Ati maakt vaak de CPU die erop zit en de GPU en de PCB, en fabrikanten kiezen vaak zelf het merk geheugen, etc cooler en stickers etc etc etc.CrazyTurk schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 13:12:
Wat ik niet snapATI maakt die kaarten toch? En dan kopen die andere hem en plakken ze hun eigen sticker en doos op?
[ Voor 21% gewijzigd door CrazyTurk op 06-01-2010 13:16 ]
Albert Heijn plukt ook geen bananen en koffiebonen, maar verkoopt wel bananen en koffie.CrazyTurk schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 13:12:
Wat ik niet snapATI maakt die kaarten toch? En dan kopen die andere hem en plakken ze hun eigen sticker en doos op? Voor de rest zien ze er zelfde uit. Behalve die vapor die heeft een andere cooling
[ Voor 20% gewijzigd door PROnline op 06-01-2010 13:19 ]
Nee hoor, componenten op een bord maken ook verschil, daarom heb je ook andere garantietermijnen etc.CrazyTurk schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 13:16:
Dus je kiest gewoon welke de mooiste sticker heeft en je koopt hem?Snelheid en alles is het zelfde zie ik
[ Voor 24% gewijzigd door neliz op 06-01-2010 13:21 ]
Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen
Zoals bv moederbord fabrikanten kiezen voor condensatoren van 3cent of 5 cent, en het verschil ? 2 jaar leeftijds verschil.CrazyTurk schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 13:16:
Dus je kiest gewoon welke de mooiste sticker heeft en je koopt hem?Snelheid en alles is het zelfde zie ik
[ Voor 9% gewijzigd door kluyze op 06-01-2010 13:24 ]
De goedkoopsteCrazyTurk schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 13:23:
Kijk dat is duidelijk genoeg
Maarja welken zouden jullie kiezen uit die 4 kaarten? (niet met die vapor)
Oslik blyat! Oslik!
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Interesse in een custom build workstation, voor gaming, wetenschappelijke toepassingen, of puur om de stijl? Contact @ https://vogd.design
Sterker, als ATI op grote schaal zelf kaarten zou maken zou ze gaan concurreren met al deze kaarten makers. Of die daar zin in hebben is de vraag. Dat is wel hetgeen 3dfx indertijd (mede) de das heeft omgedaan.. Concurreren met je eigen afnemers is not done.Thrackan schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 13:15:
Dat scheelt ATI weer de moeite om een retailafdeling aan te maken, te verspreiden over vele landen in de wereld en daar veel kosten aan kwijt te zijn.
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Ik doelde meer op een situatie zonder resellers, maar ook jij hebt een punt natuurlijkleuk_he schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 09:54:
[...]
Sterker, als ATI op grote schaal zelf kaarten zou maken zou ze gaan concurreren met al deze kaarten makers. Of die daar zin in hebben is de vraag. Dat is wel hetgeen 3dfx indertijd (mede) de das heeft omgedaan.. Concurreren met je eigen afnemers is not done.
Die situatie met ATi naast resellers is er in het verleden wel degelijk geweest (met name vanaf introductie van de Radeon tot +-9xxx reeks). ATi heeft dat geprobeerd en het beviel niet. De les van 3dfx vs nVidia hebben ze toen getrokken: het is verstandiger een chipbakker te zijn en aan anderen te leveren dan een chipbakker te zijn die (alleen) eigen kaarten bakt.Thrackan schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 10:17:
[...]
Ik doelde meer op een situatie zonder resellers, maar ook jij hebt een punt natuurlijk
Oslik blyat! Oslik!
Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen