Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeKay
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-04 14:17
ik open nu een nieuw topic, om niet andere net niet passende topics niet te willen vervuilen...

Na enige tijd zonder resultaat googlen en zoeken op tweakers etc, toch maar een post:

Mijn PS3 Slim (week of 3 oud) krijg ik niet niet via de (nieuwe) HDMI kabel op mijn tv (LE32S81B) aan het werk.

werkwijze:

PS3 uitzetten (standby eigenlijk); HDMI kabel in tv en PS3; PS3 aanzetten;

PS3 vraagt vervolgens (op AV) of ik graag gebruik wil maken van de HDMI kabel;

ik accepteer met X en presto, het beeld verdwijnt op mijn AV kanaal (standaard kabel van Sony)

vervolgens ga ik naar mijn HDMI kabaal (moet op poort nr 2 volgens het boekje van mijn tv) maar daar is gewoonweg geen beeld... ja soms wat groenige lijntjes, maar dat is zo weer voorbij...

kabel stuk?

tsja, dacht ik ook, dus:

getest DELL XPS430 met HDMI op mijn DELL ST2210: wel een andere resolutie door het eruithalen en er opnieuw indoen, maar wel gewoon beeld. de kabel lijkt dus ok?

is de PS3 dan het probleem? of de tv?

PS3 op mijn DELL ST2210 met HDMI ingang:
wel beeld op 576p, maar test op andere resoluties geeft ook mijn dell scherm geen thuis...

Ligt het dan aan de tv? Maar er zijn ook mensen die wel gewoon gamen met een PS3 en de LE32S81! (maar ik kan nergens achterhalen of dit via HDMI is...)

Herman Ronk: http://www.duurtlang.net/

Tweaker: vidifotografie

Tweaker: Tripperman

Via google kom ik wel achter diverse soortgelijke problemen:
http://www.ps3-hacks.com/forums/about3964.html
http://www.vgchartz.com/forum/thread.php?id=52536

maar nergens een goede oplossing.

Mogelijk dat iemand hier wel de uitkomst kan bieden? Mogelijk zelfs met dezelfde TV?

bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Even naar Spielerij - Problemen & Vragen verplaatst gezien het een probleem betreft.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je hebt toch niet de HDMI kabel en de AV kabel tegelijk aangesloten?

probeer je video instellingen van je ps3 een te resetten:
# Turn off the power of your Sony PS3.
# When you turn it on, hold down the power button until you see something on the screen. This will reset the video setting of your Sony PS3 back to the default setting, essentially making it to work with any TV/monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeKay
Volgens mij geprobeerd met beide kabels erin en alleen met de HDMI erin...
it doesn't hurt to try again :)
maar maakt dat uit?
Als ik de PS3 aanzet met beide kabels krijg ik eerst beeld op de AV kabel (logisch, want dit is primair waarop ik gespeeld heb) en geeft de PS3 aan dat ik ook over kan op HDMI en vraagt of ik dit wil... selecteer ik ja, dan verdwijnt dus het beeld en krijg ik "geen" beeld op HDMI (veelal zwart beeld en af en toe wat groenige lijntjes).

Als ik de PS3 aanzet met alleen HDMI zie ik zowel op het AV kanaal (logisch, die kabel zit niet meer in de Ps3) als op HDMI niets... (naja, hetzelfde zwart met af en toe groen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo_TGP
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-04 09:12
Ik heb inmddels een andere TV, maar had dezelfde combinatie. Ik maakte daarbij gebruik van een HDMI aansluiting, maar dat was dan wel met de oude PS3 (niet dat dit problemen op zou moeten leveren).

Ik denk dat je het beste de PS3 met enkel HDMI aan kan sluiten, dan de aan knop van de ps3 lang ingedrukt houden.. De PS3 zal dan zelf naar de beste optie voor het beeld en geluid op zoek gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeKay
inmiddels ietwat verder en wat hulp ook gekregen via budgetgaming forum (linkje)

Volgens een lid daar, zou mijn tv niet HDMI ondersteunen met resoluties boven 576p, maar volgens mij moet dit anders gelezen worden:
Handleiding in pdf
HDMI IN 1, HDMI IN 2
- Supports connections between HDMI-connection-enabled AV devices (Set-Top Boxes, DVD players)
- No additional Audio connection is needed for an HDMI to HDMI connection.
What is HDMI?
- "High Definition Multimedia interface" allows the transmission of high definition digital video
data and multiple channels of digital audio (5. 1 channels).
- The HDMI/DVI terminal supports DVI connection to an extended device with the appropriate cable
(not supplied). The difference between HDMI and DVI is that the HDMI device is smaller in size,
has the HDCP (High Bandwidth Digital Copy Protection) coding feature installed, and supports
multi - channel digital audio.
DVI IN (HDMI2) / (AUDIO R/L)
- When connecting this product via HDMI or DVI to a Set Top Box, DVD Player or Games Console
etc, make sure that it has been set to a compatible video output mode as shown in the table
below. Failure to observe this may result in picture distortion, image breakup or no picture.
- When using an HDMI/DVI cable connection, it is only possible from the HDMI2 terminal.
You should use the DVI-to-HDMI cable or DVI-HDMI Adapter for the connection, and the
"R- AUDIO - L" terminal on DVI for sound output.
Supported modes for HDMI/DVI and Component

480i 480p 576i 576p 720p 1080i
HDMI/DVI 50Hz X X X O O O
HDMI/DVI 60Hz X O X X O O
Component O O O O O O
Tekst uit handleiding
Als ik het bovenstaande lees (en begrijp?) haal ik er nog niet uit dat HMDI niet tot 1080i gaat... er staan toch rondjes bij (rondje = geschikt & kruisje = niet geschikt?) Anders zou component helemaal nergens goed voor zijn?
Ik had ook een soortgelijk probleem, en bij mij was het opgelost als ik bij uitvoer opties (oid) alleen een vinkje zette bij 1080p. Gepost door: Dicapo op 06-01-2010 13:16
Ik kom dus alleen niet zover, omdat:
als ik uitgangstype selecteer, de PS3 direct over wil naar HDMI en ik vervolgens dus niets kan selecteren want ik zie alleen een scherm met wat kleurtjes en af en toe wat lijntjes...

MAAR...
ik ben dus net met PS3, kabel & vriendin (geen noodzakelijke optie bij een PS3 overigens...) naar mijn ouders geweest. Ook een samsung, alleen dan de LE32M87B(DX/XED).
PS3 neergezet, HDMI erin, stroom erop, controller aan en PS3 aan... presto... HDMI herkent! en wilt u 1080? (i of ben ik vergeten)
Dus, zonder problemen beeld en dus ook nog eens op zeer hoge resolutie!

DVD erin en ook prima beeld (TV lijkt me HD ipv HD Ready, maar dat is volgens mij niet van belang). Game erin en ook nu zonder problemen beeld.
Ligt het dan toch aan mijn TV?

wel even van belang om op te merken, vanwege het kabeltje: af en toe had ik wel wat 'static' onderin het beeld met name... dus korrelig beeld neigend richting het grijze beeld (zonder ruisgeluid overigens :))...

ergo: nog geen oplossing en de PS3 staat voorlopig dus nog weer op de AV multi kabel aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeKay
Goed om op te merken dat ik hetzelfde heb geprobeerd hier thuis... zelfs de HDMI kabel laten zitten in de Ps3 zoals hij zat en nog geen sjoege...
Weer rare kleurtjes, maar geen fatsoenlijk beeld...

Daarna nog een keer stroomloos (stekker eruit) en weer erop... daarna 5sec aan/uit knop ingehouden en wederom: zelfde probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:47
Ik heb ook ergens gelezen dat bepaalde HDMI kabels bepaalde resoluties weer niet door konden sturen (720p/1080p). En aangezien jij zegt dat ie het op de dell wel doet op 576p, klinkt het toch als een HDMI kabel. Probeer het eens met een andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafkees
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Als je de PS3 video instellingen gereset hebt en 'm via AV aansluit krijg je gewoon beeld. Sluit dan de HDMI kabel aan en dan vraagt de PS3 dus of je die wilt gebruiken. Doe dan 'nee' en probeer dit eens:

Ga in het PS3 home menu naar Settings -> Display Settings -> Video Output Settings (in het Engels, de Nederlandse namen zullen vast ook wel duidelijk zijn :P)

Selecteer dan:
HDMI [next]
Automatic [next]

Nu moettie aangeven wat de hoogst ondersteunde resolutie is. Als je vervolgens verder klikt krijg je nog een samenvatting te zien van de settings met een lijstje van ondersteunde resoluties, waar dus iig 576p moet staan. Druk dan X om op te slaan.

Is misschien het proberen waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeKay
dit is het kabeltje

zal zo eens kijken "Mafkees"

tip van de kabel neem ik ook mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeKay
Het volgende:
PS3 zojuist met AV aangezet en HDMI bijgevoegd... gaf niets aan, en daarom HDMI dus maar eens eruit gehaald; er dus weer in. geen reactie.

PS3 uitgezet en wederom weer aangezet: presto: wilt u HDMI gebruiken?
nope
naar het instellingenmenu (ik zit in NL te werken... soms wel wazig)
Als ik vervolgens naar HDMI ga en selecteer, gaat het scherm direct over naar HDMI, waar ik dus geen ene **** van zie... wederom een beeld van kleur en static... het heeft dus helaas niet geholpen!

de volgende ideeen:
* Ga eerst even een andere HDMI proberen
* Ik ga een andere PS3 met HDMI proberen
* Ik ga kijken naar een ander HDMI aan te sluiten ding (PC?)
* Ik ga eens kijken voor een componentkabel

of dan toch samsung maar bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjesus
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-04 12:01
Wat je kan proberen is een andere hdmi kabel te gebruiken. Hij gaat volgens jou al tot 576p op je Dell beeldscherm. En bij de tv van je ouders neigt het beeld ook nog een beetje korrelig te zijn.

Misschien langs de lokale Action gaan of een winkel waar de hdmi kabels kwalitatief en betaalbaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117981

Je HDMI poort op je TV is gewoon kapot gok ik, dat wordt Samsung bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:47
Anoniem: 117981 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 06:58:
Je HDMI poort op je TV is gewoon kapot gok ik, dat wordt Samsung bellen...
Ligt niet aan de tv, op de dell komt ie toch ook niet hoger dan 576p, en zo'n scherm accepteert ook minimaal 720p. ik zeg kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik ga ook voor de kabel. Een HDMI kabel kan met sommige apparaten prima werken, maar op andere ineens niet. Laatst hetzelfde bij iemand met een laptop via HDMI op LCD. Kabel werkte wel met ander apparaat, maar niet met die laptop. Andere HDMI kabel en direct beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeKay
okay... het heeft even geduurd, maar gister een tweede HDMI kabel binnengekregen! Natuurlijk moest dat getest worden en jawel hoor: beeld!
Overigens gaf de PS3 niet direct aan dat er een HDMI kabel aangesloten was... maar via het beeldmenu op HDMI gezet en presto... 5nogwat, 720 en 1080! alleen de laatste 1080 (in het keuzemenu althans) wordt niet ondersteund (aldus mijn tv :))
De andere kabel zal dan wel iets van een breukje? of ander storingsiets hebben... heb de kabel nog niet getest op mijn PC scherm, maar anders is het nog zekerder...

Vreemde blijft dat de kabel het wel deed bij mijn ouders!Misschien puur geluk... maar misschien is ook wel afhankelijk van de apparatuur die je er aan hangt...

In ieder geval bedankt voor het meedenken iedereen!

p.s. betreffende kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325259

Ik had ditzelfde probleem, probeer je playstation 3 op een ander scherm op de resolutie 1080i te zetten dan werkt ie bij mij!!!
Pagina: 1