Toon posts:

PC Blijft opnieuw opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,
ik heb een Asus P4P800 met daarop een P4 2,66 Ghz. Gisteren deed de pc het nog normaal. Sinds vanmorgen start deze niet meer op, eerst bleef hij hangen in het scherm met het logo tijdens de POST. Daarna heb ik de BIOS gereset zoals het in de manual beschreven was, en nu kom ik de POST wel door, maar zodra hij begint met opstarten (na de post dus) restart de pc en begint het opnieuw. Ik heb echt geen flauw idee waardoor dit komt, iemand die me op weg kan helpen?

• Lourini
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-11-2025
Safe mode van windows al geprobeerd?

i7-7700K / 32GB DRAM / 3x GTX 1070 8GB / 2x500GB SSD + 3x3TB HDD / 2x Dell Ultrasharp U2515H

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Begin eens alle overbodige zaken los te koppelen zoals USB, externe HDD's printer etc...
Voorts is onbekend of je wel of niet overklokt? Lijkt me trouwens dat die na een BIOS reset op default waardes staat, dus dat is dan niet verder van belang.
Check ook of je koelblok op je CPU er nog wel opzit of dat daar een issue mee is.

Zit dat allemaal goed, dan in de kast zelf wat dingen gaan loskoppelen zoals DVD/CD speler, HDD's etc. Doet ie het dan nog niet, dan wordt het lastiger.

Het is meestal een kwestie van langzaam maar zeker steeds meer zaken uitsluiten tot de PC het op een gegeven moment weer doet. Dan 1 voor 1 terugprikken van spullen.

Het is niet zo dat je wel nog het OS kan kiezen? Zo ja, dan daar een Safe Mode gebruiken.

[ Voor 0% gewijzigd door Tallguy op 06-01-2010 13:35 . Reden: typo ]

specs | 3360wP met SE3000

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:14

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Zit de heatsink van de northbridge nog goed vast? Het is een redelijk bekend probleem dat deze los kan schieten.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb nu alles afgekoppeld, (HDD's, 1 reep geheugen, etc etc) en nu vraagt hij inderdaad om een boot device, misschien is dan toch mijn boot sector brak geraakt ofzo :S

• maximus1
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01-2025
k had maand geleden precies hetzelfde.
Hij bleef in mun bios hangen en soms kwam die verder maar nockte ermee toen hij windows moest opstarten.
Dit alles nadat ik mijn computer gewoon normaal had afgesloten.

Veel geprobeerd maar uiteindelijk lag het aan mijn HDD. Ik had het kabeltje erin en eruit gehaald en toen deed hij het weer top. Misschien is dat ook jouw probleem.

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 13:02:
Ok, ik heb nu alles afgekoppeld, (HDD's, 1 reep geheugen, etc etc) en nu vraagt hij inderdaad om een boot device, misschien is dan toch mijn boot sector brak geraakt ofzo :S
you're welcome ;)

specs | 3360wP met SE3000

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02 15:57
Zonder aangesloten HDD zal hij inderdaad vragen om een boot device ja ;)

Blaas de stekkers even uit en sluit de HDD met Windows eens opnieuw aan, en probeer nog eens te booten. Zoals Kensei ook al beschrijft, als dat werkt langzaamaan alles weer aansluiten tot het weer verkeerd gaat, begin eens met je andere reep geheugen erbij. Werkt dat niet, probeer eens met de andere reep geheugen. Eventuele PCI kaarten kun je ook proberen uit te sluiten.

[ Voor 26% gewijzigd door geez op 06-01-2010 13:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zodra ik de HDD aansluit kan ik niet booten, zodra ik de HDD afkoppel wel, vanaf CD booten

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2010 15:44 ]

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-02 16:44

Pathogen

Shoop Da Whoop

Zitten HDD en CD op dezelfde (IDE) kabel? Probeer eens een andere kabel of een andere poort?

EDIT: met alleen de CD drive aangesloten werkt het dus ook niet?

[ Voor 26% gewijzigd door Pathogen op 06-01-2010 15:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thrackan schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 15:42:
Zitten HDD en CD op dezelfde (IDE) kabel? Probeer eens een andere kabel of een andere poort?

EDIT: met alleen de CD drive aangesloten werkt het dus ook niet?
Wijzigde net mijn bericht :X

HDD zit alleen op een IDE kabel

Met alleen DVD-ROM werkt het dus wel

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2010 15:45 ]

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

druk eens op F8 tijdens het opstarten dan krijg je normaal een schermpje met de keuzes windows veilige modus windows normaal opstarten ,...

de laatste mogelijkheid is
automatisch opnieuw opstarten bij systeemcrash uitschakelen
Afbeeldingslocatie: http://www.windows-help-central.com/image-files/geavanceerdeopties.jpg

die selecteer je dan zou je normaal tijdens de verdere opstart een bluescreen moeten krijgen en vertel ons wat er in staat ;)

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• MrPepper
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-02 16:48
Zou het niet kunnen dat er per ongeluk een systeem bestand is verwijderd? Dit had ik toevallig vorige week, verholpen door te booten via de windows CD en de bestaande installatie te repareren, daarna liep de computer weer als een trein!

Als het gemakkelijk was had iemand anders het wel gedaan!

Verwijderd

Topicstarter
In het F8 menu komt hij inmiddels wel, maar wat ik ook kies, hij reboot direct!

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2010 19:13 ]

• geez
Als je wel van CD kunt booten (Hoewel ik niet weet wat je precies boot, ik zou even Ubuntu erin gooien en die live proberen te starten), lijkt het me dat je Windows installatie gewoon rot is. Dan kun je zoals MrPepper zegt booten van je Windows cd en een repair proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Repair geprobeerd, heeft ook geen resultaat.

• geez
Kun je wel een Linux distributie zoals Ubuntu booten? Voor de zekerheid even memtest draaien is misschien ook geen slecht idee.

edit: Met Parted Magic kun je ook van de cd booten en een SMART test op je harde schijf uitvoeren.

[ Voor 35% gewijzigd door geez op 08-01-2010 09:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost, schaam me dood ... had de verkeerde hdd aangesloten na de bios reset ;)

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 18:37
geeft niet... je bent tenslotte ex-ict'er :X

[ Voor 91% gewijzigd door Picaroon op 10-01-2010 16:37 ]

Pagina: 1