Beste allen,
Ik heb een serie met een tiental mapjes, waarin diverse jpg-bestanden in zitten.
Ik wil, zonder dat ik elk afzonderlijk mapje in moet, de voorvoegsel (prefix) aan de
bstandsnamen toevoegen. Dit vanuit de root via command-line, of eventueel middels PHP...
Ik heb vanuit commandline al enkele van de onderstaande opties gebruikt, geen echt die
het resultaat leverde waar ik naar op zoek was, ze kwamen wel dichtbij..
Ziet iemand wat ik niet goed doe hier, en/of waar doe ik het verkeerd ?
Eventueel kan ik het ook doen met ls en het resultaat pipen, maar dit was zo lang geleden voor mij..
Mogelijkerwijst kan het ook met php gebeuren, als het via commandline niet zo handig is.
De server is een web-server op CentOS.
Mapjes zien er zo uit:
/map01/file01.jpg
/map01/file02.jpg
/map02/file01.jpg
/map02/file02.jpg etc...
Ik hoop dat het duidelijk is... Mijn dank is uitermate groot !
Doeg !
Ik heb een serie met een tiental mapjes, waarin diverse jpg-bestanden in zitten.
Ik wil, zonder dat ik elk afzonderlijk mapje in moet, de voorvoegsel (prefix) aan de
bstandsnamen toevoegen. Dit vanuit de root via command-line, of eventueel middels PHP...
Ik heb vanuit commandline al enkele van de onderstaande opties gebruikt, geen echt die
het resultaat leverde waar ik naar op zoek was, ze kwamen wel dichtbij..
Bash:
1
2
3
| for i in * ; do mv $i med_${i#} find *.jpg -exec mv {} med_{} \; find . -name \*.jpg -exec cp -n '{}' med_'{}' \; |
Ziet iemand wat ik niet goed doe hier, en/of waar doe ik het verkeerd ?
Eventueel kan ik het ook doen met ls en het resultaat pipen, maar dit was zo lang geleden voor mij..
Mogelijkerwijst kan het ook met php gebeuren, als het via commandline niet zo handig is.
De server is een web-server op CentOS.
Mapjes zien er zo uit:
/map01/file01.jpg
/map01/file02.jpg
/map02/file01.jpg
/map02/file02.jpg etc...
Ik hoop dat het duidelijk is... Mijn dank is uitermate groot !
Doeg !