• stategamer
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-08 14:46
Hey all,

Ik vroeg me af,
Ik haal elke keer als ik klaar ben met de pc (uitgezet) de stekker eruit (onweer / ben er gewoon een tijd niet).
Heeft zoeits slechte gevolgen voor de hardware?

thanks!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-12 11:29
Dit zou hetzelfde zijn als de schakelaar op een stekkerdoos omzetten, en kan volgens mij geen gevolgen hebben voor de computer. Wellicht dat bij het omzetten van de schakelaar een piek vloeit, maar deze dient afgevangen te worden door je computervoeding, en die moet daar gewoon goed mee om kunnen gaan lijkt me.

discogs

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De kans die je hebt is dat je de CMOSbattery wel sneller leegtrekt op die manier. Ik zou er gewoon lekker de stroom op laten staan, dan loop je ook niet tegen die issue aan.

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:22
Ik doe dat al een jaar of 7, de pc, monitor, printer doen het nog perfect.
Maar ik zou ook wel eens precies willen weten welke nadelen het zou kunnen hebben op hardware.

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:56

lasharor

7 december 2004

TERW_DAN schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 12:09:
De kans die je hebt is dat je de CMOSbattery wel sneller leegtrekt op die manier. Ik zou er gewoon lekker de stroom op laten staan, dan loop je ook niet tegen die issue aan.
Ik heb eens een PC die ruim 4 jaar niet aan de stroom heeft gehangen opgestart. De CMOSbatterij deed het nog perfect (altans, de tijd was nog correct).

Zo'n nieuwe batterij kost ook maar 1 euro ofzo, liever die leeg dan een kapotte voeding door bliksem.

Verwijderd

Lijkt me sterk. Vroegah, toen we nog AT-moederborden hadden, zat er gewoon een echte schakelaar op de voeding waarmee je je PC uitzette. Mijn MMX en moederbord doen het na 12 jaar nog (tot vorig jaar dagelijks in gebruik geweest).

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-12 07:25

mace

Sapere Aude

lasharor schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 12:12:
[...]

Ik heb eens een PC die ruim 4 jaar niet aan de stroom heeft gehangen opgestart. De CMOSbatterij deed het nog perfect (altans, de tijd was nog correct).

Zo'n nieuwe batterij kost ook maar 1 euro ofzo, liever die leeg dan een kapotte voeding door bliksem.
Zo'n schakelaartje in een stekkerdoos zal de bliksem niet tegenhouden hoor. :)

• stategamer
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-08 14:46
Ok, en is zo'n batterij makkelijk te vervangen/ te verkrijgen?
Ik doe dat al een jaar of 7, de pc, monitor, printer doen het nog perfect.
Maar ik zou ook wel eens precies willen weten welke nadelen het zou kunnen hebben op hardware.
Same here :D (vandaar dit topic)

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:10

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Die batterijen zijn op elke straathoek verkrijgbaar (van Mediamarkt tot AH en zelfs iets als Etos)

Rail Away!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:56

lasharor

7 december 2004

mace schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 12:14:
[...]

Zo'n schakelaartje in een stekkerdoos zal de bliksem niet tegenhouden hoor. :)
Hij trekt toch de stekker eruit?

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:17

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Kost je vaak wel zo'n 6 tot 8 Watt.
Dan is zo'n batterijtje goedkoper. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Gonadan op 06-01-2010 21:06 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1