Beste medetweakers,
Mijn ouders hebben op dit moment een oude hp computer aangesloten op hun mooie full-hd sony televisie.De specs van deze pc zijn als volgt:
- PIV 2.7 ghz
- 1280 MB Ram
- 40GB harde schijf
- Slechte on-board videokaart van intel
Met name de laatste spec is op dit moment het onderwerp van discussie. Wanneer er HD media wordt gestreamd vanaf de apple HD trailers site, schokt het beeld (vanzelfsprekend) afschuwelijk. Ik vroeg mij af welk van bovenstaande componenten hiervoor verantwoordelijk is.
Wij vermoeden de grafische kaart, dus daarom willen wij deze upgraden naar:
VGA Nvidia Geforce 6200-256MB AGP grafische videokaart
Heeft dit überhaupt zin, of klopt onze analyse niet en zijn het werkgeheugen en de processor de voornaamste bottlenecks.
Bij voorbaat hartelijk dank voor jullie reactie,
Erik van Rossem
Mijn ouders hebben op dit moment een oude hp computer aangesloten op hun mooie full-hd sony televisie.De specs van deze pc zijn als volgt:
- PIV 2.7 ghz
- 1280 MB Ram
- 40GB harde schijf
- Slechte on-board videokaart van intel
Met name de laatste spec is op dit moment het onderwerp van discussie. Wanneer er HD media wordt gestreamd vanaf de apple HD trailers site, schokt het beeld (vanzelfsprekend) afschuwelijk. Ik vroeg mij af welk van bovenstaande componenten hiervoor verantwoordelijk is.
Wij vermoeden de grafische kaart, dus daarom willen wij deze upgraden naar:
VGA Nvidia Geforce 6200-256MB AGP grafische videokaart
Heeft dit überhaupt zin, of klopt onze analyse niet en zijn het werkgeheugen en de processor de voornaamste bottlenecks.
Bij voorbaat hartelijk dank voor jullie reactie,
Erik van Rossem