Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Afdruk rapport in Access

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views

Verwijderd

Topicstarter
Als leek in het werken met MS Access heb ik het volgende probleem :

Ik heb een programmaatje gemaakt in Access om het verloop van artikelen in consignatie tussen ons en onze hoofdverdelers bij te houden.
Ik heb hiervan een rapport gemaakt dat een lijst print van de artikels in consignatie gesorteerd per maand
volgens datum print.
Ik zou nu het rapport zo willen drukken dat ik kan ingeven : van <datum> tot <datum> of van <maand> tot <maand>, zodat niet telkens de hele lijst van het hele jaar afgedrukt wordt.
Hoe kan ik dit doen ?

• Moirraine
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-02-2024
Visual Basic:
1
docmd.OpenReport "JouwRapport",,,"[datumveld] BETWEEN #" & VariabeleDatum1 & "# AND #" & VariabeleDatum2 & "#"

Verwijderd

Topicstarter
Ok Morrainne bedankt, maar eigenlijk zou ik dit via een pop-up menuutje willen doen waarin gevraagd wordt : <van datum> <tot datum>, waarbij de ingevoerde datum automatisch in het juiste format geplaatst wordt, of waarbij je de datumkiezer kunt gebruiken...
Kan je me hiermee helpen?

Alvast bedankt.

Verwijderd

en kan jij me helpen door wat meer moeite te doen? alvast bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, maar heb echt geen kaas gegeten van access en zeker niet van Visual Basic....
Ik werk met Access 2007 en weet niet waar ik deze Visual Basic regel moet invoeren. Is dat in de query zelf of in het rapport ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 13:41:
Sorry, maar heb echt geen kaas gegeten van access en zeker niet van Visual Basic....
in plaats van passief op je eigen (tijdelijk) gebrek aan kennis toe te kijken, had je al in actie kunnen schieten en een en ander opgezocht kunnen hebben. laat mij maar weten wanneer dat het geval is en dan kan dit topic terug open. maar dit is niet het quickfixforum ;) .
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.