Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Mijn HTC HD2 heb ik nu een poosje, en de telefoon zelf bevalt me opzich prima. Helaas heb ik wat problemen met het smsen met de telefoon. Nu denk ik dat dit een probleem is met de provider, want smsjes komen maar niet aan! Ik kan drie smsjes versturen en dan drie dagen niets doen, waarna ik weer een sms verstuur wat als gevolg heeft dat ze alle vier aankomen op hetzelfde moment bij de desbetreffende personen!

Zelf merk ik hier niets van; de telefoon geeft gewoonweg aan dat ze verzonden zijn op het moment dat ik op 'zend' druk.
Tevens wil het 'weer' zich soms voor enkele dagen niet updaten, terwijl dit elk uur zou moeten gebeuren. Dit zal wel met elkaar te maken hebben.

Ik begrijp maar niet goed wat hier aan de hand is, en hoop dat iemand mij wellicht kan helpen. Het probleem ligt waarschijnlijk b ij de provider, maar misschien kan ik zelf de instellingen veranderen waardoor de communicatie beter verloopt.. Ofzo. Een echte kenner van mobiele telefoons ben ik niet, eerlijk gezegd.

Los van dit alles heb ik soms wel het probleem dat ik het touchscreen wat te gevoelig vindt.. Ik kan op een letter drukken en alle letters eromheen worden ingedrukt. Soms als ik buiten met wat wind (als het daar aan ligt) de telefoon uit mijn zak haal en wat wil tikken dat ik het scherm niet eens hoef aan te raken en het scherm drukt van alles in. Langzaam verdwijnt dit wel, maar soms wel wat ergerlijk...

Heeft iemand een antwoord op mijn problemen? Ik maak zelf gebruik van KPN, en hij staat haast altijd op 3/4/5 streepjes in 3G KPN Mobiel Internet, of anders wel iets gelijkswaardigs.

Bij voorbaat dank,

Arjan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:49
Dit is een bekend probleem bij alle HD2 toestellen (ook bij die van mij). Dit ligt niet aan de provider maar aan de software van de telefoon. Zover bekend is HTC hiermee aan het werk en zijn ze een oplossing aan het zoeken. Echter duurt het wel lang voordat ze met een oplossing komen.
In dit topic: HTC HD2 - Deel 5 en voorgaande delen wordt er al meermalen over gesproken. Met een beetje zoek en leeswerk was je dit ook te weten gekomen.

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Zodra je op zend drukt.. moet je wachten tot je een ontvangstbevestiging hebt. Zodra je in die periode de app afsluit of andere dingen gaat doen.. krijg je fouten.

Ik heb nu de SMS app van HTC in de taskmanger excluded zodat deze niet wordt gesloten en dus op de achtergrond z'n ding kan doen. Hierdoor komen al mijn SMSjes aan en heeft de app in de achtergrond genoeg tijd om z'n werk te doen.

Probeer het.. wie weet dat het jou ook helpt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties.

Ik zag zelf ook dat ze zelfs nog in de 'Postvak Uit' blijven staan als je de traditionele modus gebruikt om de smsjes te bekijken. Dat verklaart wel een hoop, maar gek genoeg kon ik ze dan nog niet versturen.

Een ontvangstbevestiging krijg ik overigens niet, en ik kan de optie ook niet vinden waar ik deze kan aanzetten. Dit is namelijk anders dan het bezorgingsrapport, nietwaar? Heeft het 'Weer' applicatie hier overigens ook mee te maken?

Ik zal thuis in ieder geval nog wel kijken naar de applicatie die je bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:49
Bezorgingsrapport is hetzelfde als ontvangstbevestiging. Vinkje erbij en je krijgt een bericht terug als het bezorgd is.

[ Voor 4% gewijzigd door harmageddon op 06-01-2010 15:32 ]

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een paar weken de HD2 vodafone branded met rom 1.44 en door hen is een "HTC Patch SMSProvider" geinstalleerd zie ik in applicaties staan. Stuur gemiddeld per dag 20 tot 30 smsjes en de smsjes komen direct aan..
Pagina: 1