Toon posts:

USB Hub geeft problemen afsluiten pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds gisteren een Trust USB hub gekocht die wordt gevoed met een externe adapter. Dit vanwege het feit dat mijn moederbord niet voldoende stroom levert voor bijv. mijn externe HDD.

Toen ik laatst mijn pc (Win 7 x64) afsloot, merkte ik dat de moederbordlampjes (Asus P5B-E) steady blijven branden, dus niet zoals bij stand-by. Als ik daarna de pc opnieuw wil opstarten, moet ik eerst de usb hub eruit trekken (lampjes mobo gaan uit), dan 20 sec wachten en dan gewoon de powerknop indrukken.
Zelfs als de computer uitstaat en ik plug even de usb-hub in, hoor je het moederbord "opstarten" en gaan de lampjes weer branden, verder niets. Geen fans etc. etc.

Google heeft mij niets wijzer gemaakt helaas, dus heeft iemand hier wellicht een idee wat dit kan zijn? :o

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Wat gebeurt er als je de externe adapter van de USB hub uittrekt en de hub zelf er laat insteken? Het klinkt alsof de hub 5V doorgeeft aan het moederbord, maar dit mag volgens mij niet zijn :?

Verwijderd

Topicstarter
Net even geprobeerd en de pc sloot normaal af. Toen ik de voeding er echter instak, gingen de lampjes weer aan.

• Admiral Freebee
  • Niet online
Dan klinkt het alsof de hub stroom doorgeeft aan het moederbord. Gebeurt het ook als je de hub op een andere USB poort aansluit?

Wat willen die lampjes overigens zeggen volgens de handleiding?

Verwijderd

Topicstarter
In de handleiding staat letterlijk dat het licht aangaat "if you turn on system power" en dat hij knippert in "sleep mode". Overigens blijft het lampje van de HDD ook steady branden. Volgens de handleiding knippert deze als er "disc activity" is, niks over steady aan.

Met een andere usb-poort heb ik hetzelfde probleem. Echter kan ik de pc nu wel opstarten als de lampjes branden, gisteren niet. Ook op de oude poort.

• Admiral Freebee
  • Niet online
Zeer vaag! Ik zou het nog eens proberen met een andere hub, liefst van een ander merk. Als die het ook doet, dan zal het eerder aan je moederbord liggen denk ik. Anders kan het ook nog zijn dat de hub stroom in de verkeerde richting doorlaat. Ik weet niet hoe dit doorgaans geregeld is, maar het is volgens mij niet de bedoeling dat er stroom van de hub naar je pc vloeit.

[ Voor 21% gewijzigd door Admiral Freebee op 06-01-2010 12:54 ]

Verwijderd

Ik heb dit zelfde probleem niet dezelfde hub,gisteren de hub omgeruild vanochtend weer even geprobeerd gebeurt weer precies hetzelfde heel vaag
Pagina: 1