Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musje83
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-08 14:52
Ik heb kort geleden een Core i7 860 systeem aangeschaft, bestaande uit losse onderdelen die ik van mijn werk mee kon nemen.

De MSI P55-CD53 pakte het A-DATA 1333mhz DDR3 setje alleen als ik het geheugen in slot 2 en 4 plaatste, in slot 1 en 3 bootte het systeem überhaupt niet. Ik kwam er per toeval achter omdat ik uit frustratie als laatste oplossing het geheugen in de andere bankjes plaatste.

Nu heb ik ondertussen de Asus P7P55D-LE en een setje GEIL PC10600 cl7-7-7-24 binnen en ingebouwd.
Vreemd genoeg gaf dit setje exact hetzelfde probleem. Ook de Asus i.c.m. het A-DATA geheugen geeft precies hetzelfde probleem.

Ik kan er op internet vrij weinig over vinden. Ik heb het GEIL geheugen juist gekocht omdat dit, volgens een reviewer op Alternate, compatibel was met de P7P55D en na een bios-update prima werkte. Overigens heeft mijn Asus bordje al de nieuwste bios.

Wat kan dit probleem nu veroorzaken? Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat zie jij als slot 1 en 3 en wat als 2 en 4? Bij de P55 kun je niet zonder meer overal je geheugen inprikken. Dat zal ook in de manuals van de verschillende borden staan.
Dus ik zie het probleem eerlijk gezegd niet.
(overigens zijn het sloten en dimmen, geen banken!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:41
Bij de P55 serie van MSI moet je de modules in de zwarte sloten stoppen. Dit staat ook duidelijk in de manual :)

Geen informatie beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musje83
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-08 14:52
Ik moet eerlijk bekennen dat ik de manual niet dusdanig heb nageplozen (rtfm, ik weet het). Ik bouw al zo lang computers dat ik er niet eens aan heb gedacht dat het in een modern moederbord mogelijk is dat verschillende sloten niet of niet goed 'samenwerken'.

@Viper_4111: Wij verkopen ook machines met de MSI i.c.m. 4x 2GB geheugen, dan gebruikt hij die sloten dus wél. Waarom kan dat dan wel?

**Edit:

@Terw_Dan: Slot 1 en 3 bedoel ik simpelweg van links naar rechts bekeken het eerste en derde slot. Bij de Asus dus de zwarte sloten.

Waarom kan ik in op een hypermodern platform als de P55 geen sloten gebruiken die ik tot nog toe in alle chipsets (Nvidia en Intel althans) voor s775 wel gewoon kon gebruiken i.c.m. DDR2?

[ Voor 30% gewijzigd door musje83 op 06-01-2010 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het heeft niets te maken met niet werken of niet (goed) samenwerken, het heeft gewoon te maken met de manier waarop het geheugen aangesproken wordt. Dat 4x 2GB geheugen wel werkt is natuurlijk logisch, omdat je dan alle sloten gevuld hebt.