[Windows 7] Register Key onverwijderbaar

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kale Kiwi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-09 18:25
Beste Tweakers,

Ik zit met een probleem, ik wil een paar keys aanpassen / verwijderen van een programma in het register. Ik heb volledige rechten over de key want ik ben een administrator (gebruikers alle rechten geven helpt ook niet):
Afbeeldingslocatie: http://f.imagehost.org/0349/rechten.png

Zodra ik ook maar iets met de key doe krijg ik de volgende melding:
Afbeeldingslocatie: http://f.imagehost.org/0083/fout.png

Kent iemand dit probleem? Zijn er misschien nog meer programma's om dingen in het registry te wijzigen?

Alvast bedankt voor het meedenken!

edit: Het betreft een key in het software gedeelte van local machine

[ Voor 6% gewijzigd door Kale Kiwi op 06-01-2010 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCADDICT
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-07-2022
ik weet er niet veel van, maar misschien kan je in regedit de keys veranderen ofzo
als je weet wat regedit is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Sommige keys zijn protected, als je even kan posten waar die key staat dat scheelt al een hoop.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kale Kiwi
PCADDICT schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 10:54:
ik weet er niet veel van, maar misschien kan je in regedit de keys veranderen ofzo
als je weet wat regedit is
Bedankt voor het meedenken maar dit hele probleem speel zich al af in regedit :)
Phyxion schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 10:54:
Sommige keys zijn protected, als je even kan posten waar die key staat dat scheelt al een hoop.
Mijn excuses, daar had ik natuurlijk zelf aan moeten denken, de key staat in het software gedeelte van local machine.

[ Voor 32% gewijzigd door Kale Kiwi op 06-01-2010 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Is het een zogenaamde Null terminated string? Die kun je niet zomaar met de hand wijzigen/verwijderen.

en iets meer detail (de volledige HKLM\Software\ reutel) zou wel eens handig kunnen zijn.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kale Kiwi
alt-92 schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 11:23:
Is het een zogenaamde Null terminated string? Die kun je niet zomaar met de hand wijzigen/verwijderen.

en iets meer detail (de volledige HKLM\Software\ reutel) zou wel eens handig kunnen zijn.
Het is geen Null terminated string voor zover ik weet, ik noem als voorbeeld de key InstallDir waar gewoon het installatie pad in staat. Andere sleutels van andere software in de HKLM zijn wel gewoon bereikbaar.

Bedenk nu net het volgende: het betreffen keys van ESET antivirus, misschien dat die het zelf beschermt?

Overigens als ik zoek op protected keys op google, zie ik alleen maar problemen van mensen die niet de rechten erover kunnen verkrijgen, voor zover ik kan zien heb ik die rechten wel.

Bedankt voor de reacties tot nu toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

WELLEKE keys wil je nou verwijderen? ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Als je ESET 4.0 hebt, dan beveiligd die zich zelf. Bij de instellingen van ESET staat op het eerste blad de optie self defence/zelfverdediging. Als je die uit zet en reboot zou je er bij moeten kunnen.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kale Kiwi
BtM909 schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 12:34:
WELLEKE keys wil je nou verwijderen? ;)
Wil graag een paar keys wijzigen van ESET Antivirus, of ze allemaal verwijderen.
megatronics schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 12:42:
Als je ESET 4.0 hebt, dan beveiligd die zich zelf. Bij de instellingen van ESET staat op het eerste blad de optie self defence/zelfverdediging. Als je die uit zet en reboot zou je er bij moeten kunnen.
Die had ik ja, probleem is dat die nu dus niet meer geïnstalleerd staat...
Pagina: 1