Toon posts:

Waar moet de temp probe op een Athlon/K7M?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren voor 5 piek een temp probe gekocht. Niet de P2T die bij de K7M hoort, maar volgens mij (en anderen, zie AMDZONE) maakt dat niets uit. Maar waar moet dat ding? De manual is niet geheel en al duidelijk. Ik heb hem nu geplakt in het midden van de korte kant van het koelblok (de kant die het verst van de chassis fan af zit), zo dicht mogelijk in de buurt van de processor. Is dit correct, of moet hij ergens anders?

• SJR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-02 13:58

SJR

Ik weet niet waar hij moet bij een Athlon, maar bij een P3 moet'ie gewoon zo dicht mogelijk bij de proc en zo ver mogelijk van de fan. Zal bij Athlon toch wel hetzelfde zijn...

Verwijderd

Ik vind het ook wat raar, maar volgens de manual moet ie dus ZO VER MOGELIJK VAN DE PROCESSOR AF.
Ze plakken hem op de metalen module-plaat helemaal aan de buitenkant, op de onderste helft.

Misschien hebben ze de probe voor die positie afgesteld??

Zelf plakte ik ze altijd zo dicht mogelijk bij de CPU, maar daar waarschuwen ze in de manual juist voor!

Verwijderd

In de manual wordt dit zelfs getoond met een foto. Alleen toont de foto een situatie waar de heatsink volledig tegen de backplate van de Athlon zit. Maar meestal is dit ook niet anders mogelijk. Als jouw heatsink alleen de backplate van de Athlon raakt ter grootte van een postzegel(dus ter hoogte van de processor zelf), kun je de probe daarnaast en dus dichter bij de proc plaatsen. Let er dan alleen goed op dat er wel een goede verbinding blijft tussen de heatsink en de backplate van de Athlon.

Dit laatste is bij mij 't geval en kon ik dus de probe dichter bij de proc plaatsen.

Om te checken of er ruimte is en de verbinding tussen heatsink en Athlon's backplate, plaats je eerst de heatsink en daarna plaats je de probe er tussen, terwijl het plakkertje nog op de probe zit.

Hopelijk is 't zo wat duidelijker.

Iig Suc6