Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Creative Geluidskaart kopen

Pagina: 1
Acties:

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:29

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Topicstarter
Ik heb een Asus P5Q mobo met een 8800GT en een E8400
Ik draai op Windows 7 64 bit met 4gb ram (ocz Reaper)
Spelletjes die ik speel : Call of Duty Modern Warfare 2 en luister dagelijks naar muziek.
Ik gebruik nu de onboard geluidskaart i.c.m. mijn logitech Z2300.
Nu was ik al erg onder de indruk van de 2.1 set maar heb toch het gevoel dat ik een hoop geluid 'mis'.
Misschien kan iemand me daar wat over vertellen.

Ik wil graag een geluidskaart (PCI of PCIe) voor niet meer dan 75 euro.
Ik zou wel willen dat de geluidkaart zelf een processor bevat zodat mijn cpu ontlast wordt.
Het geluid moet echt een verbetering zijn.

Ik zie tegenwoordig door de bomen het bos niet meer!
Ik heb nog nooit een geluidskaart gekocht maar merk dat ik in bijvoorbeeld COD dus de voetstappen slechter hoor als vroeger (ander mobo misschien?)

Veel verschillende reviews gelezen hier en op andere sites en productvergelijking en weet ik het wat nog meer
Kan iemand mij helpen om voor dit bedrag een goede kaart te vinden? (ander merk mag ook, mits je er maar goede ervaringen mee hebt)
Reviews kunnen we allemaal zelf wel zoeken. ik ben op zoek naar gebruikerservaringen.

bij voorbaat dank,

[ Voor 7% gewijzigd door ApC_IcE op 06-01-2010 10:47 ]

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-11 12:09

M2M

medicijnman

vergeet het ontlasten van de cpu maar. Geluid kost tegenwoordig geen enkele moeite voor een processor. Een geluidskaart schaf je aan omdat je het geluid van je onboard geluidschip brak vind, of er niet genoeg aansluitingen onboard zijn, of omdat je bijvoorbeeld zonder geneuzel 2 kanaals geluid over een 5.1 surround set wilt afspelen.

-_-

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:02

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik draai nu lange tijd al een X-Fi en moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit heb gemerkt dat mijn CPU teveel bezig zou zijn met geluid :P Volgens mij is het vandaag de dag amper meer merkbaar.

Enige verschil wat er mogelijk nog kan zijn met onboard tov losse, dat er iets betere 2->5.1 upmix is of leukere 'filters' die het allemaal wat 'echter' maken (crystalizer, surround upmix).

Maar, ik hoor werk merkbaar verschil tussen mijn onboard en X-Fi, enkel omdat ik wat opfleur filters hebben draaien met de X-Fi.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• ApC_IcE

ApC_IcE

Topicstarter
misschien had ik het anders moeten formuleren,
Ik wil een goede geluidskaart die de optie heeft om alles zelf te doen en niet afhankelijk is van een processor.

Ik heb al wat XFI's gezien alleen zie nergens mensen die een 64bit platform draaien met een kaart van rond dit bedrag en wat hun ervaringen zijn.
Ik wil bijvoorbeeld in COD beter de voetstappen van mijn vijanden horen en wil weten of mijn muziek echt mooier gaat klinken op de Z 2300

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:02

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Windows 7 64bit draaide X-Fi probleemloos, creative heeft flink gesleuteld aan hun drivers (vergeet de startup console niet) en draaide best netjes (draai nu 32bit ultimate).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-11 20:34

Haan

dotnetter

Zelfs mijn antieke Audigy 2 ZS kaartje draait perfect onder Win7 64-bits.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• M2M

M2M

medicijnman

ik bezit een X-Fi Platinum Fatal1ty Champion Series. Kwa hardware op de kaart zit het allemaal uitstekend. Boxen op 5.1, en die wordt gecombineerd uitgevoerd over de frontpanel koptelefoon-out. Wat dus betekend dat je niet meer hoeft te switchen tussen surround of niet wanneer je je koptelefoon aansluit. De kwaliteit van het geluid is goed, maar ligt voornamelijk aan de geluidsapparatuur die je er aan hebt hangen.

Maar jouw vragen zijn wel moeilijk te beantwoorden. Vanuit creatives standpunt is het antwoord natuurlijk vrij eenvoudig. Met een dikke geluidskaart hoor je je tegenstanders wel. En als ik switch naar onboard geluid, heb ik het gevoel dat ik dingen mis. maar ik kan me daarin natuurlijk grandioos vergissen.

Voor de rest, ik draai een 64 bit OS (win 7) en zolang je wat topics in de gaten houd, zijn drivers in ieder geval geen probleem. Iets dat bij sommigen een probleempje blijkt te zijn. Dus mocht je voor een creative kaart gaan, ben dan zo slim om niet de drivers van de cd te gebruiken, en het liefst ook niet de standaard drivers van de creative website, maar kijk even in het X-fi topic welke drivers je het beste kunt gebruiken.

-_-

• corkscrew
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-02-2024
Ik heb ook ooit een geluidskaartje bij mn game pc gezocht. Heb toen de XFI Xtreme Music gekocht voor rond de 70. Hiervoor had ik ook lang een audigy 2 ZS _/-\o_ Wat iedereen hoort is natuurlijk persoonlijk, maar de XFI kaart gaf wel een kraakhelder geluid. Ik heb altijd een geluidskaartje gekozen boven onboard (om het geluid, niet om de processorbelasting). Met 3d EAX en al dat, lekker first person shooters spelen hoor! Maar sommige moederborden hebben echt wel degelijke onboard geluid. Zelf heb ik een P5E, Q9450, en draai Vista 64bit. Het ligt er natuurlijk ook aan wat je er op aansluit, ik heb hem direct op mijn Sennheiser HD595 (koptelefoon) aangesloten. Heerlijk! Ik vind de XFI kaarten degelijk, en goedkoop. Ik vond het iig mijn geld waard. :)

• ApC_IcE

ApC_IcE

Topicstarter
bedankt voor de goede reacties,
Tja waar ik heb op aansluit is puur alleen op de Z2300 en dat vereist alleen 1 3,5mm jack (groen)
en verder sluit ik er niets op aan.
Kan ik met de filters etc genoeg spelen om de voetstappen beter te horen?

En zo ja,
Welke kaart wordt er tegenwoordig aangeraden voor max 75 euro?

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
Welke kaart wordt aangeraden kan je aan de populariteit en de reviews zien in de pricewatch ;) Je stelt de prijsmeter in op maximaal €75,- en alle soorten kaarten worden je voorgeschoteld.

Eventjes snel gekeken...

Aangezien je geen interesse hebt in allerlei extra's zou je voor deze kaart kunnen kiezen: pricewatch: Creative X-Fi Xtreme Audio

Of als je toch extra aansluiting wil hebben buiten de 3,5mm jacks is dit ook een prima keuze: pricewatch: Creative X-Fi Titanium

• ApC_IcE

ApC_IcE

Topicstarter
MicGlou schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 16:43:
Welke kaart wordt aangeraden kan je aan de populariteit en de reviews zien in de pricewatch ;) Je stelt de prijsmeter in op maximaal €75,- en alle soorten kaarten worden je voorgeschoteld.

Eventjes snel gekeken...

Aangezien je geen interesse hebt in allerlei extra's zou je voor deze kaart kunnen kiezen: pricewatch: Creative X-Fi Xtreme Audio

Of als je toch extra aansluiting wil hebben buiten de 3,5mm jacks is dit ook een prima keuze: pricewatch: Creative X-Fi Titanium
kijk daar heb ik iets aan, concrete antwoorden! _/-\o_
Ik zal eens wat meer huiswerk doen en voor die paar euro extra toch misschien de titanium doen, misschien wel ooit me ps3 erop of iets anders..

die titanium klinkt me goed inde oren..

bedankt voor je reactie

Verwijderd

Heb zelf een Club 3D Theatron Agrippa DTS 7.1 i.c.m. een Logitech Z5500. Nou levert die 5.1 set wel goed geluid van zichzelf. Maar ben zeer goed te spreken over de kaart. Kaart kost rond de 65 euro.
Dus zeker een aanrader!
Weliswaar geen creative maar dat zal niks uitmaken denk ik, creative is niet dé enige op dit gebied.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2010 14:17 ]

• ApC_IcE

ApC_IcE

Topicstarter
Bedankt voor je toevoeging,
Ik heb allerlei reviews gelezen en tests.
Mijn keuze is gevallen op de XFi titanium
Ik krijg hem morgen binnen en dan zal ik em eens grondig testen.

wat mij betreft kan hier een slotje op

iedereen bedankt voor de reacties

Verwijderd

Oké veel plezier ermee!

• M2M

M2M

medicijnman

ApC_IcE schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 15:51:
Bedankt voor je toevoeging,
Ik heb allerlei reviews gelezen en tests.
Mijn keuze is gevallen op de XFi titanium
Ik krijg hem morgen binnen en dan zal ik em eens grondig testen.

wat mij betreft kan hier een slotje op

iedereen bedankt voor de reacties
geen slotjes voor topics die aan de regels voldoen hier, maar vertel vooral ook nog even of je problemen bent tegengekomen, (en zo ja, welke / hoe je ze opgelost hebt).

-_-

Pagina: 1