Toon posts:

Acer Aspire: wel of niet kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 250 views

Verwijderd

Topicstarter
tweakers,

mijn huidige HP Pavilion 1090-ed heeft "slechts" 4GB intern, daar ga ik geregeld dik overheen. Ben daarom op zoek naar eentje met 8GB. Ik wil er wel op vooruit gaan, daarom het liefst meteen met een quad core processor en full-HD 1920 resolutie. Dat maakt de keuze redelijk beperkt. Was wel gecharmeerd van de Qosmio:

Qosmio X500

maar die blijkt niet meer leverbaar volgens Toshiba. Blijft dan niet zo veel over dan deze Acer:

Aspire 8940g

Nou heb ik eerder een Acer (Travelmate) gehad, maar die had de "bekende" problemen: scheuren in de kap, en losgaande toetsen binnen een paar maanden. Bovenstaande Acer is echter nergens in een winkel te bekijken vanwege het exotische karakter, alleen bestelbaar via internet. Kan dus niet even gevoel krijgen voor de robuustheid van dit machientje.

Hebben jullie recente Acers Aspires gekocht, of mischien zelfs bovenstaande laptop? Is de kwaliteit nog steeds zo brak? De HP heb ik nu een jaar, maar die kan ik zo in een doos stoppen en als nieuw verkopen, ondanks dat er per dag toch zo'n 10 uur op gewerkt wordt.

Stel dat dit hem wordt dan wil ik de eerste HD (5400rpm) vervangen door een SSD:

Intell X25-M Postville 160G

2 vragen daarover:
- Kun/mag je dan met de Acer-windows 7 key activeren als je een clean install doet van een Acer-loze windows 7? Of stellen jullie een andere procedure voor (bijv. bitwise copy van de eerste HD met windows installatie)
- het lijkt erop dat de Intell SSD's het best uit de tests komen. Iemand ervaring met andere SSD's die ook erg snel zijn? Bij Dell kun je zelf een machientje samenstellen waardoor je ook aardig in de buurt kunt komen van mijn wensen, maar je hebt dan slechts 1 disk, en volgens mij levert Dell met Samsung SSD's uit, en die zijn toch aanzienlijk minder snel dan de Intell's volgens wat (verouderde...) tests. Of is deze info achterhaald?

dank!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Wat doe je ermee dat je over de 4GB heen gaat dan?

Een acer-windows-7-licentie mag alleen gebruikt worden op die acer waar hij op geinstalleerd is, het is namelijk een OEM en is alleen geldig voor één pc die niet meer verwisseld mag worden (tenzij het geen OEM is maar dat lijkt me zeer sterk, een retail kost namelijk het dubbele dus daar bespaart acer wel op). Of je op die pc een standaard windows (zelfde versie, dus waarschijnlijk home) mag gebruiken, ik denk het wel, maar dat weet ik niet zeker en ook zal een OEM-key misschien niet werken bij een retail-windows-versie dus daarop kan ik niet echt goed antwoord geven.

En die intel is een prima SSD.

[ Voor 24% gewijzigd door bwerg op 06-01-2010 10:48 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

Verwijderd

Topicstarter
ik ontwikkel gedistribueerde java systemen, dus eclipse, en vaak 3 a 4 java VM's in debug mode, en een fixe DB, en een browser met GWT-debugger eraanvast. Voor ontwikkeling allemaal op 1 machine...

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-12 11:26

Cio

Ik weet dat voor Windows XP, OEM keys altijd werken tijdens de installatie, mits de juiste taal & versie (Pro/Home/MCE). Activatie werkt dan weer niet altijd, maar dat is een lokale setting ;) (zolang je een geldige windows key hebt kan je updaten/valideren).

Ik kan je geen garantie geven, maar vermoed dat hetzelfde voor Windows 7 opgaat. Installatie werkt altijd. Activatie kan "offline". Genuine validation troep checkt alleen de key.

Zelfde dilemma met SSD's gehad! Na lang zoeken tot de conclusie gekomen dat alleen de Intel & Indilinx chipsets het geld waard zijn. De rest heeft ofwel bij voorbaat gecastreerde transfer rates of geen trim support. Welke modellen welke chipset hebben... toen raakte ik het ook kwijt.

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-12 21:02

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica