Vervroegd opzeggen Telfort, is dat mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickky
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-05 20:46
Vond het een beetje onzin om een heel nieuw topic te openen.
vandaar dat ik deze weer even omhoog schop.

Ik heb al 1,5jaar een telfort abonnement maar wil hier eigenlijk vanaf. Telfort bevalt me eigenlijk niet.
Niet echt goede service. Maar dat achter wegen.

Ik wil dus van mijn abonnement af. Kan ik deze dus zomaar opzeggen?
Of moet ik de rest van mijn maanden nog afkopen?

Ik kan dit namelijk nergens duidelijk lezen, vandaar dat ik het hier even vraag.

Bedankt,

Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-05 23:12

ralpje

Deugpopje

Heb je een abbo van 1 jaar, of van 2 jaar?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickky
18 maanden. Maar het contract was een verlengde contract.
Daarvoor was het een cotract van 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:56

ManiacsHouse

Scheisse!

Rickky schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 17:46:
18 maanden. Maar het contract was een verlengde contract.
Daarvoor was het een cotract van 2 jaar.
18 maanden is 1,5 jaar. Je kunt dus gewoon opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand. Het automatisch verlengen met 1 jaar is niet meer toegestaan sinds juli 2009.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickky
Heb net gebeld met Telfort.
Krijg ik een raar verhaal, waar ik helemaal niks van snap.
Het ene moment werd er een beetje gezegd dat ik het wel kon opzeggen. Maar aangezien de abbo, op mij mammie's naam loopt, dat zij voor de telefoon moet.
En een ander moment zegt ze dat ik de abbo kan afkopen?
Het was voor mij een beetje een onduidelijk verhaal. Waar hun zelf volgens mij ook geen antwoord op konden geven.

Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247292

Rickky schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 09:08:
Heb net gebeld met Telfort.
Krijg ik een raar verhaal, waar ik helemaal niks van snap.
Het ene moment werd er een beetje gezegd dat ik het wel kon opzeggen. Maar aangezien de abbo, op mij mammie's naam loopt, dat zij voor de telefoon moet.
En een ander moment zegt ze dat ik de abbo kan afkopen?
Het was voor mij een beetje een onduidelijk verhaal. Waar hun zelf volgens mij ook geen antwoord op konden geven.

Rick
Als ik jou was, zou ik een opzegbrief schrijven, dat ik per 6 februari 2010 (dus de datum van vandaag + één maand) opzeg.
Krijg je hopelijk vanzelf wel eens bericht van Telfort. Bovendien heb je dan alles zwart op wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Rickky schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 17:14:
Vond het een beetje onzin om een heel nieuw topic te openen.
vandaar dat ik deze weer even omhoog schop.
Je vraag stond enigszins los van het topic waar je je bericht in plaatste, vandaar dat ik er een nieuw topic voor heb gemaakt. :)

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304499

Als jij al 1,5 jaar je abonnement hebt en je hebt een contract van 18 maanden, dan kan je gewoon kosteloos opzeggen. Als je dit niet zeker weet kan je altijd een opzegbrief sturen en daarin geen datum vermelden, maar zeggen dat je het per direct wilt, en mocht dit niet kunnen vanwege je contract, vanaf de eerstvolgende dag dat dit wel mogelijk is. Als je niet goed weet hoe je zo'n brief moet opstellen kan de volgende link je goed op weg helpen: http://www.telecomvergeli...opzegbrief_generator.html

Mocht je toch een abonnement van 24 maanden hebben, dan kan je het beste nog een half jaartje wachten, want je contract koop je helaas niet met een paar tientjes af.

Als het abonnement op naam van je moeder staat, dan zal zij de brief uit haar naam uitgestuurd moeten worden, aangezien Telfort een contract met je moeder heeft en niet met jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickky
Nee ik heb echt een abonnement van 18 maanden. Teminste zo staat mijn abonnement gerigestreed( Ja van Telfort weet je het maar nooit). Deze is in Juli dit jaar verlopen dus nog een paar maandjes.

En wil er dus nu eigenlijk vanaf.
Ik heb precies net zoveel recht als mijn moeder. Daar heeft mijn ma toestemming voor gevraagd, en ik kan dus zelf ook alles wijzigen van de abonnement.
Kan ik hem niet gewoon telefonisch opzeggen? Hou namelijk niet echt van die mails en brieven, ben liever iemand van persoonlijk contact. Zodat er ook geen kleine lettertjes kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Sorry hoor, maar is een beetje Googlen te moeilijk?
Het is niet mogelijk om uw abonnement voortijdig kosteloos te beëindigen of tijdelijk stop te zetten. Ook als u (tijdelijk of permanent) naar het buitenland vertrekt, is dit niet mogelijk. Het is wél mogelijk om de resterende abonnementskosten af te kopen.
U kunt uw abonnement eerder dan de afgesproken einddatum van uw contract beëindigen tegen betaling van een afkoopsom. Deze bestaat uit alle maanden abonnementskosten tot het einde van de minimale contractperiode, met een minimum van 1 maand. Een eventuele korting op uw abonnementskosten vervalt.

Stuur ons een e-mail om uw abonnement af te kopen. U ontvangt dan een brief met daarin de afkoopsom en verdere instructies.

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Laatst online: 13:31

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Rickky schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 11:53:
[...] Hou namelijk niet echt van die mails en brieven, ben liever iemand van persoonlijk contact. Zodat er ook geen kleine lettertjes kunnen zijn.
Jij hebt liever niets zwart op wit, zodat zo'n telefoonmiep later lekker kan zeggen 'Maar meneer, zo hebben we dat niet afgesproken'? :?

Anyway, een brief schrijven hebben we allemaal op de middelbare school gehad en bovendien zijn er duizenden voorbeeldbrieven te vinden door een beetje te Googlen. Bovendien accepteren veel bedrijven slechts een opzegging per brief.

[ Voor 5% gewijzigd door Mad Marty op 06-01-2010 12:14 ]

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickky
@CodeCaster
Maar natuurlijk heb ik gegoogled. Dan kom ik op tweakers.net uit, ipv. een telfort site. Maar werd daar niet veel wijzer van. Waarom is er in 2008 dan een verandering van 3 opzegtermijnen naar 1 maand opzegtermijn gegaan, als dan iedereen zijn abonnement toch moet afkopen?
Dat stukje snap ik alleen niet.. Dat is dus eigenlijk mijn vraag hier. Deze dingen staan dus heel onduidelijk op de telfort site.

@Mad Marty
Daarom is het ook altijd handig om zelf op te schrijven wat zo'n telefoonmiep allemaal zegt. En als ze voor je gevoel iets raars zegt, vraag het dan nogmaals en nogmaals. Als ik brief stuur duurt het 2 maanden voordat ik antwoord krijg bij telfort. Daar heb ik al teveel ellende mee gehad. Aangezien ik nog steeds op geld van hun wacht dat zomaar van mijn rekening is gehaald, en dat dat al bijna een jaar geleden is.

Mij zijn ze iniedergeval kwijt bij telfort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Rickky schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 12:57:
@CodeCaster
Maar natuurlijk heb ik gegoogled. Dan kom ik op tweakers.net uit, ipv. een telfort site. Maar werd daar niet veel wijzer van. Waarom is er in 2008 dan een verandering van 3 opzegtermijnen naar 1 maand opzegtermijn gegaan, als dan iedereen zijn abonnement toch moet afkopen?
Dat stukje snap ik alleen niet.. Dat is dus eigenlijk mijn vraag hier. Deze dingen staan dus heel onduidelijk op de telfort site.
Die opzegtermijn is voor als je contract is afgelopen, waarom snappen mensen dat nou niet? Je hebt een contract afgesloten voor een jaar, waarom denk je dat je daar na één of meerdere maanden onderuit kan?

De verkorting van de opzegtermijn die in november 2008 is ingegaan gaat over de periode ná je contract. Veel, zo niet alle abonnementen worden stilzwijgend verlengd, en veel providers hielden na die stilzwijgende verlenging een opzegtermijn aan die gerust drie maanden tot een jaar was. Als je dus één dag te laat je abonnement stopzette zat je er alsnog drie maanden of langer aan vast. Die periode is nu verkort naar één maand.
Na het uitdienen van de oorspronkelijk overeengekomen contractperiode geldt voortaan een maximale opzegtermijn van een maand voor telefonie- en internetabonnementen.
Jij zal in dit geval dus je abonnement moeten afkopen tot en met juli, waarbij je gekregen korting moet terugbetalen en geen gebruik kan maken van de diensten. Gewoon de rit uitzitten en het abonnement tijdig stopzetten lijkt me een beter advies.

[ Voor 20% gewijzigd door CodeCaster op 06-01-2010 13:57 ]

Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:06
Je contract is gewoon afgelopen aangezien je een verlenging van je contract had van 18 maanden. Aangezien 1,5 jaar 18 maanden is, heb je slechts de ene maand opzegtermijn vanuit de wet. Afkopen is geen sprake van omdat je contract klaar is. Anders bel je telfort op met de vraag wanneer de exacte einddatum is van je contract, dan weet je het ook zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparta
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-05 16:32
Paultje3181 schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 13:36:
Je contract is gewoon afgelopen aangezien je een verlenging van je contract had van 18 maanden. Aangezien 1,5 jaar 18 maanden is, heb je slechts de ene maand opzegtermijn vanuit de wet. Afkopen is geen sprake van omdat je contract klaar is. Anders bel je telfort op met de vraag wanneer de exacte einddatum is van je contract, dan weet je het ook zeker.
Die 18 maanden zijn nog niet verstreken:
Rickky schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 11:53:
Deze is in Juli dit jaar verlopen dus nog een paar maandjes.
Dus; per Juli mag je er vanaf (en na Juli heb je ook maar 1-maand opzegtermijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribledragon
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-04 15:26
Ik zou een brief schrijven (aangetekend als je 100% zekerheid wilt) waarbij je je contact opzegt per de datum dat het contract afloopt. Afkopen is eigenlijk nooit interresant. Gewoon opzeggen zal een telecomprovider niet accepteren tenzij er bijzondere omstandigheden zijn waarbij zij zelf in gebreke zijn. Of andere uitzonderlijke situaties.

[ Voor 71% gewijzigd door Tribledragon op 06-01-2010 13:44 ]

Samsung R710 Q9000 geforce 130m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:20
Als ik me niet vergis kan je via MijnTelfort achterhalen wanneer je contract afloopt. Opzeggen kan per einde contract, en niet eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-05 19:53
Of hij heeft vier maanden voor de einddatum van zijn initiele contract verlengd en zit er nog 4 maanden aan vast...

De einddatum die telfort opgeeft is in dit geval correct, of jij moet aan kunnen tonen dat ze een fout hebben gemaakt.

Vraag even na of je de opzegtermijn van 30 dagen ook af kunt kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cosmo_roel
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-04 15:29
doe gewoon die brief op de brievenbus! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickky
@CodeCaster
Kijk daar heb ik wat aan bedankt.
Ik ging er zelf namelijk vanuit dat mijn abonnement gewoon in Juli verliep, en dat ik dan verder niks meer heb. Maar zo zitten die abonnementen dus niet in elkaar.

Wat Paultje waarschijnlijk bedoelt: is dat ik mijn abonnement al een keer heb verlengd. Maar dat was een abbo+Telefoon. Toen die verlopen was, heb ik hem laten verlengen in een sim only abbo(Goedkoper) en die heb ik nu.

Dan ben ik dus(helaas) nog een paar maandjes klant van telfort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:37
Rickky schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 13:54:
@CodeCaster
Kijk daar heb ik wat aan bedankt.
Ik ging er zelf namelijk vanuit dat mijn abonnement gewoon in Juli verliep, en dat ik dan verder niks meer heb. Maar zo zitten die abonnementen dus niet in elkaar.

Wat Paultje waarschijnlijk bedoelt: is dat ik mijn abonnement al een keer heb verlengd. Maar dat was een abbo+Telefoon. Toen die verlopen was, heb ik hem laten verlengen in een sim only abbo(Goedkoper) en die heb ik nu.

Dan ben ik dus(helaas) nog een paar maandjes klant van telfort...
Waarom doe je zo moeilijk, vraag gewoon bij telfort na wanneer je contract afloopt of loop een willekeurige telefoonwinkel binnen.. Dan weet je precies vanaf wanneer je bij telfort wweg kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304504

Inderdaad.
En de opzegtermijn werkt heel simpel.

Als je abonnement loopt tot (voorbeeld) 15 juli. Dan moet op 15 juni de brief bij telfort binnen zijn waarin jij aangeeft dat je je abonnement wilt opzeggen. Als dat het geval is (of eerder) dan stopt je abonnement 15 juli.

Als de brief 01 juli binnenkomt, dan heb je het niet een maand voor de einddatum gemeld, en dus gaat dan de maand lopen.Je abonnement loopt dan tot 01 augustus.

Let op: als je een opzegbrief stuurt is het handig om een kopie van je legitimatiebewijs mee te sturen. Anders zou iedereen je abonnement zomaar kunnen opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

@Polke: heb je daar een bron van? Ik kan me namelijk voorstellen dat de einddatum in de door jou geschetste situatie op 15 augustus komt te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:37
Wat polke zegt klopt. Zo doen wij dit in de telefoon winkel ook. Na de contracts periode wordt het abonnement namelijk omgezet naar een contract voor onbepaalde tijd waar ieder moment opgezegd mag worden met 1 maand opzegtermijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CodeCaster schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 07:58:
@Polke: heb je daar een bron van? Ik kan me namelijk voorstellen dat de einddatum in de door jou geschetste situatie op 15 augustus komt te vallen.
Algemene voorwaarden. Artikel heb ik niet voor je, het is namelijk algemeen bekend (ik werk zelf in een telecom zaak en doe het al vier jaar zo ;) ).
Het is als je het mij vraagt ook logisch. Als de einddatum inderdaad weer die 15 juli is....dan kan je ook inderdaad op 15 juli stoppen als je je maar aan de opzegtermijn houdt: je laat daarmee het netwerk op tijd weten (minimaal 1 maand van te voren) wanneer je wilt stoppen zodat ze dat voor je kunnen inplannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Het lijkt mij administratief handiger voor de provider om na het aflopen van het abonnement iedere keer met een maand te verlengen, maar als jullie zeggen dat dat zo werkt wil ik dat wel geloven :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk dat je het zo moet zien: om een klant aan te sluiten moet een netwerk 'moeite' doen. Die klant moet geactiveerd worden op het netwerk en er worden vergoedingen (indien van toepassing) aan winkels/tussenpersonen betaald; denk aan bonus/commissie en vergoeding voor het toestel.

Daarna begint het netwerk zijn investering langzaam terug te verdienen. Afhankelijk van de situatie (naar ik heb horen zeggen) na 1 tot 1,5 jaar. Als de klant dan contractvrij is (en dus in principe weg zou mogen als hij/zij dat zou willen, is het voor het netwerk toch het makkelijkste omdat de boel lekker door te laten lopen?
De processen zijn veelal geautomatiseerd en de rekening wordt vanzelf verzonden.
Pas als de klant aangeeft iets te willen veranderen (verlengen/overstappen/beeindigen) gaat het netwerk weer actie ondernemen. Eerder niet omdat dat inspanning/tijd kost, en dat kost geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Dat begrijp ik, maar het lijkt mij administratief makkelijker om te zeggen tegen een klant die na 12,5 maand op wil zeggen: "sorry, maar uw tijdelijke / verlengde contract (het oorspronkelijke contract is immers 2 weken geleden al afgelopen) loopt over 2 weken af, dus u zit nog 6 weken (einde dit contract + maand opzegtermijn) aan ons vast". Maar dat het per dag gaat is natuurlijk gunstiger voor de consument :)

Dat je het al vier jaar zo doet geloof ik trouwens niet, toen ik iets meer dan een jaar geleden m'n Hi-abonnement wilde opzeggen was ik nèt twee dagen te laat en zat toen nog drie maanden aan ze vast. Gelukkig zijn die wanpraktijken nu verboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CodeCaster schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 23:04:
Dat begrijp ik, maar het lijkt mij administratief makkelijker om te zeggen tegen een klant die na 12,5 maand op wil zeggen: "sorry, maar uw tijdelijke / verlengde contract (het oorspronkelijke contract is immers 2 weken geleden al afgelopen) loopt over 2 weken af, dus u zit nog 6 weken (einde dit contract + maand opzegtermijn) aan ons vast". Maar dat het per dag gaat is natuurlijk gunstiger voor de consument :)

Dat je het al vier jaar zo doet geloof ik trouwens niet, toen ik iets meer dan een jaar geleden m'n Hi-abonnement wilde opzeggen was ik nèt twee dagen te laat en zat toen nog drie maanden aan ze vast. Gelukkig zijn die wanpraktijken nu verboden.
Daar heb je gelijk in, ik had niet aan die wetswijziging gedacht. Ik bedoelde te zeggen dat ik vier jaar ervaring heb met abonnementen e.d. I stand corrected ;)
De termijn van één maand was vroeger drie maanden en niet ieder netwerk had de mogelijkheid om per dag op te zeggen. Als je dan niet drie maanden voor de einddatum had opgezegd dan kreeg je in de praktijk de situatie die jij schetst: eerst wachten tot de factuurdatum en dan drie maanden opzegtermijn. T-mobile maakte gebruik van dat systeem. Bij de meeste andere netwerken (waaronder Hi) was er sprake van een termijn van drie maanden.

Of het administratief makkelijk is, weet ik niet. Maar vanaf 2009 zijn de regels omtrent opzeggen aangescherpt en vastgelegd. Er zijn wijzigingen doorgevoerd in de Telecommunicatiewet die de administratief aantrekkelijkere manier verbieden. Zie onderstaande:

BEPALINGEN REGELGEVING MAXIMALE OPZEGTERMIJN (ARTIKEL 7.2A TELECOMMUNICATIEWET) Contracten voor onbepaalde duur kunnen vanaf aanvang van het contract worden opgezegd. De opzegtermijn voor contracten voor onbepaalde duur is maximaal één maand. De opzegtermijn voor contracten voor bepaalde duur is na verstrijken van de eerste contractperiode maximaal één maand.
Het moment van opzeggen bepaalt het moment van beëindigen van het contract (één maand is één maand). Bovenstaande bepalingen gelden voor alle contracten voor telefoon, internet, televisie en radio met consumenten, ook voor contracten die zijn aangegaan vóór 1 juli 2009.
Pagina: 1