Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Outlook over VPN werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een groot probleem.

Ben werkzaam bij een bedrijf waar 2 weken geleden een probleem met het synchroniseren tussen Outlook en exchange 2007 over een VPN lijn is onstaan.

Hier de situatie:

Server: SBS2007 met exchange 2007 (SP2)
Clients: Windows XP met Outlook 2007

VPN gaat middels een Draytek 2800 series router. Op de Clients staat de draytek smart vpn client, waarmee een verbinding word gemaakt. Deze werkt verder naar behoren, ik kan via de VPN verbinding netwerkschijven toegankelijk maken.

Nu is het probleem dat Outlook niet werkt. Als ik op locatie zit, maak ik een VPN verbinding met de server, start ik Outlook op, waarna ik de hele tijd het gebruikersnaam en wachtwoord moet invoeren.
Als ik intern met een gewone netwerkverbinding outlook opstart gaat het wel goed.
Wat ik zo vreemd aan dit alles vind, is dat het altijd gewoon heeft gewerkt.

Het volgende probleem is dat OMA op de telefoons ook niet meer werkt. De telefoon, een Nokia e71 met Mfe, synchroniseert zonder foutmeldingen, maar haalt geen email uit de box. Dit probleem is opgetreden na installatie van SP2 voor exchange.

Ben eigenlijk wat advies nodig, wat kan ik het beste doen, hebben meer mensen dit probleem gehad, moet ik gebruik maken van de uitwijkmogelijkheid Outlook anywhere, welke ook veel op internet word besproken?

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-11 23:33

Reptile209

- gers -

Accepteert de Exchange server wel verbindingen uit de VPN-range? Zie je gekke dingen in je Exchange-logs?

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Ik vrees dat uitwijken naar Outlook Anywhere je problemen niet op gaat lossen.

De installatie van SP2 voor Exchange 2007 "reset" wel zo'n beetje je hele IIS-setup (OWA, OMA en OA maken hier gebruik van). Als je bijvoorbeeld een redirect van http naar https had gemaakt met bijvoorbeeld een ASPX-file, dan zal dit niet meer werken. Ook een eventuele customized UI voor OWA is dan ineens weg. Dit verklaart echter niet 1-2-3 waarom je Outlook client niet kan verbinden met Exchange over een VPN.

Werkt web-access wel gewoon?
Is dit een structureel probleem, of gaat het om 1 PC? Toevallig niet zitten spelen met settings voor je Exchange-account in Outlook (dat hij probeert via RPC over HTTP a.k.a. Outlook Anywhere te verbinden ofzo)?
Wat zeggen de logs op de client, server en eventueel VPN-server?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2010 22:13 ]

• _fm
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

_fm

Ik heb hetzelfde gezien, het gebruiken van outlook anywhere was bij mij een werkende workaround. Maar ik wacht ook nog op een echte oplossing. Ik heb ook voor outlook anywhere de authenticatie van negotiate op ntlm gezet.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

gebruiken jullie in dat geval de korte (netbios) naam of de FQDN zoals die in AD/DNS geregistreerd staat?

Wil je via kerberos logons werken (en niet downgraden naar NTLM) doe je dat bij voorkeur door de FQDN aan te spreken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device