Toon posts:

Prijs van speakers in sets

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben geïnteresseerd in nieuwe speakers (waarschijnlijk de Q Acoustics 2020, maar dat doet er niet toe).
Ik heb nog nooit speakers gekocht. Is het gebruikelijk dat wanneer je speakers gaat kopen op internet de websites de 'per stuk prijs' aangeven en deze dan vervolgens x2 doen.
Afbeeldingslocatie: http://img138.imageshack.us/img138/4382/afbeelding1a.png

Hier staat de prijs bijvoorbeeld voor €169,- maar wanneer je het in de winkelwagen stopt wordt deze prijs verdubbeld naar €338,-

Is dit gebruikelijk op internet?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 10:02:
Hier staat de prijs bijvoorbeeld voor €169,- maar wanneer je het in de winkelwagen stopt wordt deze prijs verdubbeld naar €338,-

Is dit gebruikelijk op internet?
Niet alleen op Internet. Zeker bij de wat betere speakers is de prijs vrijwel altijd per stuk, tenzij er echt een 'setprijs' vermeld staat.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:58
Ja, stuksprijzen zijn vrij normaal voor speakers.

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025
Er staat ook:

Bestelhoeveelheid: per twee stuks

iRacing Profiel

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:16

FeaR

In GoT we trust

Het is een beetje verneukeratief inderdaad: prijs is negen van de tien keer per stuk en de minimale afname hoeveelheid is een getal deelbaar door twee.

Is overigens niet altijd zo, zijn zaken waar je speakers gewoon per stuk kan bestellen. Maar die worden dan ook echt in twee aparte dozen geleverd. Veelal is het met bovenstaande speakers dat deze dan in een grote doos komen, dus ze moeten dan wel per twee geleverd worden. Aangezien je geen halve doos op kan sturen.

Maar het is dus niet iets aparts van die webshop :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

In dit geval kan ik me de twijfel wel voorstellen, er wordt aangegeven dat er per twee besteld moet worden, maar de stuksprijs staat vermeld. Niet onlogisch, misschien wel wat verwarrend.

Zoals boven mij ook al aangegeven kan je er in de meeste gevallen van uitgaan dat de aangegeven prijs een prijs per speaker is.

• AcXeller
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
En dan heb je ook nog winkels die mixen, de ene speaker is per stuk en de andere per set. Even vergelijken met een andere zaak geeft dan meestal meer duidelijkheid of het een set of niet is :)

Mijn YouTube kanaal

Verwijderd

Of zoals de TS ook al heeft gedaan, de boel even in je winkelmandje gooien :)

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de uitleg. Inmiddels heb ik de Q Acoustics 2010 besteld. Nu nog wachten op de Denon AVR 1910 en dan kan het beginnen!

• OswaldDeformed
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-02 14:20
Dat kan inderdaad behoorlijk verwarrend zijn. Vooral in vergelijking tot andere landen, waar meestal wel speakers per paar verkocht worden. Q Acoustics bijvoorbeeld, worden in Engeland per paar verkocht.

Ik zie dat je inmiddels al besteld hebt, het vervelende is dat de prijzen in Nederland verhoudingsgewijs behoorlijk hoog liggen voor Q Acoustics. Misschien dat het het waard is om eens in een Engelse webshop te kijken, waar je de speakers letterlijk voor de helft van de prijs kunt krijgen, verzendkosten in acht genomen.

Verwijderd

Hier ben ik ook pas laatst achter gekomen. Zat me al maandenlang te verlekkeren op een setje speakers, tot ik ging bestellen en er achter kwam dat ze twee keer zo duur waren. Bah!

OswaldDeformed - Wat zijn goede Engelse webshops hier voor? En loop je dan niet tegen problemen aan met garantie e.d.?

Verwijderd

Prijs p/s omdat andere luidsprekers op die website misschien wel echt los te bestellen zijn. Op deze manier kan je veel beter zien wat 2 luidsprekers je gaat kosten.

Verwijderd

Topicstarter
(even snel tussendoor, welke soort kabels kan ik het beste kopen voor de QA 2010?)

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

OswaldDeformed schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 14:06:
Dat kan inderdaad behoorlijk verwarrend zijn. Vooral in vergelijking tot andere landen, waar meestal wel speakers per paar verkocht worden. Q Acoustics bijvoorbeeld, worden in Engeland per paar verkocht.

Ik zie dat je inmiddels al besteld hebt, het vervelende is dat de prijzen in Nederland verhoudingsgewijs behoorlijk hoog liggen voor Q Acoustics. Misschien dat het het waard is om eens in een Engelse webshop te kijken, waar je de speakers letterlijk voor de helft van de prijs kunt krijgen, verzendkosten in acht genomen.
check:

http://www.superfi.co.uk/...einfo.cfm/Product_ID/5694

129pond voor een paar ex verzending.

Verwijderd

Topicstarter
Als je dan bij verzending kijkt zie je dat ze niet buiten de UK leveren (toch?).

• OswaldDeformed
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-02 14:20
Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 14:22:

OswaldDeformed - Wat zijn goede Engelse webshops hier voor? En loop je dan niet tegen problemen aan met garantie e.d.?
^ Superfi verzendt inderdaad niet naar het buitenland.

Hier een aantal voorbeelden van webshops die ook naar Nederland verzenden:

www.concept-av.co.uk
www.audioaffair.co.uk
www.audiovisualonline.co.uk
www.quantumelectronics.co.uk

Bij de bovenste twee ook gemakkelijk via Paypal te betalen. Volgens mij is alleen de website van audioaffair even down momenteel.

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met het bestellen bij concept-av? Ik heb op 7/1 de qacoustics 2000 cinema package besteld, maar tot op heden is mijn order nog steeds ' processing'.

Kontheur, heb jij al bericht gehad?

• Thunk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-01 22:44
Ja, ik heb 2 bestellingen gedaan bij Concept-AV. Erg goed ontvangen. Mails werden binnen het uur beantwoord, ook 's avonds. Tweede bestelling moest ik even wachten omdat 1 product out of stock was, maar werd goed op de hoogte gehouden van de gang van zaken. Gewoon even mailen, dan komt alles goed lijkt me.

• daan08
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-07-2023

daan08

PEBKAC

Bijna al mn audio componenten komen uit GB. Vaak een stuk goedkoper dan hier zelfs met verzending. Als je bij euro exchange rates dan ook nog de pondkoers goed in de gaten houd zit je heel goed.

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:57
Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 14:59:
Als je dan bij verzending kijkt zie je dat ze niet buiten de UK leveren (toch?).
Als je ze besteld horen we graag van je hoe dit is bevallen aangezien die speakers hier in NL echt te duur zijn!

zit zelf nl. aan het 5.1 setje te denken!

diskeltische lurker

Verwijderd

De service van concept-av is uitstekend. Ik heb de speakers, na enige vertraging doordat ze out of stock waren, binnen.

Verwijderd

@ stephan, ben je tevreden van de speakers ? op welke receiver heb je ze aangesloten ?
Pagina: 1