Dag allemaal,
Ik ben momenteel bezig met het opmaken van een jaarrapportage van 2009 in Excel 2000 (? ja 2000 ja....). Hiervoor heb ik een CSV export gemaakt vanuit een database. Doel is dat ik voor een jaar X kan zien hoeveel een bepaalde type klus Y door een bepaalde engineer Z is uitgevoerd. Ik ben al een behoorlijke tijd aan het stoeien met die AANTALLEN.ALS functie echter accepteert deze maar 1 argument. SOMPRODUCT is volgens mij ook geen oplossing aangezien er geen waarden vermenigvuldigd dienen te worden. Het gaat er dus om dat ik een aantal "occurences" optel en dus niet de waarde zelf.
Mogelijk is dit op te lossen met een matrix (?) maar heb hier geen kaas van gegeten.
hieronder een vereenvoudigde weergave van de gegevens.
Om op jaar te kunnen selecteren denk ik dat de LINKS functie nodig is.
Welke uitkomsten heb ik nodig :
hoeveel werkorders (WO_nr) heeft persoon AAA gedaan in 2009 -> 2
hoeveel service klussen zijn er gedaan in 2010 -> 2
Dank voor jullie input.
Ik ben momenteel bezig met het opmaken van een jaarrapportage van 2009 in Excel 2000 (? ja 2000 ja....). Hiervoor heb ik een CSV export gemaakt vanuit een database. Doel is dat ik voor een jaar X kan zien hoeveel een bepaalde type klus Y door een bepaalde engineer Z is uitgevoerd. Ik ben al een behoorlijke tijd aan het stoeien met die AANTALLEN.ALS functie echter accepteert deze maar 1 argument. SOMPRODUCT is volgens mij ook geen oplossing aangezien er geen waarden vermenigvuldigd dienen te worden. Het gaat er dus om dat ik een aantal "occurences" optel en dus niet de waarde zelf.
Mogelijk is dit op te lossen met een matrix (?) maar heb hier geen kaas van gegeten.
hieronder een vereenvoudigde weergave van de gegevens.
| WO_nr | Engineer | Type_klus |
| 2009.1234 | AAA | Storing |
| 2009.13334 | AAA | Klus |
| 2010.1534 | BBB | Project |
| 2010.7534 | DDD | Service |
| 2010.9934 | DDD | Service |
| 2010.9134 | CCC | Storing |
Om op jaar te kunnen selecteren denk ik dat de LINKS functie nodig is.
Welke uitkomsten heb ik nodig :
hoeveel werkorders (WO_nr) heeft persoon AAA gedaan in 2009 -> 2
hoeveel service klussen zijn er gedaan in 2010 -> 2
Dank voor jullie input.
M@Dd09