ADSL sharing :)

Pagina: 1
Acties:

• Dieter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07-2021
Hallo,

Ik denk erover om een ADSL verbinding bij Planet Internet aan te vragen. Ik heb thuis echter een bescheiden netwerkje van 4 PC's. Dus zou ik deze internetverbinding willen sharen... ik weet dat met programmaatjes zoals WINPROXY of WIN98SE dit geen probleem is maar is er geen andere oplossing ? Kan ik bv mijn HUB niet aan mijn externe ADSL-modem hangen ??

ADSL-MODEM (EXTERN)------HUB-------PC1
-------PC2
-------...
Of moet ik gewoon in een PC 2 NICs steken ? En dan sharen met WINPROXY of WIN98SE ? Wat is volgens jullie de beste oplossing ?

Verlies je veel snelheid als je je verbinding over 4 PCs shared ? want het is natuurlijk de bedoeling om te surfen en te gamen over de verbinding en liefst met 4 PCs tegelijk :)

Alvast bedankt :)

• jurjen13
  • Laatst online: 29-07 14:36
ik heb planet/mxstream basic en dan is het in principe geschikt voor 1 aansluiting... dus dan moet je idd gewoon 2 nics in een pc douwen...werkt prima met Win98SE (bij ons in ieder geval)...
voor zover mijn kennis gaat, heeft diegene die de internet aansluiting op zijn pc heeft, een hogere prioriteit (ofzoiets) en dus de beste verbinding (correct me if i'm wrong)...opgelost met een oud amd k5 100 (zie sig) als internetservertje.
Als je alle 4 tegelijker tijd internet dan wordt dus je theoretische downloadsnelheid 1/4 kleiner...ongeveer.

• Dieter
alvast bedankt voor de snelle reactie :)

Dus, maak ik best van één van die PCtjes een dedicated intranetserverke dat alleen maar win98SE draait en dat dan "het verkeer" regelt ? owkeeeeee dat zal ik dan proberen :)
1/4 van de snelheid ... zou dat nog snel genoeg zijn om te gamen op het net ??

Verwijderd

modem direct in een hub moet je niet doen... hub verzend nl. alle packets die voorbij komen overal naartoe.. dus ook naar je adsl modem.. krijg je erg veel (onnodig) dataverkeer

• Dieter
Owkeeeee , maar wat is nu de BESTE oplossing ?? (en niet te duur :) )

Verwijderd

Als je al een hub hebt, gewoon adsl erbij prikken. Werkt hier ook perfect (bescheiden 2 peeseetjes), heb je ook geen extra netwerkkaart nodig. Toch te langzaam (zie vorige post) --> dan toch alsnog een xtra kaart.

• Byteripper
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 18:10

Byteripper

The bytes make the rip.

Op dinsdag 06 maart 2001 18:49 schreef Dieter het volgende:
Owkeeeee , maar wat is nu de BESTE oplossing ?? (en niet te duur :) )
Een Mxstream Extra abonnement, hubje kopen, modem erin prikken, PC's erin prikken en klaar is kees. De modem ondersteunt bij het extra abo standaard tot 4 PC's, en de snelheid wordt automatisch gedeeld.

Byteripper.

Verwijderd

ierdereen prikt hem in de hub? maar dan wordt toch onnodig veel netwerk genereerd? of bedoelen jullie een switch?

hub stuurt alle data door naar alle poorten... dus ook naar je adsl modem -> ook intern netwerk verkeer

Verwijderd

dubbelpost :(

Verwijderd

Op dinsdag 06 maart 2001 22:08 schreef Byteripper het volgende:

[..]

Een Mxstream Extra abonnement, hubje kopen, modem erin prikken, PC's erin prikken en klaar is kees. De modem ondersteunt bij het extra abo standaard tot 4 PC's, en de snelheid wordt automatisch gedeeld.

Byteripper.
Bij mij werkt dat nog steeds niet lekker als pc1 op internet zit en je connect met pc2 dan veliest pc 1 zijn verbinding.
Enig idee hoe dat kan .

• Dieter
Dus, de beste en snelste oplossing is gewoon een tweede NIC en een proggie als winproxy ?
Ga ik kunnen gamen met 3 PCs op het net ?

Ik zit namelijk in belgië en zo'n abonnement voor meerdere PC's kost verschrikkelijk veel geld :( dus moet ik het stellen met één PC-verbinding.

• Byteripper

Byteripper

The bytes make the rip.

Op woensdag 07 maart 2001 12:02 schreef Stellarc het volgende:

[..]

Bij mij werkt dat nog steeds niet lekker als pc1 op internet zit en je connect met pc2 dan veliest pc 1 zijn verbinding.
Enig idee hoe dat kan .
Gebruik je soms 2x dezelfde accounts (dus je log je 2x met dezelfde naam in op http://www.start.mxstream.nl )? Dan ligt het daaraan... Als het goed is heb je in totaal 4 verschillende logins gekregen (bij een Mxstream extra abo dan).

Byteripper.

• Byteripper

Byteripper

The bytes make the rip.

Op dinsdag 06 maart 2001 22:22 schreef achappey het volgende:
ierdereen prikt hem in de hub? maar dan wordt toch onnodig veel netwerk genereerd? of bedoelen jullie een switch?

hub stuurt alle data door naar alle poorten... dus ook naar je adsl modem -> ook intern netwerk verkeer
Je kunt ook een switch nemen, maar voor de meeste mensen (thuis) is een 10 of 100Mbit hubje voldoende. Als je in een bedrijf zit met veel netwerkverkeer, zou ik inderdaad voor een switch kiezen. Maar aangezien dat thuis toch meestal niet het geval is...

Byteripper.
Pagina: 1