Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sinds ik mijn MacBook heb (nu 3 maand ofzo) ben ik hem steeds meer als primair systeem gaan gebruiken (arme windows pc, alleen nog games mag hij draaien), maar daardoor kwam de noodzaak aan schermuitbreiding te doen. Heb dus een combi gekocht van een mini-displayport > hdmi adaptertje, en een hdmi > dvi cable om vanuit dit adaptertje naar mijn beeldscherm te komen.

Tegelijk kreeg ik problemen met wifi. Transferspeeds zakten van 3MB/sec naar 700KB, geen idee waarom natuurlijk. Andere router hielp niet, dus ben het probleem aan de mac-zijde gaan zoeken. Nu kwam ik er dus achter dat het verloopblokje vreselijk stoort, ook mijn toetsenbord-muis signaal (draadloos).

Ik heb zelf een goedkope no-name connector, maar vind het niet zo erg om een 'echte' te kopen, weet nu toch wel dat ik hem gebruik dus weggegooid geld kan het niet zijn. Probleem is alleen dat ik overal lees dat ook de officiele versie stoort: hier is een discussiethread op de apple-website.

Ik vraag mij dus af of mensen hier ervaring mee hebben, of verloopblokjes weten die dit probleem niet hebben? Het gaat hier specifiek om een MacBook late 2008 13,3 inch, wel unibody maar niet pro dus. Gekocht in september ergens, dus nog volop in de garantie, mocht het aan de laptop zelf liggen.

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niemand die een tweede beeldscherm aan zijn mac heeft hangen? :+

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik heb de early 2009 MBP 15" en ik heb geen enkel probleem met de standaard Apple mini-DP naar DVI adapter en wireless.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:56
Herko_ter_Horst schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 11:22:
Ik heb de early 2009 MBP 15" en ik heb geen enkel probleem met de standaard Apple mini-DP naar DVI adapter en wireless.
Zelfde ervaring hier, geen problemen met een MiniDisplayPort naar DVI adapter.

Echter heb ik ook een Mac Mini welke wel gebruik maakt van een onofficieel MiniDisplayPort naar HDMI kabeltje, en die heeft ook een ENORM trage wifi verbinding. Met nadruk op enorm traag. Heb de problemen niet eerder bij de HDMI adapter gezocht, maar dat zou het best wel eens kunnen zijn. Probeer nu ook even van wireless kanaal te wisselen, kijken of dat het oplost. Werd als tip gegeven in dat topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@thaan: zou je eens willen proberen om wat aluminiumfolie om het adaptertje te wikkelen? Want dat helpt bij mij (maar is niet echt een toffe oplossing voor de lange termijn).

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
roy.ahuis schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 11:52:
@thaan: zou je eens willen proberen om wat aluminiumfolie om het adaptertje te wikkelen? Want dat helpt bij mij (maar is niet echt een toffe oplossing voor de lange termijn).
Zal eens even de huidige doorvoersnelheid meten, en vervolgens de doorvoersnelheid met aluminiumfolie. Als dat werkt is het voor hier wel een lange termijn oplossing, want het is een Mac Mini waar je alleen de voorkant van ziet, kabels zijn netjes weggewerkt dus dat kan ik prima laten zitten.

/edit
Testje uitgevoerd door:
Vanaf MacBook via een Wifi accesspoint met uitstekend bereik (zo'n 20 cm er vandaan) een 400MB bestand te versturen naar een Mac Mini met Line Of Sight naar een wifi accesspoint, zo'n 4 meter er vandaan.

Zonder alufolie:
Schommelen tussen de 2.5MB/ps en 3MB/ps
(het was een goede dag ;) over het algemeen is het langzamer, kan ook liggen aan het feit dat ik het wifi kanaal al had veranderd naar kanaal 8 )
met alufolie:
Schommelen tussen de 3.3MB/ps en de 3.6MB/ps, maar nu ik dit typ stabiel op 4MB maarliefst.

Heeft dus zeker een verbetering gebracht, al is het maar een 1MB. Scheelt toch weer bij de grote transfers die ik regelmatig doe.

[ Voor 36% gewijzigd door thaan op 07-01-2010 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oke, erg bedankt voor het testen! Ik zit 2 verdiepingen van de router vandaan dus dat kan wel het verschil maken tussen mijn snelheidsverschil van 3MB/sec en jouw 1MB/sec. Lijkt dus inderdaad een probleem te zijn met de adapter... maar eens nadenken over een vaste oplossing dus.

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
roy.ahuis schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 12:30:
Oke, erg bedankt voor het testen! Ik zit 2 verdiepingen van de router vandaan dus dat kan wel het verschil maken tussen mijn snelheidsverschil van 3MB/sec en jouw 1MB/sec. Lijkt dus inderdaad een probleem te zijn met de adapter... maar eens nadenken over een vaste oplossing dus.
Er loopt ook geen kabel naar boven waar je nog een extra accesspoint aan kunt hangen? Zo heb ik het ook gedaan, gewoon accesspoints verspreiden door huis, zodat je overal sterke ontvangst hebt. Heb er momenteel 3 in huis staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thaan schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 12:33:
[...]

Er loopt ook geen kabel naar boven waar je nog een extra accesspoint aan kunt hangen? Zo heb ik het ook gedaan, gewoon accesspoints verspreiden door huis, zodat je overal sterke ontvangst hebt. Heb er momenteel 3 in huis staan.
hè kan inderdaad wel, maar als er alufolie om de adapter zit is wifi prima. Wil eigenlijk liever die adapter een beetje modden dan simpelweg meer power de lucht in te slingeren ;) ik denk dat ik hè adaptertje eens open ga maken.

Welles

Pagina: 1