Dochter van 11 maanden heeft m'n wifi radio uitgezet...

Pagina: 1
Acties:

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
Ik heb, nadat m'n dochter van 11 maanden waarschijnlijk een aantal onmogelijke toetsencombinaties en/of muisinteracties heeft verricht, ineens geen WiFi meer op m'n Dell Inspiron 6400 met Windows 7. De diagnosesoftware van PROSet Wireless (3945 A/B/G) zegt dat de Software Radio uit staat, maar ik kan nergens vinden waar ik die in Windows 7 weer aan zou moeten zetten. Ik weet wel dat ik in XP een werkende toesenbordcombo had voor het aan/uitzetten van wireless (fn+f2), maar die werkt in Win 7 niet. Of dat is dan een net andere combo die ik niet weet en m'n dochter wel?

Als ik de laatste PROSet drivers en softeare installeer krijg ik daar niet het tooltje bij dat ik in XP wel had waarmee ik de radio aan/uit kon zetten...

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-12 15:53
Zit er niet gewoon een hardware knop/schuif op die laptop om je wifi mee aan en uit te zetten?

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-12 22:10
uhm heb geen dell, maar zit er niet gewoon een schuifje aan de zijkant? of een knop boven/naast het toetsenbord voor de Wifi

edit: blijkbaar niet snel genoeg :+

[ Voor 13% gewijzigd door LeVortex op 05-01-2010 23:01 ]

• AEZscf
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-12 22:32
Is er ook geen hardware matige switchje aan de voorkant op je laptop waar ze tegen aan gekomen kan zijn? Zie je heel vaak bij laptop's. Bedoelt om even snel wifi uit te schakelen.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-12 21:32

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Fn - F2?

In device management "enablen"

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Mr.Meeuw
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-12 14:51
Hier werkt bij de Inspiron 9400, het grote broertje, de FN + F2 toets wel onder windows. Vreemd dat het dan niet bij jou werkt.

Heb je al in de BIOS gekeken, meen me te herinneren dat je het daar ook aan en uit kon zetten.

I'm a bird! I'm a plane! I'm a choo-choo train!

Verwijderd

windows-toets --> device manager (apparaatbeheer in NL) --> het goede apparaat weer enabelen

of nog beter: druk op windows+X d:)b

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:18

derx666

mecker ende blaet

heb je de Dell Quickset geinstalleerd? Die regelt voor zover ik weet de aansturing van ALT-F2.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Verwijderd

derx666 schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 23:15:
heb je de Dell Quickset geinstalleerd? Die regelt voor zover ik weet de aansturing van ALT-F2.
met mijn studio doet hij het zonder...

probeer ook F2 zonder Fn

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Mijn Vostro heeft een knop aan de zijkant, links vooraan..

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-12 21:32

leuk_he

1. Controleer de kabel!

PS volgede keer dat je je dochter op babytype loslaat eerst de HID service stoppen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Genoil
Dat FN+F2 kende ik idd. Op XP ging daarmee een lampje aan/uit, en ook de WiFi radio. Als ik daar nu op druk gebeurt er niets zichtbaars, maar als ik de PROSet diagnostic tool dan draai, dan zegt ie "Hardware radio OFF". Druk ik weer die toetscombinatie in en draai ik die tool, dan zegt ie weer "Software radio OFF".

In de device manager/apparaatbeheer staat het apparaat gewoon ingeschakeld. Als ik het uitschakel, dan kom ik in de diagnositische test niet voorbij de eerste hardware check.

Zou het typewerk van m'n dochter misschien niet de oorzaak zijn en de boel gewoon stuk zijn?

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ergens in PROset kun je ook de radio aan/uitzetten, dus blijf nog even zoeken zou ik zeggen ;)
Ik heb hier helaas geen PROset meer, dus kan je niet helpen..

• Den the Man
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

weet je zeker dat de kleine niet wat stukjes eten in je laptop verstopt heeft?

Pak je rust!

• Genoil
Timmert schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 07:56:
Ergens in PROset kun je ook de radio aan/uitzetten, dus blijf nog even zoeken zou ik zeggen ;)
Ik heb hier helaas geen PROset meer, dus kan je niet helpen..
Ja dat herinner ik me, maar als ik de laatste Windows 7 drivers van Intel download, dan krijg ik alleen maar die diagnose tool als extra software in Windows 7. XP had inderdaad zo'n control tooltje. Dus ik vroeg me af of dat ergens standaard in Windows 7 zat, maar dat kan ik ook niet vinden.

M'n dochter zegt dat het aan de "tata" ligt of anders de "dada", maar daar kan ik ook niks mee ;)

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:03
Druk op je startknop en ga zoeken naar "mobiliteitscentrum". Dat is een config panel waarin je dezelfde opteis hebt als met de fn-toetsen, waaronder ook eht in-/uitschakelen van Wifi. Probeer die eens.

Verwijderd

GENETX schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 11:16:
Druk op je startknop en ga zoeken naar "mobiliteitscentrum". Dat is een config panel waarin je dezelfde opteis hebt als met de fn-toetsen, waaronder ook eht in-/uitschakelen van Wifi. Probeer die eens.
dat is hetzelfde als win-toets + X ;)

• Genoil
Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 11:53:
[...]

dat is hetzelfde als win-toets + X ;)
Dat klinkt als een combo die m'n dochter nog wel eens zou hebben kunnen raken :). Als ik thuis ben ga ik het meteen proberen. Thx!

Verwijderd

Genoil schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 10:00:
[...]

M'n dochter zegt dat het aan de "tata" ligt of anders de "dada", maar daar kan ik ook niks mee ;)
jawel hoor, ze zegt dus dat het aan papa ligt (dada=papa, dat weet toch iedereen!) :+
Pagina: 1