wrt54gc internetten via de buurman

Pagina: 1
Acties:

• Zucht388
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05-2024
Ik heb een wrt54gc en ik ben onlangs verhuisd. Nu heb ik met mijn buurman afgesproken dat we de internet verbinding gaan delen. Kan ik de wrt54gc laten inloggen op zijn netwerk (draadloos) om dan vervolgens in mijn huiskamer alleen de poorten van de wrt54gc te gebruiken voor mijn pc en de xbox (beiden bedraad).

Ik lees op internet veel over wireless bridgen, wat niet kan met deze linksys. Er is geen 3rd party firmware beschikbaar. Maar ik vraag de router nu niet het draadloze signaal te "repeaten". Weten jullie de term voor wat ik wil zodat ik zelf verder kan zoeken of is dit niet mogelijk met mijn router. Wat zou ik dan eventueel kunnen ondernemen?

Who the hell is general failure and why is he reading of my hard-drive?

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

je kan ook natuurlijk een wireless accespoint zetten die je als client zet op je buurman zijn netwerk .
de wireless AP koppel je dan met de WAN poort van een router al dan niet draaloze en presto internet in je huis :)

edit: er is bij mijn weten geen mogelijkheid om een draadloze router in te stellen als client op een ander draadloos netwerk

[ Voor 22% gewijzigd door pm1 op 05-01-2010 22:32 ]

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• Ellos
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-10-2025
mogelijk zit er een repeater optie op die dat wel wil slikken

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
pm1 schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 22:30:
je kan ook natuurlijk een wireless accespoint zetten die je als client zet op je buurman zijn netwerk .
de wireless AP koppel je dan met de WAN poort van een router al dan niet draaloze en presto internet in je huis :)

edit: er is bij mijn weten geen mogelijkheid om een draadloze router in te stellen als client op een ander draadloos netwerk
Afhankelijk van de router/firmware kan dat prima. De wrt54gl kan het in elk geval wel, de wrt54g ook, de 54gc weet ik niet.