[win7] haal geen downloadsnelheid met laptop

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:35
Heb vandaag een nieuwe laptop met win7 gekocht (MSI CR500 -19) en deze aangesloten op mijn (draadloos) router.
Voorheen heb ik altijd een desktop PC gebruikt op dezelfde router (SMC 740 WBRB) en werkte altijd perfect.

Met mijn desktop haal ik altijd downloadsnelheden van ruim 600kbs, nu met mijn laptop op het draadloze net kom ik niet verder dan max 10kbs.... Dit lijkt me niet echt de bedoeling.
Signaalsterkte is 100% met de router.....

Ik moet eerlijk bekennen dat ik geen echte ervaring heb met laptops op een draadloos netwerk...

Maar wat doe ik fout?
Moet namelijk nog updates downloaden van mij virusscanner, maar dat is zo gewoon onbegonnen werk (ca. 95mb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:07

Reptile209

- gers -

Quick-fix: met de meeste scanners kan je een update-file downloaden naar een USB-stick voor een manual update. Die kan je dan overzetten vanaf je desktop.

Kan je binnen je netwerk wel snel kopieeren? Is de wireless-router ook nieuw, of had je die al (en werkte hij wireless eerder goed)? Heb je de mogelijkheid om met een andere wireless verbinding je laptop en je netwerk te testen?
Random tests: Ping eens naar je router en post de reply eens. Doe eens Uitvoeren > cmd > netstat en post dat eens, dat geeft een indicatie van het aantal openstaande verbindingen. Probeer eens nieuwe drivers voor je wireless netwerkkaart te installeren.

[ Voor 11% gewijzigd door Reptile209 op 05-01-2010 22:27 ]

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:35
Reptile209 schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 22:24:
Quick-fix: met de meeste scanners kan je een update-file downloaden naar een USB-stick voor een manual update. Die kan je dan overzetten vanaf je desktop.

Kan je binnen je netwerk wel snel kopieeren? Is de wireless-router ook nieuw, of had je die al (en werkte hij wireless eerder goed)? Heb je de mogelijkheid om met een andere wireless verbinding je laptop en je netwerk te testen?
Random tests: Ping eens naar je router en post de reply eens. Doe eens Uitvoeren > cmd > netstat en post dat eens, dat geeft een indicatie van het aantal openstaande verbindingen. Probeer eens nieuwe drivers voor je wireless netwerkkaart te installeren.
update van virusscan ga ik inderdaad eens even doen...

heb setstat gedaan en volgend resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://img693.imageshack.us/img693/4412/pingx.th.jpg

nieuwe drivers wireless netwerkkaart>
als ik zoek via aparaatbeheer naar updates zoek, zegt hij dat er geen updates beschikbaar zijn voor de adapter (802.11bgn 1tnR mini card wireless adapter)